Gæst michael Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Hej Jeg kunne godt bruge et godt råd til en 6 måneder gammel labrador hvalp der ikke kan lide at køre i bil, har pøvet både på bagsæde i selle og bag i bilen, jeg vil helst have den på bag sædet:roll: vh. Michael Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hej Jeg kunne godt bruge et godt råd til en 6 måneder gammel labrador hvalp der ikke kan lide at køre i bil, har pøvet både på bagsæde i selle og bag i bilen, jeg vil helst have den på bag sædet:roll: vh. Michael I starten kan du lade den komme ind og sidde i bilen uden sele og motoren skal være slukket. Giv den en masse godbidder, og lad den komme ud igen. Når den har prøvet det nogle gange kan du prøve at starte motoren og lad den have sele på ( hunden altså). Når du så begynder at køre med den så kør en meget kort tur, tag hunden ud og lav noget sjovt med den. Kør hjem igen. har du ikke en der kan sidde sammmen med hunden bag i? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Søe Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Havde selv problemet indtil at jeg kom til at tænke på, jeg havde tit varmeblæseren kørende, og Zippo havde ingen muligheder for at kigge ud under kørslen. Efter at bilen blev skiftet ud, og der er vinduer bagi og jeg slår varmen fra bagi, har der ikke været nogen problemer overhovedet. Jeg bryder mig heller ikke om, at ikke kunne se hvor jeg kører, så den side af sagen kunne jeg fint forstå. Men det med varmen, at det havde så stor betydning kom som en stor overraskelse for mig. Jeg er ikke tilhænger af de seler, vil anbefale et bur bagi, som er tilpas stort til at din hund kan ligge der, og hvis hunden har et tæppe, som den ligger på indendørs, så tag det med, så føler den sig mere hjemme. Evt prøv at lade hunden spinge op i bilen og blot sidde der, uden at du skal ud og køre. Jeg siger ikke at du skal efterlade din hund i bilen, men hvis du har mulighed for det, lad døren stå åben og lad hunde ligge derinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 I starten kan du lade den komme ind og sidde i bilen uden sele og motoren skal være slukket. Giv den en masse godbidder, og lad den komme ud igen. Når den har prøvet det nogle gange kan du prøve at starte motoren og lad den have sele på ( hunden altså). Når du så begynder at køre med den så kør en meget kort tur, tag hunden ud og lav noget sjovt med den. Kør hjem igen. har du ikke en der kan sidde sammmen med hunden bag i? :5up: Enig med Gryn- masser af godbidder, små skridt ad gangen (hvor man først går videre, når man er helt sikker i det skidt man er på), og masser af gode oplevelser/ associationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hvordan reagerer den? Altså du skriver, at den ikke kan lide det? Men jeg er enig i det med at træne det ind med guffer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst michael Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Tusind tak for besvarelserne. Min hund reagere allerede inden den skal ind i bilen, jeg skal løfte den ind, så trygger den sig ned og ligger sådan indtil den skal ud, den siger ikke noget bare ligger og trygger sig. Det med at sætte sig ud i bilen og hygge uden at køre vil jeg prøve unden sele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hvis han har det sådan med at komme ind i bilen - så skal de første guf-sessioner måske foregå uden for bilen ... måske med dig siddende i bilen med åben dør - og de allerbedste godbider i hele verden ... og så kan han blive stopfodret med dem i en 5minutters tid - og så rejser I jer og går væk fra bilen igen ... Han har jo allerede lært at bilen er en farlig sag - og det skal "læres om" ... Nu skriver jeg han - er det en han eller en tæve? ... jeg bryder mig ikke så godt om "den" til et levende væsen ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hvis han har det sådan med at komme ind i bilen - så skal de første guf-sessioner måske foregå uden for bilen ... måske med dig siddende i bilen med åben dør - og de allerbedste godbider i hele verden ... og så kan han blive stopfodret med dem i en 5minutters tid - og så rejser I jer og går væk fra bilen igen ... Han har jo allerede lært at bilen er en farlig sag - og det skal "læres om" ... Nu skriver jeg han - er det en han eller en tæve? ... jeg bryder mig ikke så godt om "den" til et levende væsen ... Det var faktisk også det, jeg tænkte på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst michael Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hun heder Carla. Måske er det en gammel tale måde for at man skulle skeldne menneske fra dyr. Jeg er rigtig glad for det gode råd, og med en labrador + hunde guffer går det nok bare den ikke bliver for tyk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hun heder Carla.Måske er det en gammel tale måde for at man skulle skeldne menneske fra dyr. Jeg er rigtig glad for det gode råd, og med en labrador + hunde guffer går det nok bare den ikke bliver for tyk Nu har jeg små hunde - men jeg bruger meget filosofien, at selv en meget lille godbid er en godbid, netop for at de ikke skal blive for tykke ... Så tit er det kun så lille et stykke kød, at de kan smage at der måske var en godbid ... Og så vil jeg i øvrigt sige til dig, at du må sætte tid af, til at lære hende det - og ikke gerne køre med hende, før du har fået lært hende det ... træn det dagligt og kom nærmere og nærmere bilen - på et tidspunkt ind i bilen - og så med tændt bil og så måske bakke ud af indkørslen og tilbage igen - mens hun får godbider ... det er en lidt langsommelig proces - men det betaler sig i mange år frem over, at få lært hende det ordentligt nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hun heder Carla.Måske er det en gammel tale måde for at man skulle skeldne menneske fra dyr. Jeg er rigtig glad for det gode råd, og med en labrador + hunde guffer går det nok bare den ikke bliver for tyk Ellers kan du jo bruge hendes foder:-D Eller fratrække lidt af hendes foder de dage I træner bil:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Kan følge dig meget langt, Bella har altid været glad for at køre med i bil, og har haft et bur bagi bilen, men pludselig ved jeg ikke hvad der er gået galt, hun vil IKKE ind i bilen så snart hun får fornemmelsen af vi skal til bilen, trækker hun meget hår t, ja for kort tid siden trak hun sig ud af selen og kom løs, løb for fuld hals og jeg kunne ikke kalde hende til mig, PY ha, prøver nu at gå nærmere og nærmere om bilen når vi går tur, og går til bilen låser op og låser igen, går uden at køre, men må løfte hende derhen, nu er hun begyndt at være i sele på forsæde når hun skal med, men ikke hendes ønske, har prøvet en bekendt´s bil der hoppede hun selv op i den. så jeg følger også med i jeres forslag, om tilvænding Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst michael Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Hej I dag har vi så prøvet at komme lidt nærmere til bilen, det var svært carla var meget afvisnde men til sidst lykkes det at give hende en guffer fra bilens kofanger, det her tager tid lang tid men det skal der til, Carla er en god hund og skal lære det Håber det går, tak til alle jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts