Hop til indhold

bagpartskontrol hvordan


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

jeg leder lidt efter hvordan i vil lære en hund bagpartskontrol

 

feks i de famøse venstreomkringvendinger

 

hvordan lære i hundene dette at den hurtigt vender med i venstreomkringvending :?::?::?::?:

 

lige nu bruger jeg godbidder og hjælper hunden hele vejen rundt ved at føre godbidden

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har du prøvet "kassemetoden"?

 

Den er beskrevet i et Canis-blad, kan sende artikelen over mail til dig, hvis du vil :-)

 

Jeg ved af gode grunde ikke, hvor effektiv den er, har jo endnu ikke afprøvet den (mangler den afgørende faktor, nemlig hunden :blink: ). Men Egtved skriver, at den skulle hjælpe hunden med at kontrollere bagbenene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Har du prøvet "kassemetoden"?

 

Den er beskrevet i et Canis-blad, kan sende artikelen over mail til dig, hvis du vil :-)

 

Jeg ved af gode grunde ikke, hvor effektiv den er, har jo endnu ikke afprøvet den (mangler den afgørende faktor, nemlig hunden :blink: ). Men Egtved skriver, at den skulle hjælpe hunden med at kontrollere bagbenene :-)

 

 

nej kender ikke metoden tror jeg ikke

 

har ihvertfald ikke bladet

 

men ja det ville være dejligt hvis du gad og sende den :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, det bliver sendt i billeder, så det tager lige lidt tid - har sendt dig én, med det første, men det kommer til at fylde et par mails :-)

 

 

oki tak for det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Har du modtaget noget? For har fået besked fra "postmaster" at der var delivering failure på de to, jeg endnu har sendt :evil:

 

 

nå det var underligt nej har ikke modtaget noget men modtager hele tiden mails om at der er svar på mine indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Mærkeligt, den vil bare slet ikke lade mig sende :( Eller anderledes sagt, lade dig modtage dem...

 

Aner vitterligt ikke, hvad jeg ellers kan gøe :confused:

 

 

det tør jeg da heller ikke sige

har lige modtaget mail igår

 

gider du prøve igen imorgen måske er der en fejl hos min abonnement :confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fordi det ser sindsygt godt ud når man laver indkald :mrgreen:

 

Det ser rigtig flot ud!

 

Man skal bare lige huske at være obs på, om hunden kan tåle det vrid i kroppen der kan opstå.

 

Pelle bør ikke lave denne vending pga den svaghed han har i bagkroppen.

Jeg spurgte til det hos hans kiro/dyrlæge ifm. vi var til klikkertræning hvor der skulle afsluttes med en opvisning i netop dette med kassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig flot ud!

 

Man skal bare lige huske at være obs på, om hunden kan tåle det vrid i kroppen der kan opstå.

 

Pelle bør ikke lave denne vending pga den svaghed han har i bagkroppen.

Jeg spurgte til det hos hans kiro/dyrlæge ifm. vi var til klikkertræning hvor der skulle afsluttes med en opvisning i netop dette med kassen.

 

Så jeg risikerer at give min hund ondt i ryggen med denne øvelse?

 

Hvordan undersøger jeg det, er det kun en kiropraktor der kan fortælle mig det eller ...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så jeg risikerer at give min hund ondt i ryggen med denne øvelse?

 

Hvordan undersøger jeg det, er det kun en kiropraktor der kan fortælle mig det eller ...?

 

Det siger jeg ikke, men jo det gør du vel, hvis Baldur har et problem som bliver forværret af bevægelsen.

 

Du kan nok se på ham om han bevæger sig frit og uden smerter, og så er det vel fint nok. Hvis han får problemer af en bevægelse/øvelse vil du sikkert hurtigt kunne se det

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siger jeg ikke, men jo det gør du vel, hvis Baldur har et problem som bliver forværret af bevægelsen.

 

Du kan nok se på ham om han bevæger sig frit og uden smerter, og så er det vel fint nok. Hvis han får problemer af en bevægelse/øvelse vil du sikkert hurtigt kunne se det

 

ok, så når han logrer med halen og stadig syntes det er sjovt, så har han nok ikke ondt i ryggen :blink:

 

Men jeg blev helt bekymret, sådan nogle hundebasser har det jo ikke lige med at fortælle hvis det gør ondt... Så jeg blev helt nervøs for om jeg gjorde skade på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Sætter billederne ind her, har lige uploadet dem på nettet, så det kunne lade sig gøre den vej (ja, jeg er stædig :mrgreen: ). Så here they comes (det med bagpartskontrol er i 2. metode):

 

n1579265998_79493_6916.jpg

n1579265998_79486_1771.jpg

 

n1579265998_79495_2087.jpg

n1579265998_79487_2005.jpg

n1579265998_79494_1742.jpg

 

n1579265998_79497_6724.jpg

n1579265998_79488_2958.jpg

 

n1579265998_79498_6966.jpg

n1579265998_79489_3336.jpg

 

n1579265998_79499_1532.jpg

n1579265998_79492_3887.jpg

 

n1579265998_79500_1398.jpg

n1579265998_79491_3506.jpg

 

Så håber og be'r jeg bare til, at det kan bruges :lol:

 

 

jeg siger tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Er ikke helt klar over om du efterlyser en måde at få hunden til at svinge/springe ind på plads?! :oops:

 

Hvis det er, så har jeg succes med følgende:

 

Lær først hunden at dreje rundt om sig selv til begge sider, hvis den ikke kan det i forvejen (bruger det selv en del under opvarmning)

 

Få hunden til at sidde med front mod dig, ved hjælp af godbid.

Tag en stille skridt frem mod hunden, samtidig med at du hæver godbidden op og drejer hånden let ud til venstre.

Når hunden har lært at dreje kroppen ind ved din venstre side, undlader du dit trin frem mod hunden og senere fjerner du godbid og venter med denne til hunden sidder 'plads' og til allersidst kan du fjerne håndbevægelsen.

 

Kommandoen 'plads' venter du med at sætte på til, når hunden sikkert drejer ind på din venstre side.

 

Har hunden lært at gå bagom på 'plads', bør du undlade at lade hunden komme bagom på 'plads' udenfor træningen, indtil den nye øvelse er kommet på plads.

Alternativt kan du give øvelsen 'at springe ind på plads' en anden ordlyd, så hunden ikke forvirres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Er ikke helt klar over om du efterlyser en måde at få hunden til at svinge/springe ind på plads?! :oops:

 

Hvis det er, så har jeg succes med følgende:

 

Lær først hunden at dreje rundt om sig selv til begge sider, hvis den ikke kan det i forvejen (bruger det selv en del under opvarmning)

 

Få hunden til at sidde med front mod dig, ved hjælp af godbid.

Tag en stille skridt frem mod hunden, samtidig med at du hæver godbidden op og drejer hånden let ud til venstre.

Når hunden har lært at dreje kroppen ind ved din venstre side, undlader du dit trin frem mod hunden og senere fjerner du godbid og venter med denne til hunden sidder 'plads' og til allersidst kan du fjerne håndbevægelsen.

 

Kommandoen 'plads' venter du med at sætte på til, når hunden sikkert drejer ind på din venstre side.

 

Har hunden lært at gå bagom på 'plads', bør du undlade at lade hunden komme bagom på 'plads' udenfor træningen, indtil den nye øvelse er kommet på plads.

Alternativt kan du give øvelsen 'at springe ind på plads' en anden ordlyd, så hunden ikke forvirres.

 

 

det jeg efter er at få hunden til at følge ens venstre side og bruge sin bagpart i feks venstre omkringvendinger eller hvis man evt bakker rundt i en cirkel og hunden følger en ved at bakke med baglæns og bruge sin bagpart som i videon her

 

man se ser det mest hos den grå hun træner med i øvelserne

Polly und Isy - Relax

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...