Hop til indhold

Min hanhund kan ikke finde ud af parring

Balou_Vera
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Vi er ved at gå ud af vores gode skind herhjemme...

Har en 2 snart 3 årig gravhund i løbetid herhjemme, hun har de sidste tre/fire dage tålmodig vendt bagdelen til vores 5årige herre (vejkryds af gravhund og cocker spaniel)

Han vil hende SÅ gerne, han spiser ikke, piver efter hende dagen lang og er helt kuldet - MEN når de er samme og hun gør tilnærmelser, fjerner hale og det hele er det eneste han gør at slikke hende bagi, gå rundt om hende, logre, skrabe I jorden, slikke hende i ørene og pive. 

Hvad skal vi stille op? Jeg har forsøgt at løfte ham op på hende, men når jeg blander mig går de væk fra hinanden. 

Det var præcis det samme en hel uge sidst hun var i løbetid, men der tænkte vi at de nok bare ikke var helt klar endnu. 

Håber nogen har prøvet noget lignende og måske har et råd eller to 🙏😊

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og måber.
Vil I virkelig lave sådan en krydsning med vilje og uden sundhedstjek (mere end det man kan se med det blotte øje).
Bare det at han er så stor at du tror du skal løfte hende......... hvad så hvis hvalpene bliver cocker størrelse, så dør din tæve.
Hvis ikke han vil så er der nok en god grund, hun har jo ikke ægløsning under hele løbetiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke ret stor størrelses forskel på dem, han er en smule større. 

De er fuldt ud sundhedstjekket, vaccineret og ingen af dem fejler noget som helst, dyrlægen har sågar sagt at der ville kunne komme nogle søde hvalpe fra de to ved et af vores besøg. 

Det var ikke hende jeg løftede, det var ham jeg prøvede at vise at han ligesom skulle hoppe op på hende, så jeg prøvede forsigtigt at løfte ham op på hendes ryg med forbenene. 

Link til indlæg
Del på andre sites

17 minutter siden, Balou_Vera skrev:

Der er ikke ret stor størrelses forskel på dem, han er en smule større. 

De er fuldt ud sundhedstjekket, vaccineret og ingen af dem fejler noget som helst, dyrlægen har sågar sagt at der ville kunne komme nogle søde hvalpe fra de to ved et af vores besøg. 

Det var ikke hende jeg løftede, det var ham jeg prøvede at vise at han ligesom skulle hoppe op på hende, så jeg prøvede forsigtigt at løfte ham op på hendes ryg med forbenene. 

Så de er testet med røngten og diverse avls test?
For ja ja, alle hvalpe er søde. Men jeg ville nu vælge sunde hvalpe og patella og lign kan ikke ses med det blotte øje, men er desværre skyld i mange hundes lidelser.

har du testet om hun har ægløsning? Før burde han ikke gide at hoppe på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites