Hop til indhold

Chinese crested PP


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Hvilke genetisk arvelige sygdomme er forekommende ved Chinese Crested PP, som man bør teste dem for inden brug i avl?? Jeg mener sådan noget med at bestemte racer har tendens til PL og andre racer mere tendens til HD etc. hva spiller der så ind hos chinese crested PP, jeg har googlet det, men finder kun noget med ører og øjne, men er der ikke noget med knogler???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg ved om chinese crested er at de ofte ikke har mange / nogen tænder i munden :cry:

 

Det skulle vist nok være noget med at hårløsheds-genet også kan give tandløshed.

 

Jeg synes det er synd for hundene. Kender til et sted hvor opdrætter må servere opblødt tørfoder for nogle af sine hunde, de kan nemlig ikke tygge.

 

Og jeg har en fantasi om at det kan være derfor at racen er lidt forsigtig/nervøs i det. De kan jo ikke forsvare sig :cry:

 

Men jeg har ikke nogen dybere indsigt i racen, og det kan være jeg tager fejl om noget af det jeg har skrevet, i så fald modtages reprimander gerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle vist nok være noget med at hårløsheds-genet også kan give tandløshed.

 

I så fald burde det ikke være et problem hos racen der spørges til. Chinese Crested PP er Powder Puff varianten, der har pels, og ligner en miniafghaner. Interessant ellers - har ikke hørt det før. Men ville ikke være mærkeligt, eftersom forskellige gener oftes ikke kun koder for én ting.

 

Måske chinese cresteds nervøsitet i stedet udspringer af angsten for epileringsmaskinen og den halvvarme voks?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

I så fald burde det ikke være et problem hos racen der spørges til. Chinese Crested PP er Powder Puff varianten, der har pels, og ligner en miniafghaner. Interessant ellers - har ikke hørt det før. Men ville ikke være mærkeligt, eftersom forskellige gener oftes ikke kun koder for én ting.

 

Måske chinese cresteds nervøsitet i stedet udspringer af angsten for epileringsmaskinen og den halvvarme voks?!?

 

Hov, havde ikke set der stod PP efter Chinese Crested :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke genetisk arvelige sygdomme er forekommende ved Chinese Crested PP, som man bør teste dem for inden brug i avl?? Jeg mener sådan noget med at bestemte racer har tendens til PL og andre racer mere tendens til HD etc. hva spiller der så ind hos chinese crested PP, jeg har googlet det, men finder kun noget med ører og øjne, men er der ikke noget med knogler???

 

Hvad er PL ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...