Hop til indhold

Hey hey


Gæst Aalborgpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Aalborgpigen

Jeg er interesseret i lidt information om avl på gravhunde.

Hvor store kuld får det, hvordan med farverne.. og får langhårede kun langhårede hvalpe, og får miniature gravhunde kun miniature gravhunde ??

 

HJåber nogen kan være behjælpelige med svarene.

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aalborgpigen

 

Prøv lige der inde det er for dem med gravhunde

 

Øhhh.. er du seriøs ??

Den er da netop indrykket i forumet med gravhunde.

Det andet er da bare en præsentationstråd i forumet med gravhunde :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh.. er du seriøs ??

Den er da netop indrykket i forumet med gravhunde.

Det andet er da bare en præsentationstråd i forumet med gravhunde :neutral:

 

Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstod formålet med det link han sendte dig. Det eneste jeg kan forestille mig er, at han blev forvirret over, at du kaldte indlægget for "hey hey" (som i præsentation). Men den ligger da udmærket hvor du lagde den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Jeg kan hjælpe med størrelserne, idet det kun er et omkredsmål der afgør hvad størrelseskategori gravhunden er i kan to miniaturer god få en dværg og to dværge kan godt få en mini afhængig af hvor stort afkommet vokser op til at blive. Min mini vejer kun 2,8 kg og er altså en meget lille gravhund, selv for en mini hvor mange af dem er 4 kg. Men det betyder ikke at hun nødvendigvis er mini, for hendes brystomfang er 29,5 cm, så hvis hun bliver en halv cm mere om brystet, så er hun en dværg, uanset at hun er en lillebitte gravhund, og hun er født af to miniaturer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan hjælpe med størrelserne, idet det kun er et omkredsmål der afgør hvad størrelseskategori gravhunden er i kan to miniaturer god få en dværg og to dværge kan godt få en mini afhængig af hvor stort afkommet vokser op til at blive. Min mini vejer kun 2,8 kg og er altså en meget lille gravhund, selv for en mini hvor mange af dem er 4 kg. Men det betyder ikke at hun nødvendigvis er mini, for hendes brystomfang er 29,5 cm, så hvis hun bliver en halv cm mere om brystet, så er hun en dværg, uanset at hun er en lillebitte gravhund, og hun er født af to miniaturer.

 

godt svar:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan hjælpe med størrelserne, idet det kun er et omkredsmål der afgør hvad størrelseskategori gravhunden er i kan to miniaturer god få en dværg og to dværge kan godt få en mini afhængig af hvor stort afkommet vokser op til at blive. Min mini vejer kun 2,8 kg og er altså en meget lille gravhund, selv for en mini hvor mange af dem er 4 kg. Men det betyder ikke at hun nødvendigvis er mini, for hendes brystomfang er 29,5 cm, så hvis hun bliver en halv cm mere om brystet, så er hun en dværg, uanset at hun er en lillebitte gravhund, og hun er født af to miniaturer.

 

nej hvor sært egentlig at det er det der afgør det :rolleyes: det anede jeg ikke, tak for den information...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig underligt. Maggie skal måske konkurrere mod gravhunde der er dobbelt så store som hende fordi hun har en flot stor brystkasse:blink:

Har endnu ikke hørt om korthårede udvoksede minier der vejede så lidt som hun gør, men alligevel skal hun en størrelse op og udstilles som dværg:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

som tidligere i andet indlæg her i tråden så har vægt intet med størrelse at gøre men udelukkende brystkassens omfang hvor den er størst og dybest.

i gennemsnit får miniature 3,2 hvalp pr kuld og dværge en anelse mere. langhåret kan kun få langhåret. I danmark er det kun tilladt at parre med samme hårlag, men desværre for nogle korthårsopdrættere har/er det tilladt at parre med andre hårlag i bl.a. sverige hvilket kan give nogle enorme overraskelser når der lige pludseligt ligger en langhåret hvalp i et kuld korthår. Desværre er det endnu ikke forbudt at importere og anvende disse hårlagskrydsninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...