Hop til indhold

Hvad sker der mon for Buller?


Gæst Bullers menneske mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Bullers menneske mor

Hej.

Jeg er helt ny på siden, så jeg håber at jeg gør det rigtigt:blink:

Jeg har en hvalp på 16 uger han hedder Buller og er en blanding. Hans mor er en gravhund blanding og hans far er en terie blanding. Han ligner mest en terie.

Han er pludselig begyndt på at han ikke vil på gaden, når vi er kommet ned nægter han at gå. Lidt pudsig opførelse, men sådan er han altså lige nu.

Jeg har også et andet problem med ham og det er at han bider efter snoren og han knurre og snapper efter mig. Han bider mig bag på mine underben og er bare så arrig. Er der nogen som kan give mig nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Buller har tidliger gået med en flex line, men vi har skiftet den ud med en bryst sele med kort line. Flex linen bruger han i skoven ol.

Håber at I kan hjælpe mig.

Hilsen Bulers menneske mor Gitte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :-D

 

Jeg tænkte, om du måske vil give lidt flere oplysninger, så det er lettere for os, at komme med input.

 

Først og fremmest er jeg interesseret i at høre, hvordan en normal dag er for Buller, hvad han oplever, hvornår I går ture, hvor længe?, leger han med andre hunde? Hvornår/hvordan får han mad? Hvad leger du med ham? hvordan bruger du tid med ham? osv. Håber du orker :blink:

 

Derudover kom jeg til at tænke på, om du kan komme i tanke om en ubehagelig oplevelse, der måske har afskrækket Buller fra at gå på gaden? Måske blev han rigtig bange nytårsaften? Måske har han mødt en aggresiv hund? En fuld mand?

 

Jeg håber du er frisk på at skrive lidt mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han før villet gå på gaden og nu vil han ikke længere? det er sådan jeg læser det... prøv at tænke tilbage på om du kan huske et eller andet der skete på det tidspunkt problemet opstod - ligegyldigt hvor trivielt... en cykel der ringede med klokken lige i det i kom ud el lign... han er jo kun et lille pus endnu...

 

det med at bide i ankler, bukseben, snørebånd og snor og opføre sig som en vanvittig var vi også igennem med Karla da hun var i samme alder... som jeg husker det (utroligt så hurtigt de trælse ting går i glemmebogen ;-) ) så var det som oftest når vi var kommet til at overstimulere hende...

 

Så måtte der ro på. "kedelige" gåture, kun med snuseri og ingen leg hverken med mennesker eller andre hunde... Det gik så vidt jeg husker ret hurtigt over...

 

Når det skete stod vi helt stille og ignorerede hende totalt - ligesom der intet skete (og ja det kan være svært når man har en hvalp hængende i hasen, det er jeg med på :cool: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bullers menneske mor
Hej og velkommen til :-D

 

Jeg tænkte, om du måske vil give lidt flere oplysninger, så det er lettere for os, at komme med input.

 

Først og fremmest er jeg interesseret i at høre, hvordan en normal dag er for Buller, hvad han oplever, hvornår I går ture, hvor længe?, leger han med andre hunde? Hvornår/hvordan får han mad? Hvad leger du med ham? hvordan bruger du tid med ham? osv. Håber du orker :blink:

 

Derudover kom jeg til at tænke på, om du kan komme i tanke om en ubehagelig oplevelse, der måske har afskrækket Buller fra at gå på gaden? Måske blev han rigtig bange nytårsaften? Måske har han mødt en aggresiv hund? En fuld mand?

 

Jeg håber du er frisk på at skrive lidt mere :-D

 

 

Hej igen og tak for jeres svar.

 

Buller vågner op et sted melem kl. 9 og 10. Vi går på gaden med det samme, det bliver en kort tur på 15-20 minutter.

Når vi kommer hjem igen spiser han morgen mad ( SPECIFIK )

Efter dette så leger han og drøner lidt rundt i lejligheden. Han hviler og er ellers meget nysgeri omkring alt hvad vi laver.

Ved 12 tiden går vi en tur på ca. 30 minutter, han går ikke løs men altid med sele på. Vi møder ikke mange mennesker, når det sker gør og knurre han af dem og vil gerne løbe efter dem. Jeg prøver at få ham på andre tanker og afleder ham med legetøj eller en god bid.

Når vi kommer hjem igen leger vi lidt, det er mest kaste legetøj og han skal så hente og aflevere det til mig. (Vi leger ikke trække lege mere, da han blev meget truende ved den leg.)

omkring ved 14 tiden tager vi en lang tur hvor han får lov at gå med flex linen, vi går på volden eller tager i skoven med ham. Den tur tager gerne en time. Når vi er på disse ture vil han jagte cykler og joggere, da må vi holde ham i kort snor.

Hjemme igen. Han hviler og leger med sig selv.

Ved 17-18 tiden går vi igen en kort tur. Når vi har spist, spiser Buller.

Ved 22:30-23:30 tiden går vi igen en kort tur hvor han luftes af for natten. Han sover omkring midnat.

Når vi er ude og handle er Buller med, han ligger i sin transport kasse og der ligger han også mens vi handler.

Han har ikke oplevet noget som kunne skræmme ham, han har været mærkelig lige siden vi købte bryst selen, jeg har prøvet at gå med ham med alm. halsbånd og line men det hælper ikke.

Det er ikke så meget kontakt han har med andre hunde, vi kender ikke så mange som har hund, dem vi kender bor meget langt væk.

Han blev passet af vores søn (20 år) 5 dage i december, der fik han slugt en ting og måtte på dyre hospitalet da han kastede op i et døgn. Han fik en sprøjte for at stoppe opkasningen og det var det. Men han har siden da virket meget stesset og er mere på vagt........men spiser stadig alt på sin vej:roll: Jeg tror at jeg ca. 40 gange på en dag renser hans mund for ting han finder, dette er kun når vi går ture.

Jeg håber at denne smøre kan fortælle jer om Bullers hverdag.

 

Mange hilsner fra Bullers menneske mor Gitte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen og tak for jeres svar.

 

Buller vågner op et sted melem kl. 9 og 10. Vi går på gaden med det samme, det bliver en kort tur på 15-20 minutter.

Når vi kommer hjem igen spiser han morgen mad ( SPECIFIK )

Efter dette så leger han og drøner lidt rundt i lejligheden. Han hviler og er ellers meget nysgeri omkring alt hvad vi laver.

Ved 12 tiden går vi en tur på ca. 30 minutter, han går ikke løs men altid med sele på. Vi møder ikke mange mennesker, når det sker gør og knurre han af dem og vil gerne løbe efter dem. Jeg prøver at få ham på andre tanker og afleder ham med legetøj eller en god bid.

Når vi kommer hjem igen leger vi lidt, det er mest kaste legetøj og han skal så hente og aflevere det til mig. (Vi leger ikke trække lege mere, da han blev meget truende ved den leg.)

omkring ved 14 tiden tager vi en lang tur hvor han får lov at gå med flex linen, vi går på volden eller tager i skoven med ham. Den tur tager gerne en time. Når vi er på disse ture vil han jagte cykler og joggere, da må vi holde ham i kort snor.

Hjemme igen. Han hviler og leger med sig selv.

Ved 17-18 tiden går vi igen en kort tur. Når vi har spist, spiser Buller.

Ved 22:30-23:30 tiden går vi igen en kort tur hvor han luftes af for natten. Han sover omkring midnat.

Når vi er ude og handle er Buller med, han ligger i sin transport kasse og der ligger han også mens vi handler.

Han har ikke oplevet noget som kunne skræmme ham, han har været mærkelig lige siden vi købte bryst selen, jeg har prøvet at gå med ham med alm. halsbånd og line men det hælper ikke.

Det er ikke så meget kontakt han har med andre hunde, vi kender ikke så mange som har hund, dem vi kender bor meget langt væk.

Han blev passet af vores søn (20 år) 5 dage i december, der fik han slugt en ting og måtte på dyre hospitalet da han kastede op i et døgn. Han fik en sprøjte for at stoppe opkasningen og det var det. Men han har siden da virket meget stesset og er mere på vagt........men spiser stadig alt på sin vej:roll: Jeg tror at jeg ca. 40 gange på en dag renser hans mund for ting han finder, dette er kun når vi går ture.

Jeg håber at denne smøre kan fortælle jer om Bullers hverdag.

 

Mange hilsner fra Bullers menneske mor Gitte.

 

Ak de kære hvalpe, selvfølgelig skal de proppe alt i munden:roll: Vores havde længe en forkærlighed for cigaretskod - men det er jo også deres eneste måde at undersøge det på. Det skal nok gå over.

 

Mht. aktiveringen af ham, så kunne det måske være en ide at lave rolige øvelser med ham, f.eks. gemme små godbider rundt om i huset som han selv skal snuse sig frem til, i stedet for kaste/hente legene.

 

Det samme med morgenmaden/aftensmaden, hvis i har en have kunne tror jeg han ville have godt af at snuse sig til maden, det er en dejlig rolig øvelse, hyggeligt for hunden og samtidig trættende.

 

Det kan godt være at det er selens skyld, men måske har han også bare brug for at sidde og se verden gå forbi i stedet for at gå ture. Han er jo ikke så gammel, så jeg vil umiddelbart foreslå at i bare sætter jer og kigger på livet.

Hvis du spotter andre mennesker kan du jo prøve at smide lidt godbider eller lave små øvelser med ham (sit, pote etc.) så han er optaget af noget andet når de går forbi. Men så skal du nok opdage menneskene før han gør det.

 

Har i ikke mulighed for at gå til hvalpetræning? På den måde ville han møde andre hunde han kunne lege med, og i kunne få lidt tips til sjove øvelser i kan lege med ham derhjemme.

 

By the way, han er da helt bedårende på billederne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ak de kære hvalpe, selvfølgelig skal de proppe alt i munden:roll: Vores havde længe en forkærlighed for cigaretskod - men det er jo også deres eneste måde at undersøge det på. Det skal nok gå over.

 

Mht. aktiveringen af ham, så kunne det måske være en ide at lave rolige øvelser med ham, f.eks. gemme små godbider rundt om i huset som han selv skal snuse sig frem til, i stedet for kaste/hente legene.

 

Det samme med morgenmaden/aftensmaden, hvis i har en have kunne tror jeg han ville have godt af at snuse sig til maden, det er en dejlig rolig øvelse, hyggeligt for hunden og samtidig trættende.

 

Det kan godt være at det er selens skyld, men måske har han også bare brug for at sidde og se verden gå forbi i stedet for at gå ture. Han er jo ikke så gammel, så jeg vil umiddelbart foreslå at i bare sætter jer og kigger på livet.

Hvis du spotter andre mennesker kan du jo prøve at smide lidt godbider eller lave små øvelser med ham (sit, pote etc.) så han er optaget af noget andet når de går forbi. Men så skal du nok opdage menneskene før han gør det.

 

Har i ikke mulighed for at gå til hvalpetræning? På den måde ville han møde andre hunde han kunne lege med, og i kunne få lidt tips til sjove øvelser i kan lege med ham derhjemme.

 

By the way, han er da helt bedårende på billederne:blink:

 

Jeg her helt enig :5up:

 

Du kan vinde enormt meget ved at aktivere ham til hans mad, i stedet for at servere den for ham i en skål. Vores har f.eks aldrig fået serveret mad i en skål, og ville nok ikke engang synes det var noget ved, hvis han fik det. Ideen med at strø maden på græsplænen er rigtig god, men der er også mange måder at give ham foder på indendørs, så man ikke skal ud på græsset hele tiden. Vi giver vores Milo små køkkenrulledutter med foder i, hvor vi har foldet enderne, så han skal flå dem for at få maden. Det samme med mælkekartoner- det er et kæmpe hit. Derudover bruger vi en fodercube, hvor man smider maden ind ad et hul, indstiller sværheden, og så skal han ellers skubbe og trille den rundt indtil der kommer lidt foder ud. Vi har også leo'er, og en pyramide der kan vippe osv. Det er sjovt for hunden, og han får brugt knolden. Det giver en dejligt træt og veltilfreds hund :-D

 

Angående Jeres ture, så synes jeg også det er en god ide, at fokusere mere på at opleve noget langt hellere end bare at gå en masse ture. Det er vigtigt for en hvalp at få lov til at opleve verden i HANS tempo. Det vil sige, at så små hvalpe vil få langt mere ud af, at gå kort, og ellers kigge, snuse, tænke, osv. så længe han gider. DU kan eventuelt køre ham til spændende steder, og give ham en ordentlig en på opleveren, men husk, at han oplever verden meget langsomt, og skal have sin tid. De lange gåture skal nok komme, men gem dem til han bliver ældre :blink:

 

Ellers vil jeg bare sige sørg for, at give ham en masse positive oplevelser og nydelser ved at gå tur.

 

Edit: Glemte lige at nævne, at kastelege ikke er det bedste at tilbyde en hvalp, med de tendenser I kæmper med. Det er en stressfaktor for hvalpen at løbe efter bolden etc. Du kender sikkert selv hunde, som vil igen og igen og igen og... Det er stress. Det er meget bedre, hvis du, som Buju siger- laver noget søg eller lign. Mangler du inspiration, kan jeg anbefale bogen leg med din hund fra poitikens forlag, eller bogen af samme navn, skrevet af Sonderman. God leg :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser jeg jo lige at du bor i København - kunne det ikke være en ide at tage ham med i hundeskov?

 

Jeg tror Hareskoven ville være god til formålet - der er en stor plæne hvor i egentlig bare kan opholde jer. Så vil der helt sikkert komme hunde forbi han kan snakke med - men stadig i et sådant omfang at det ikke bliver for meget (tror jeg).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...