Hop til indhold

Efter tisseturen..


Gæst BrianIQ
 Share

Recommended Posts

Gæst BrianIQ

Hej.

 

Jeg ville bare høre om nogen havde en ide til, hvordan jeg kan få hvalpen med ind i huset igen efter vi har været ude i haven.

Han er blevet rigtig dygtig til komme ud når han er trængende, men når vi skal ind igen ender det ofte med jeg må hjælpe ham ind til sidst.

Der er alt for mange spændende ting i haven. :ivrig:

Men det er jo ikke holdbart i længden.

 

Ved godt vi skal have lidt mere tålmodighed og træne ham, men jeg tænkte mere om der var nogle ideer til hvordan man kan træne/lokke ham.

Har prøvet lidt med godbidder og ros, men de er ikke helt så spændende som alt det udenfor.

 

Hilsen Brian

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må prøve at finde noget, han synes er rigtig sjovt, så han gerne vil med ind.. Det er vigtigt du grundlægger nogle gode vaner med ham allerede nu, jo ældre hunden bliver, jo sværere er det at lære dem gode vaner :-)

 

Du kan prøve med nogle godbidder han synes bedre om eller noget legetøj han elsker, som kun bruges ved indkald. Nogle gange hjælper det også at løbe og skabe sig åndsvagt, hunde har en tendens til at synes det er rigtig sjovt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange hjælper det også at løbe og skabe sig åndsvagt, hunde har en tendens til at synes det er rigtig sjovt :blink:

Jeps det virker fint :5up: og så kan man lige kalde kooom kooom imens og så håbe at det en dag er nok :mrgreen: og så huske at rose når man er inde og gerne en godbid eller et par stykker :mums: de skal virkelig føle de er verdens mester hvergang de roses

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BrianIQ

Tak for de gode forslag.

 

De sidste par gange har han faktisk kommet ind igen uden problemer, så de skal nok lykkes i længden.

Vi er godt igang med at træne indkald, og der er godbidderne i høj kurs, så mon ikke han nok skal lære det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ter sig dumt og siger som den lyd i et gammel bumletog når dørene lukkes :mrgreen:

 

Skinger stemme mens man klapper vildt på lårene og siger "koooooooooooooommeeeeeeeeerduuuuuuuuuuuuuuuuu"

 

Ha en lille plastikbeholder medgodb idder i ved døren

1) den siger gode lyde

2) giv hunden en god bid når den er kommet ind :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps det virker fint :5up: og så kan man lige kalde kooom kooom imens og så håbe at det en dag er nok :mrgreen: og så huske at rose når man er inde og gerne en godbid eller et par stykker :mums: de skal virkelig føle de er verdens mester hvergang de roses

Ja, det er også min erfaring :lol: Og man kan jo håbe at naboerne også hygger sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...