Hop til indhold

En noget mislykket træning.


Gæst netmusen
 Share

Recommended Posts

Vi har i dag haft besøg af en hunde konsulent fra DCH hjemme hos os. Han gav os en hel masse info som virkelig var brugbar.

Vi fik nogle fif til:

* stoppe med trække under gåtur

* øvelser til, at lære basse hvad nej betyder

* øvelser til, at træne ham i at bruge næse, så hans hjerne bliver træt.

* Trænings øvelser i, at lære basse at det MIG der bestemmer over basse, og ikke omvendt.

* Fif til, hvordan vi vender basse af med at hoppe op af os/gæster, når man kommer ind af døren.

 

Hunde konsulenten forslog, at vi fik basse kastreret, da det vil give basse mere ro, da han stresser sig selv pga. sin køns drift og derved køre sig selv op og vil dominer. (mener det var sådan han forklaret det.)

Vi skal stadig tage til træning med basse, men jeg skal gå med ham i snor på afstand af de andre hunde, og når basse køre sig selv op skal jeg gå op til bilen igen. Denne øvelse måtte jeg lave 4 gange pr trænings dag, for ikke at stresse basse.

 

Når basse har lært disse øvelser, og er blevet kastreret skal vi i gang med øvelser, i at komme når jeg kalder ovs.

 

Godt at I har fået noget hjælp - bare et enkelt velment råd herfra. Pas på, at I ikke bare behandler Basse's symptomer. Der ligger jo en del traumer i hans fortid og det ville nok ikke være usundt at arbejde lidt med dem også. Den træningsplan du har fået, lyder som en konsulenten også kunne have givet til en "normal" vild unghund uden grænser og det er jo ikke, hvad Basse er.

 

Held og lykke

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at I har fået noget hjælp - bare et enkelt velment råd herfra. Pas på, at I ikke bare behandler Basse's symptomer. Der ligger jo en del traumer i hans fortid og det ville nok ikke være usundt at arbejde lidt med dem også. Den træningsplan du har fået, lyder som en konsulenten også kunne have givet til en "normal" vild unghund uden grænser og det er jo ikke, hvad Basse er.

 

Held og lykke

 

-Trine

Giver Trine ret! Pas på det ikke bliver for meget "vi skal bestemme over Basse", men at der også bliver plads til at Basse kan få lov at bearbejde sine traumer uden at hans reaktioner bliver holdt nede af træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...