Hop til indhold

En noget mislykket træning.

Gæst netmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst netmusen

I dag var min mand og jeg til vores første træning med Basse (DCH i vejen) og var grædefærdig da jeg gik hjem. Basse ville ikke en disse af det vi skulle, og ville hele tiden hen til de andre hunde og knorede af dem, da han ikke har været vandt til at omgåes andre hunde der, hvor vi fik ham fra.

Det var pinligt at Basse ikke ville høre efter og tænkte meget på hjemvejen, hvad mon de andre ikke tænker om ens møg køter der ikke ejer opdragelse. :megaked: Det gik helt galt da Basse mødte en armstaf (Basse er brugt som trænings hund for en armstaf :evil:, der hvor vi fik ham fra.) min mand og jeg var nød til at holde ham, for ellers tror jeg han var gået helt i koma på armstraffen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Stakkels lille Basse :ae:

Han skal jo lige have lov at vænne sig til alt det ståhej der sker på sådant en træningsplads. Nu har i jo set hvordan han reagerer og så er det jo jeres fornemste opgave sammen med jeres træner at finde ud af hvordan i takler træningen i fremtiden, således der bliver taget de rette hensyn til Bassen og i alle får noget ud af træningen :-)

EDIT: Nårh ja.. Hold jer langt væk fra amstafferne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i klubben med komplet umulige hunde som slet ikke gider at hører efter og helst vil alt muligt andet :mrgreen:

(det med at knurre og amstaffen kan jeg ikke relatere til)

Kæresten " Aslan plads"

Aslan "nei hvor et fint blad, satans jeg skal have dyrelægen til at kigge på den tinitus"

Kæresten hjælper Aslan ind på plads!

Kæresten "Aslan sit"

Aslan " fååk hvor er den tinitus træls"

Kæresten hjælper Aslan til at sitte.

Kæresten: "Aslan stå"

Aslan: "yo brune lab, jeg hopper lige over til diiiiiiiiiiiiiiig skal vi lege"

Have situation:

Aslan gør "farlig, farlig, jeg er farlig"

Mig: Fløjter og roser Aslan når han stopper med at gø

Aslan " woaw, jeg skal gø" :mrgreen:'

:rolleyes:

I dag blev der sagt fra en træner til kæresten "hvorfor øver i ikke lineføring derhjemme?

De sidste 14 dage har vi ikke bestilt andet end at bruge minimum 15 min på hver gåtur, hver dag, på lineføring.

Nogen påstår det bliver bedre når hunden fylder 2 andre når den fylder 5.

:mrgreen:

Men jeg forstår så udemærket din frustration.

Og held og lykke med tilvendeingen

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var min mand og jeg til vores første træning med Basse (DCH i vejen) og var grædefærdig da jeg gik hjem. Basse ville ikke en disse af det vi skulle, og ville hele tiden hen til de andre hunde og knorede af dem, da han ikke har været vandt til at omgåes andre hunde der, hvor vi fik ham fra.

Det var pinligt at Basse ikke ville høre efter og tænkte meget på hjemvejen, hvad mon de andre ikke tænker om ens møg køter der ikke ejer opdragelse. :megaked: Det gik helt galt da Basse mødte en armstaf (Basse er brugt som trænings hund for en armstaf :evil:, der hvor vi fik ham fra.) min mand og jeg var nød til at holde ham, for ellers tror jeg han var gået helt i koma på armstraffen.

Hmmm... det lyder træls - men meget normalt ;o) Så tag afsted igen og lad være med at forlange noget af Basse - bare vær på pladsen, på en afstand af de andre hunde, hvor der stadig er hul igennem til ham. Langsomt kan I så nærme jer de andre, men aldrig så meget, at han lukker helt af og føler trang til at bruge afstandsøgende signaler!

Hvordan er han blevet brugt som træningshund??? Har grimme billeder i mit hovede, men går ikke ud fra, at det er på den måde....

Og nej, det er ikke pinligt! I er der for at lære at træne Basse - det ved både instruktøren og de andre hundeejere.

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske forlanger i for meget af ham, at han skal kunne overskue så meget på en gang... måske var det bedre at finde et træningssted hvor der ikke var så mange på holdet af gangen?

Er træneren opmærksom på jeres hunds triste fortid? for ellers synes jeg i skulle fortælle det, så der kan blive taget hensyn til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke får noget ud af træningen skal i snakke med træneren, så kan han/hun hjælpe jer.

Aslan hvis den måde i træner lineføring ikke hjælper bør træner hjælpe med at bruge en anden metode.

Hvis metoden virker derhjemme er den nok god nok - Aslan har bare ikke lært "flow" endnu - derfor kan han ikke abstrahere fra de andre hunde ;o) Forstyrrelsen er for stor og facit = han kan ikke øvelsen godt nok endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg forstået det sådan at det ikke virker hjemme.

Ahhh, jamen så er sagen jo en helt anden ;o) Troede det var den klassiske med at "den kan godt derhjemme" - for det er jo en helt plausibel undskyldning! Nogen gange glemmer vi hundeførere bare at tænke på, at hvis hunden så ikke kan, når der er forstyrrelser (og den i øvrigt er frisk og rask and all that jazz), så er det fordi, vi er sprunget over, hvor gærdet er lavest og ikke har fået trænet øvelsen færdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

tror det er megt almindeligt det i har oplevet...

jeg synes da det lyder voldsomt frygteligt at den har været anvendt som trænningshund for en amstaff, i hvert fald hvis det er dét jeg forestiller mig :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst netmusen
Hmmm... det lyder træls - men meget normalt ;o) Så tag afsted igen og lad være med at forlange noget af Basse - bare vær på pladsen, på en afstand af de andre hunde, hvor der stadig er hul igennem til ham. Langsomt kan I så nærme jer de andre, men aldrig så meget, at han lukker helt af og føler trang til at bruge afstandsøgende signaler!

Hvordan er han blevet brugt som træningshund??? Har grimme billeder i mit hovede, men går ikke ud fra, at det er på den måde....

Og nej, det er ikke pinligt! I er der for at lære at træne Basse - det ved både instruktøren og de andre hundeejere.

-Trine

Han var "angibs ting" for en armstaf. Dvs. han har en del ar hist og her på kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var "angibs ting" for en armstaf. Dvs. han har en del ar hist og her på kroppen.

Har I fortalt trænerne det? jeg ville nok som instruktør på et ganske almindeligt lydighedshold mene, at I skulle have noget mere kvalificeret hjælp.... men nu ved jeg jo heller ikke hvor store hans ar på sjælen er... det lyder bare som om det har været en lidt voldsommere start på træningen end det er for de fleste hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hvad HVAD!!?

Han skal da vist nok IKKE lige træne på et hold hvor der er en amstaff tilstede!

Han skal træne på et lillebitte hold så han kan vænne sig til andre hunde i små doser.

Om nødvendigt på et ene-hundshold, hvor man så gradvist kan lære ham at få tillid til andre hunde i det tempo han formår.

Jeg ved ikke hvor din by er, men i Nordvestsjælland er der www.gladevuffer.dk som tilbyder enetræning og små hold, og i Århus er der www.positivtraening.dk

Og i Kbh er dette ved at komme op at stå: http://www.hundetræningkbh.dk/

-Og der findes uden tvivl flere gode steder.

Og så findes der en masse knap så gode for din hund, simpelthen fordi der er for mange hunde på holdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst netmusen
Måske forlanger i for meget af ham, at han skal kunne overskue så meget på en gang... måske var det bedre at finde et træningssted hvor der ikke var så mange på holdet af gangen?

Er træneren opmærksom på jeres hunds triste fortid? for ellers synes jeg i skulle fortælle det, så der kan blive taget hensyn til det...

Ja, træneren kender hans fortid. ArmStaffen mødte vi på vej hjem. Det var ikke en hund der var med til træningen. Vi er 6 på det hold vi går på, så det er ikke fordi der er mange. :-)

Jeg har i dag købt en sele til Basse (Det er en sele hvor forpoterne skal ind i selen og den lukket ved skulderen på hunden). Da vi gik tur med ham, da vi kom hjem mødte vi en anden hund og Basse var klar til angreb, men det lykkes mig at få ham til at sidde og kælede ham på brystet. Det fik basse til at falde til ro. (Det råd fik jeg af træneren i dag. Jeg vil prøve det triks frem til vi skal til træning og se om det giver pote til træning. ):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, træneren kender hans fortid. ArmStaffen mødte vi på vej hjem. Det var ikke en hund der var med til træningen. Vi er 6 på det hold vi går på, så det er ikke fordi der er mange. :-)

Jeg har i dag købt en sele til Basse (Det er en sele hvor forpoterne skal ind i selen og den lukket ved skulderen på hunden). Da vi gik tur med ham, da vi kom hjem mødte vi en anden hund og Basse var klar til angreb, men det lykkes mig at få ham til at sidde og kælede ham på brystet. Det fik basse til at falde til ro. (Det råd fik jeg af træneren i dag. Jeg vil prøve det triks frem til vi skal til træning og se om det giver pote til træning. ):mrgreen:

Som du selv skriver var det første dag till træning og med den start Basse har haft på livet, er det helt normalt han reagere sådan.

Men giv det tid, han skal jo lige finde ud af hvad det går ud på.

6 på holdet lyder som en fin start og din træner lyder til at kunne finde nogle gode løsninger. Måske kommer Basse ikke i A klassen i løbet af det næste år, men bare det at du får mere kontakt med ham er jo guld værd. :-D

Hatten af for at du vil arbejde med ham, med den start han fik på livet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst netmusen

I dag var vi til træning og det gik godt lige indtil Basse aflæste en anden hund, som ville den lege og i løbet af 10 sek var de i kødet på hinanden og basse fik en flænge over det ene øje og jeg måtte køre til dyrlæge med basse og få ham syet. Mens basse var bedøvet gik jeg en tur. Da basse var ved at vågne ringede dyrlægen og spurgte om jeg ville sidde ved basse mens han vågnede. Da basse var nogenlunde vågnet kørte vi hjem og lige nu ligger han inde i hans kurv og ligner en der har røget noget han ikke kunne tåle. Basse er sat på en pencelinkur i 10 dage og har krave på. DCH vil melde det til deres forsikring, så de dækker mine lægeudgifter, da det er sket under træning. For der ikke skulle være drama nok var min mand ved at besvime da han så Basse. - min mand kan ikke tåle synet af et mens bind føre han besvimer :mrgreen:

En af de andre træner (kan ikke huske hvad han hed) vil komme hjem til os i næste uge og tilrettelægge et træningsprogram for basse, da han mener Basse bliver stresset med andre hunde pga hans fortid og derfor skal han nu på et hold, hvor der ikke er andre hunde, stille og roligt skal han sluses over på et hold med andre hunde, når basse er klar til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, ser først denne tråd nu og er bare ved at :megaked:. Stakkels, stakkels Basse, hvor er det dog frygteligt, at man kan gøre sådan noget mod en hund. :megaked: :megaked: :megaked:

Godt at han har fået et godt hjem hos jer nu. Og jeg synes, at det lyder helt rigtigt det der med at starte med at træne ham alene og så langsomt vænne sig til andre hunde. For han kan da vist ikke tåle flere dårlige oplevelser. :( Jeg håber, at han med tiden lærer, at fremmede hunde ikke nødvendigvis er dumme. Har I overvejet at få en konsultation med en adfærdsbehandler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i klubben med komplet umulige hunde som slet ikke gider at hører efter og helst vil alt muligt andet :mrgreen:

(det med at knurre og amstaffen kan jeg ikke relatere til)

Kæresten " Aslan plads"

Aslan "nei hvor et fint blad, satans jeg skal have dyrelægen til at kigge på den tinitus"

Kæresten hjælper Aslan ind på plads!

Kæresten "Aslan sit"

Aslan " fååk hvor er den tinitus træls"

Kæresten hjælper Aslan til at sitte.

Kæresten: "Aslan stå"

Aslan: "yo brune lab, jeg hopper lige over til diiiiiiiiiiiiiiig skal vi lege"

Have situation:

Aslan gør "farlig, farlig, jeg er farlig"

Mig: Fløjter og roser Aslan når han stopper med at gø

Aslan " woaw, jeg skal gø" :mrgreen:'

:rolleyes:

I dag blev der sagt fra en træner til kæresten "hvorfor øver i ikke lineføring derhjemme?

De sidste 14 dage har vi ikke bestilt andet end at bruge minimum 15 min på hver gåtur, hver dag, på lineføring.

Nogen påstår det bliver bedre når hunden fylder 2 andre når den fylder 5.

:mrgreen:

Men jeg forstår så udemærket din frustration.

Og held og lykke med tilvendeingen

Hvad med resten af gåturen, får han der lov til at gå som han vil?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst netmusen
Hold da op, ser først denne tråd nu og er bare ved at :megaked:. Stakkels, stakkels Basse, hvor er det dog frygteligt, at man kan gøre sådan noget mod en hund. :megaked: :megaked: :megaked:

Godt at han har fået et godt hjem hos jer nu. Og jeg synes, at det lyder helt rigtigt det der med at starte med at træne ham alene og så langsomt vænne sig til andre hunde. For han kan da vist ikke tåle flere dårlige oplevelser. :( Jeg håber, at han med tiden lærer, at fremmede hunde ikke nødvendigvis er dumme. Har I overvejet at få en konsultation med en adfærdsbehandler?

Ja, vi har overvejet at få en adfærdsbehandler på ham. Det er det vi skal snakke med ham, der kommer fra DCH i næste uge. :-)

Han mente det ville være bedst han så, hvordan basse er i vante omgivelser kontra når han har set ham til træning, for han bedst kan hjælpe os/Basse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi har overvejet at få en adfærdsbehandler på ham. Det er det vi skal snakke med ham, der kommer fra DCH i næste uge. :-)

Han mente det ville være bedst han så, hvordan basse er i vante omgivelser kontra når han har set ham til træning, for han bedst kan hjælpe os/Basse.

Jeg har lige læst tråden igennem og jeg er enig med jer i at jeg tror at Basse har brug for en adfærdsbehandler. Ninjamor som er herinde er adfærdsbehandler og hun er dygtig. Men hun bor på Sjælland. Hun er medlem af en forening som hedder paff. www.paff.dk Der ville jeg henvende mig.

Stakkels Basse jeg håber ikke at han har for dybe sår på sjælen. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad, det lyder nøjagtig som hele Vinnies første sæson :lol::lol::lol:

Jeg måtte begynde at bruge handsker til træning, fordi hun trak så meget at jeg fik vabler i hænderne.

Efterhånden lykkedes det os at gennemføre en del øvelser, men lineføring - aldrig! Når der er andre hunde i nærheden har Vinnie kun 2 gear: Lig på ryggen og fuld fart fremad :rolleyes:

Til sidst holdt vi op med at gå til træning, for hun blev kun stresset af det, og hun går og lystrer pænt nok til hverdagsbrug (når der altså ikke lige er udsigt til hunde, katte, tasker, kufferter, barnevogne eller cykler - eller Vinnies ærke-nemesis: Gamle damer :shock:

Jeg siger ikke at I skal give op, ligesom jeg har gjort. Giv det en chance, og se om han ikke vænner sig til det. Evt. kan I nøjes med at overvære træningen nogle gang, så han er i nærheden af alle hundene, men uden at der bliver stillet krav til ham.

Jeg håber at Jeres instruktører har forståelse for at Basse jo netop har brug for at være der, selv om han måske ikke lige lærer i samme tempo som de andre. Hvis I ikke føler Jer velkomne, så find et andet sted. Man skal ikke lad sig nøje med noget, man dybest set er utilfreds med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst netmusen

Vi har i dag haft besøg af en hunde konsulent fra DCH hjemme hos os. Han gav os en hel masse info som virkelig var brugbar.

Vi fik nogle fif til:

* stoppe med trække under gåtur

* øvelser til, at lære basse hvad nej betyder

* øvelser til, at træne ham i at bruge næse, så hans hjerne bliver træt.

* Trænings øvelser i, at lære basse at det MIG der bestemmer over basse, og ikke omvendt.

* Fif til, hvordan vi vender basse af med at hoppe op af os/gæster, når man kommer ind af døren.

Hunde konsulenten forslog, at vi fik basse kastreret, da det vil give basse mere ro, da han stresser sig selv pga. sin køns drift og derved køre sig selv op og vil dominer. (mener det var sådan han forklaret det.)

Vi skal stadig tage til træning med basse, men jeg skal gå med ham i snor på afstand af de andre hunde, og når basse køre sig selv op skal jeg gå op til bilen igen. Denne øvelse måtte jeg lave 4 gange pr trænings dag, for ikke at stresse basse.

Når basse har lært disse øvelser, og er blevet kastreret skal vi i gang med øvelser, i at komme når jeg kalder ovs.

Redigeret af netmusen
Link til indlæg
Del på andre sites