Hop til indhold

Gråstær


Gæst Fumle
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Er helt grøn herinde...

 

Har en dejlig westie han 4 år til marts...Vi har lige været til special læge med ham og fået konstateret at han har fuld måden gråstær på højre øje og kun en operation vil give ham synet tilbage på det.....

 

Så kommer problemet skal skal ikke.

Det skal lige siges at jeg er 100% ligeglad med pengene han er en del af familien så penge er ikke et spørgsmål.

 

Men skal vi lade ham gennemgå en sådan operation eller ej, håber på nogen herinde har været igennem turen også

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det Dyrlægen sagde på Århus dyrehospital, men han fortalte også at det på mennesker er nemmere end på dur "hunde" noget med hundens linse er tykkere og derfor gør det det svære, samt at alle hunde udvikler regnbuehindebetændelse der kan lede til grøn stær som jo virkelig er noget snavs at få indenbords da det ofte betyder blind 100% med store smerter til følge for hunden og i sidste ende fjernelse af øjet....Så begynder man at blive en smule klam i hænderne når man for en melding som den.

 

 

Hans procent var 85% for OK...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det Dyrlægen sagde på Århus dyrehospital, men han fortalte også at det på mennesker er nemmere end på dur "hunde" noget med hundens linse er tykkere og derfor gør det det svære, samt at alle hunde udvikler regnbuehindebetændelse der kan lede til grøn stær som jo virkelig er noget snavs at få indenbords da det ofte betyder blind 100% med store smerter til følge for hunden og i sidste ende fjernelse af øjet....Så begynder man at blive en smule klam i hænderne når man for en melding som den.

 

 

Hans procent var 85% for OK...

 

Fy for pokker, det var da en kedelig beskrivelse :shock::cry: Ja så skal jeg ikke have ørerne i maskinen og give dig nogle gode råd, tænk hvis han var blandt de sidste 15% :shock: Jeg nøjes med at følge med fra sidelinjen fra nu af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hunds mor har fået sit øje opretet ud grundet grå stær, det den fuld modnet fik vi afvide det ikke kunne reddet, tilgengæld så får hun øjendråber i det andet for at det ikke skal udvikle sig. Vi har fået alle, på nær to, som ikke ønskede det, hvalpene øjenlyst og der var ingen tegn på noget.

Men hvis den er fuld modnet så er den jo blind så kan jeg ikke forstå at den kan blive operet så den kan få synet tilbage, men kan være mig der ikke forstår...

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tanita

Ja han er blind på øjet nu, men p.g.a den grå linse, hans linse ligner faktisk en marmor kugle :( og hvis der ikke var nethinde løsning kunne han få synet tilbage på øjet ikke som det var, men stadigvæk så han kan fokusere og skelne, dog vil han altid have nedsat effekt på nær og langsyn på det øje.

Din hunds mor kan det ikke være grøn stær, det er jo MEGET smerte fuldt for hunden, noget med trykket i øjet eller en omgang permanent regnbuehinde betændelse, det håber jeg da vi helst vil undgå at han mister sit øje.

 

 

 

@Hailey

Det er korrekt eneste der er at miste er selve øjet hvis det går galt og så det at lade det lille kræ gennemgå en operation. Men det er rigtigt vi har ikke meget at miste han er blind på øjet nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Hailey :engel:

 

Der er ikke så meget at tabe, og når dr. dyr siger 85% chance for godt resultat, så ville jeg ikke fokusere så meget på de resterende 15% :oops: :oops:

 

Desuden er de rigtig dygtige til øjne på Århus Dyrehospital :5up: :5up: så jeg ville springe til, jo en operation i fuld narkose er ikke morsom for nogen, og der er en risiko forbundet dermed :( men er hunden ellers sund og rask, så ville min beslutning allerede være taget :oops: :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tanita

Ja han er blind på øjet nu, men p.g.a den grå linse, hans linse ligner faktisk en marmor kugle :( og hvis der ikke var nethinde løsning kunne han få synet tilbage på øjet ikke som det var, men stadigvæk så han kan fokusere og skelne, dog vil han altid have nedsat effekt på nær og langsyn på det øje.

Din hunds mor kan det ikke være grøn stær, det er jo MEGET smerte fuldt for hunden, noget med trykket i øjet eller en omgang permanent regnbuehinde betændelse, det håber jeg da vi helst vil undgå at han mister sit øje.

 

quote]

 

Nej det er grå stær med en voldsom hinde og tilsidst voldsomt hævet grundet at trykket ikke kunne lette/forsvinde og desuden arveligt. Har en tråd om det herinde men kan ikke lige finde ud af linke til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tanita

Ja han er blind på øjet nu, men p.g.a den grå linse, hans linse ligner faktisk en marmor kugle :( og hvis der ikke var nethinde løsning kunne han få synet tilbage på øjet ikke som det var, men stadigvæk så han kan fokusere og skelne, dog vil han altid have nedsat effekt på nær og langsyn på det øje.

Din hunds mor kan det ikke være grøn stær, det er jo MEGET smerte fuldt for hunden, noget med trykket i øjet eller en omgang permanent regnbuehinde betændelse, det håber jeg da vi helst vil undgå at han mister sit øje.

 

 

 

@Hailey

Det er korrekt eneste der er at miste er selve øjet hvis det går galt og så det at lade det lille kræ gennemgå en operation. Men det er rigtigt vi har ikke meget at miste han er blind på øjet nu..

 

Det behøver ikke at være et stort problem (for hunden) at den har nedsat syn. Den ene af mine hunde får af og til regnbuehindebetændelse på begge øjne, uden nogen påviselig årsag. Han er blevet undersøgt af øjenklinikken i århus, uden at de fandt nogen årsag.

Når han har betændelsen, er hans øjne helt matte og han er næsten blind. Jeg hjælper ham med at orientere sig ved at klappe i hænderne eller med stemmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...