Hop til indhold

GSDP


ridiger
 Share

Recommended Posts

jeg var inde på netdyrlægen og faldt over denne.

 

German shepherd dog pyoderma (GSDP) dyb hudbetændelse hos schæfer.

 

Men hvor udbredt er denne sygdom inde for de danske schæfere?

 

Og er det noget man kan teste hunden for og bliver det gjort inde for avls hunde.?

 

Jeg syntes ikke at man hører om den, til hverdage hos ejere af schæferhunde, eller det har jeg ikke hørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg var inde på netdyrlægen og faldt over denne.

 

German shepherd dog pyoderma (GSDP) dyb hudbetændelse hos schæfer.

 

Men hvor udbredt er denne sygdom inde for de danske schæfere?

 

Og er det noget man kan teste hunden for og bliver det gjort inde for avls hunde.?

 

Jeg syntes ikke at man hører om den, til hverdage hos ejere af schæferhunde, eller det har jeg ikke hørt.

 

 

Min veninde der havde schæfer havde en hund med betændelsen. Hendes dyrlæge sagde det var en normal lidelse, næsten så normal så den skulle skrives ind i racestandarden :rolleyes:.

 

Men jeg har ikke selv schæfer, så jeg har det kun fra hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg venter nu på min schæferhund nr. 6, og jeg har endnu aldrig oplevet denne sygdom hos mine hunde, ej heller hos andre schæfere jeg kender/træner med/etc. Så jeg tror ikke at den er så vanvittigt udbredt som det bliver antydet... Ellers så har jeg og flere bare været meget heldige?! (Så har jeg da været heldig på et punkt mht. sygdomme hos mine hunde :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg venter nu på min schæferhund nr. 6, og jeg har endnu aldrig oplevet denne sygdom hos mine hunde, ej heller hos andre schæfere jeg kender/træner med/etc. Så jeg tror ikke at den er så vanvittigt udbredt som det bliver antydet... Ellers så har jeg og flere bare været meget heldige?! (Så har jeg da været heldig på et punkt mht. sygdomme hos mine hunde :rolleyes:)

 

 

Jeg har heller ikke hørt om det før, men når du nu ikkehar hørt noget GSDP i din omgangs kreds må den jo ikke være så udbredt som de siger.

 

Tak for svaret :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg venter nu på min schæferhund nr. 6, og jeg har endnu aldrig oplevet denne sygdom hos mine hunde, ej heller hos andre schæfere jeg kender/træner med/etc. Så jeg tror ikke at den er så vanvittigt udbredt som det bliver antydet... Ellers så har jeg og flere bare været meget heldige?! (Så har jeg da været heldig på et punkt mht. sygdomme hos mine hunde :rolleyes:)

 

Jeg har heller aldrig kendt/hørt om nogle schæfere der har haft GSDP, så mit indtryk er også at den ikke er så udbredt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...