Gæst milder batmusen Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 jeg er nysgerrig jeg har læst lidt inde på canis om lidt af teorien bag Morten Egtved og hende der Cecilie Cøster og jeg er meget interesseret i at vide mere blandt andet få nogle gode råd til træningenspecielt de hunde som de kalder crossover tror jeg nogen der kender nogen bøger de har skrevet:?::?: eller om de giver noget foredrag i danmark:?::?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 (rettet) Jeg er selv indehaver af bogen "Klikkertræning for din hund". Den er bare fantastisk, let at gå til, saglig, og gør op med en masse fordomme og misforståelser. Jeg vil varmt anbefale den. Kendte kun til klikkertræning i meget begrænset omfang, og havde ikke oplevet det live, men efter at have læst bogen, har vi her i huset stor succes med klikkertræning Redigeret Januar 20, 2009 af Imba Stavefejl :P Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 jeg er nysgerrig jeg har læst lidt inde på canis om lidt af teorien bag Morten Egtved og hende der Cecilie Cøster og jeg er meget interesseret i at vide mere blandt andet få nogle gode råd til træningenspecielt de hunde som de kalder crossover tror jeg nogen der kender nogen bøger de har skrevet:?::?: eller om de giver noget foredrag i danmark:?::?: De har skrevet den bog der hedder "klikkertræning for din hund" (min bibel ) Jeg synes den er rigtig god, og kan varmt anbefale den... Den forklarer også træning med corssover-hunde godt :5up: Kan købes her: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=5879&varenr=16-2700-015&varegrp=2700&page=1&name=vareliste (det er dog et billede af den gamle udgave... den nye udgave af bogen er hvid...) Der har faktisk lige været et seminar/foredrag med dem i Danmark, og kunne forestille mig, at der kom flere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 De har skrevet den bog der hedder "klikkertræning for din hund" (min bibel )Jeg synes den er rigtig god, og kan varmt anbefale den... Den forklarer også træning med corssover-hunde godt :5up: Kan købes her: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=5879&varenr=16-2700-015&varegrp=2700&page=1&name=vareliste (det er dog et billede af den gamle udgave... den nye udgave af bogen er hvid...) Der har faktisk lige været et seminar/foredrag med dem i Danmark, og kunne forestille mig, at der kom flere... synes de nemlig har mange gode tiltag til forskellige problemer nogen kan have med deres hunde så det kunne være fedt og komme på noget kursus eller noget hvordan er den bog du skriver om:?::?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 jeg syntes rigtig godt om træningsmetoderne Denne bog er min bibel :blink: http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=1100 Over halvdelen af bogen er vedrørende teori og der er et helt kapitel om crossover hunde (så vidt jeg husker), og i den sidste del af bogen gennemgår de hvorledes hver øvelse skal trænes. Nu går jeg ikke til lydighed med Baldur, men jeg mener at det er øvelserne op til ekspert ( i svensk lydighedsprogram) der gennemgås. Fantastisk bog, især for sådan en som mig der ikke lige vidste så meget om træning :blink: Jeg har været til et weekendsseminar med dem i år 2008, og det kan helt sikkert anbefales Deres seminarer annonceres inde på www.canis.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 synes de nemlig har mange gode tiltag til forskellige problemer nogen kan have med deres hunde så det kunne være fedt og komme på noget kursus eller noget hvordan er den bog du skriver om:?::?: Overså du mit indlæg? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 jeg syntes rigtig godt om træningsmetoderne Denne bog er min bibel :blink: http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=1100 Over halvdelen af bogen er vedrørende teori og der er et helt kapitel om crossover hunde (så vidt jeg husker), og i den sidste del af bogen gennemgår de hvorledes hver øvelse skal trænes. Nu går jeg ikke til lydighed med Baldur, men jeg mener at det er øvelserne op til ekspert ( i svensk lydighedsprogram) der gennemgås. Fantastisk bog, især for sådan en som mig der ikke lige vidste så meget om træning :blink: Jeg har været til et weekendsseminar med dem i år 2008, og det kan helt sikkert anbefales Deres seminarer annonceres inde på www.canis.dk ja det lyder meget spændene det må jeg håbe at jeg kommer på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Overså du mit indlæg? ja undskyld det gjorde jeg faktisk :oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 ja undskyld det gjorde jeg faktisk :oops: Det er okay. Du kan bare spørge hvis du vil vide endnu mere om bogen. Jeg har dog lige p.t lånt mit eksemplar ud, men jeg vil glædeligt svare på det jeg kan huske. Og ellers kan jeg se, at andre også her den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 ja det lyder meget spændene det må jeg håbe at jeg kommer på Jeg er ikke sikker på om du opdagede at den bog jeg henviste til, er en anden en den de andre fortalte om, så for en sikkerheds skyld får du lige navnet på den her :blink: Lydighetstrening i teori og praksis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Det er okay. Du kan bare spørge hvis du vil vide endnu mere om bogen. Jeg har dog lige p.t lånt mit eksemplar ud, men jeg vil glædeligt svare på det jeg kan huske. Og ellers kan jeg se, at andre også her den kan du evt finde et link og lægge det herind:?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Jeg er ikke sikker på om du opdagede at den bog jeg henviste til, er en anden en den de andre fortalte om, så for en sikkerheds skyld får du lige navnet på den her :blink: Lydighetstrening i teori og praksis tak meget rart og vide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 synes de nemlig har mange gode tiltag til forskellige problemer nogen kan have med deres hunde så det kunne være fedt og komme på noget kursus eller noget hvordan er den bog du skriver om:?::?: kopieret fra canis.dk: Klikkertræning er en utrolig fascinerende træningsmetode. Med klikkertræning kan du lære din hund alt hvad den fysisk og psykisk er i stand til at gøre, plejer erfarne klikkertrænere at sige. Klikkertræning er heldigvis ikke kun for proffe hundetrænere. Alle hundeejere kan lære at træne sin hund på en effektiv måde, og i denne bog lærer du hvordan. Bogen giver dig først en grundig indføring i teorien bag klikkertræning. Du lærer at forstå hvorfor hunde gør som de gør, og hvordan de lærer. Og du lærer om de fire hemmeligheder til at blive en "supertræner". I den praktiske del af bogen lærer du hvordan du kan indlære den vigtigste hverdagslydighed som alle hunde bør kunne: · Kontakt · Indkald · Gå pænt i line · Hilse pænt · Apportering · I alt 18 nyttige øvelser! Derudover lærer du også hvordan du kan indlære flere imponerende cirkuskunster. Lær hunden at: · Tænde og slukke lyset · Tage tøjet ind og ud af vaskemaskinen · Hente sodavand i køleskabet · Hente posten i postkassen ...tilsammen 12 morsomme cirkuskunster! Bogen er skrevet på en let forståelig og til tider humoristisk måde, men forfatternes dybe teoretiske og praktiske kundskaber skinner hele tiden igennem. Denne bog vil give dig et nyt syn på hundetræning og du vil knap nok kunne vente med at komme ud og starte træningen i praksis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 kan du evt finde et link og lægge det herind:?: Det var her jeg købte den: http://www.williamdam.dk/hus_have_husdyr/hunde/klikkertraening_for_din_hund_1479962_da.html Synes ikke, at den er specielt dyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Jeg er ikke sikker på om du opdagede at den bog jeg henviste til, er en anden en den de andre fortalte om, så for en sikkerheds skyld får du lige navnet på den her :blink: Lydighetstrening i teori og praksis Den går jeg og venter på, at postmanden snart kommer med :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 undskyld jeg spørger lidt dumt: hvad pokker er crossover hunde Lydighetstrening i teori og praksis Venter spændt på at den kommer på dansk - engang i snarest fremtid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 undskyld jeg spørger lidt dumt: hvad pokker er crossover hunde Venter spændt på at den kommer på dansk - engang i snarest fremtid Egentlig bare hunde, som ikke har været trænet med klikker før Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 undskyld jeg spørger lidt dumt: hvad pokker er crossover hunde Venter spændt på at den kommer på dansk - engang i snarest fremtid det skulle vidst være hunde som ikke er gode til at tilbyde adfærd selv uden kommandoer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Egentlig bare hunde, som ikke har været trænet med klikker før Hmmm ... behøver man virkelig et specielt navn for ikke-klikker-trænet-hunde :hmm: Indrømmer gerne, har aldrig selv brugt klikker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Hmmm ... behøver man virkelig et specielt navn for ikke-klikker-trænet-hunde :hmm: Indrømmer gerne, har aldrig selv brugt klikker. Det er hvis hunden skal til at trænes med klikker - men har været uddannet igennem andre metoder istedet - så hedder det crossover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Jeg har et gavekort til bog og ide der ligger og brænder i min taske - det skal bruges på "klikkertræning for din hund" af morten egtved... og efter jeres varme anbefalinger, så brænder det da endnu mere Må vist skynde mig tidligt fra arbejde en dag snarligst og få den købt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Nu når I taler så varmt for 'Klikkertræning af din hund' bliver jeg da helt inspireret til at støve mit eget eksemplar af og få den genlæst, det er vist et par år siden sidst 'Lydighedtræning i teori og praksis' skulle også være super god, min veninde og lydighedstræner har også anbefalet den flere gange, men jeg har ikke liiige fået fat i den endnu Men hvad, det er jo også nemmere at ringe til en livline når der er noget jeg er i tvivl om :bigsmile: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Nu når I taler så varmt for 'Klikkertræning af din hund' bliver jeg da helt inspireret til at støve mit eget eksemplar af og få den genlæst, det er vist et par år siden sidst 'Lydighedtræning i teori og praksis' skulle også være super god, min veninde og lydighedstræner har også anbefalet den flere gange, men jeg har ikke liiige fået fat i den endnu Men hvad, det er jo også nemmere at ringe til en livline når der er noget jeg er i tvivl om :bigsmile: Den nye udgave er meget mere uddybet, og rigtig god :blink: (det er den gamle udgave nu også... men den nye har bare lige det ekstra ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Den nye udgave er meget mere uddybet, og rigtig god :blink: (det er den gamle udgave nu også... men den nye har bare lige det ekstra ) Jamen så bliver jeg jo nød til også at have fat i den nye udgave på et tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 kopieret fra canis.dk: Klikkertræning er en utrolig fascinerende træningsmetode. Med klikkertræning kan du lære din hund alt hvad den fysisk og psykisk er i stand til at gøre, plejer erfarne klikkertrænere at sige. Klikkertræning er heldigvis ikke kun for proffe hundetrænere. Alle hundeejere kan lære at træne sin hund på en effektiv måde, og i denne bog lærer du hvordan. Bogen giver dig først en grundig indføring i teorien bag klikkertræning. Du lærer at forstå hvorfor hunde gør som de gør, og hvordan de lærer. Og du lærer om de fire hemmeligheder til at blive en "supertræner". I den praktiske del af bogen lærer du hvordan du kan indlære den vigtigste hverdagslydighed som alle hunde bør kunne: · Kontakt · Indkald · Gå pænt i line · Hilse pænt · Apportering · I alt 18 nyttige øvelser! Derudover lærer du også hvordan du kan indlære flere imponerende cirkuskunster. Lær hunden at: · Tænde og slukke lyset · Tage tøjet ind og ud af vaskemaskinen · Hente sodavand i køleskabet · Hente posten i postkassen ...tilsammen 12 morsomme cirkuskunster! Bogen er skrevet på en let forståelig og til tider humoristisk måde, men forfatternes dybe teoretiske og praktiske kundskaber skinner hele tiden igennem. Denne bog vil give dig et nyt syn på hundetræning * og du vil knap nok kunne vente med at komme ud og starte træningen i praksis. jeg er ikke så meget interesseret i en bog om alm hverdaglydighed det kan de godt mere på højere plan feks konkurrence lydighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts