Hop til indhold

Størrelse af transport-/hundebur?

Gæst Chico007
 Share

Recommended Posts

Gæst Chico007

Hejsa folkens,

Jeg ville lige høre om der var nogen der kendte til regler angående størrelsen af et hunde-/transportbur?

Ikke så meget i forhold til hvilken hund det drejer sig om, men mere om der kan siges noget ud fra højde/længte.

Og selvfølelig også om andre regler angående selve brugen af buret. Her tænker jeg på hvor lang tid, skal de have mad og vand i buret osv..

Hilsen Chico...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du sprøger om? Om der er nogen regler for hvor længe de må befinde sig i buret og hvor stort det skal være... eller? En hund skal altid have adgang til vand...

Karlas transportbur er KÆMPE. Det er den størrelse der er lavet til labrador/rotweiler størrelse hunde, det kan holde til 45 kg hund ... min vejer 8 og har størrelse som en dansk/svensk gårdhund :mrgreen:

Men hun har klaustrofobi og kan slet ikke acceptere små steder ... det her nyder hun dog. her er plads til dynen og en bamse og man kan endda have gravet en tyggepind eller et griseøre ned i det ene hjørne uden det generer sovepladsen....

Hun sover i det når hun er alene hjemme, der står det dog åbent så hun frit kan gå ind og ud af... Det er kun lukket når vi kører bil med hende i det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chico007

Pointen er jo netop, at der er forskellige størrelser på hunde, ligesom at der er forskellige størrelser på bure.

Der er jo ingen grund til at købe et kæmpe bur, der fylder det halve af bilen til en lille hund, hvis mindre kan gøre det. Og omvendt, skal buret heller ikke være for lille; hunden skal vel have mulighed for at vende og dreje sig derinde og måske ligefrem ligge udstrækt.

Er der nogen krav? Hvad er kravene? Er det noget der kan afgøres ud fra hundens højde osv?

Håber det er mere præcist i formuleringen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte bur af to årsager:

1: Hvis aslan i fulde vægt er omme bag ved mit sæde, og der bliver et uheld, får jeg hunden smækket ind i mit sæde af 80 kilo af 60 km/t opbremesning, og så er det farvel dorte og Aslan.

2: hvis uheldet er ude, bliver Aslan ikke kylet rundt i bilen, men "kun" i sit bur. Derfor er vores bur ikke kæmpe stort!

Var aslan en lille hund, kunne jeg tro vi var af den type der ville have hunden nede på tærene :oops:

Vi tog udgangspunkt i at aslan blev 75 over skuldrene så et bur med højden 72,5 måtte være fint.

Nu er han mellem 70-75 over skuldrene og det er SLET IKKE ok længere, vi skal have et nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa folkens,

Jeg ville lige høre om der var nogen der kendte til regler angående størrelsen af et hunde-/transportbur?

Ikke så meget i forhold til hvilken hund det drejer sig om, men mere om der kan siges noget ud fra højde/længte.

Og selvfølelig også om andre regler angående selve brugen af buret. Her tænker jeg på hvor lang tid, skal de have mad og vand i buret osv..

Hilsen Chico...

Til biler og opbevaring derhjemme, er der ingen regler :megaked:

Til lufttransport er reglerne at det skal være så højt at hunden kan stå oprejst uden at røre loftet.. Altså ikke til ryggen men hovedet når den står op.. Så langt at den kan ligge udstrakt i normal stilling. Og så bredt at det kan vende sig uden besvær..

VAnd er der ingen regler om at dyret skal have tilgang til under transport. Hvis man giver hunden vand under transport bør man bruge en flaske eller bliver underlaget vådt.

Angående regler for brug under transport er der ingen. Og heller ikke for opbevaring derhjemme. Altså du kan lade din hund blive i buret så længe du har lyst, hvis altså din samvittighed kan klare det.

Link til indlæg
Del på andre sites