Hop til indhold

Kender du Kennel Vesterborg?


Gæst ChicarnoG
 Share

Recommended Posts

Gæst ChicarnoG

Hej.

 

Er der nogle herinde der kender Kennel Vesterborg.

Vi har købt vores dejlige chihuahua hvalp hos hende,

lige siden vi har haft ham har han virket sløv, lidt opkast og

dårlig mave. Vi har købt ham med stamtavle, men stamtavlen

var ikke bestilt :confused: mærkeligt nok.

 

Vi har skrevet til hende pr. mail 2 gange, og hun har ikke svaret vedr. den stamtavle på Chicarno som vi venter på... Øv øv øv...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej.

 

Er der nogle herinde der kender Kennel Vesterborg.

Vi har købt vores dejlige chihuahua hvalp hos hende,

lige siden vi har haft ham har han virket sløv, lidt opkast og

dårlig mave. Vi har købt ham med stamtavle, men stamtavlen

var ikke bestilt :confused: mærkeligt nok.

 

Vi har skrevet til hende pr. mail 2 gange, og hun har ikke svaret vedr. den stamtavle på Chicarno som vi venter på... Øv øv øv...

 

 

Hvor i al verden skulle den hvalp være stambogsført ? Hvilken klub ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Er der nogle herinde der kender Kennel Vesterborg.

Vi har købt vores dejlige chihuahua hvalp hos hende,

lige siden vi har haft ham har han virket sløv, lidt opkast og

dårlig mave. Vi har købt ham med stamtavle, men stamtavlen

var ikke bestilt :confused: mærkeligt nok.

 

Vi har skrevet til hende pr. mail 2 gange, og hun har ikke svaret vedr. den stamtavle på Chicarno som vi venter på... Øv øv øv...

Jeg ville tage ham til dyrlæge meget hurtigt.. Sidste år i oktober, tror jeg det var, var der en hel del ballade som endte op med at Kennel Vesterborg fik udstillingskarantæne pga E-coli infektion i kennelen

Så bare for en sikkerheds skyld

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke tillykke:vinken: Jeg kender ikke til stedet, Hvor gammel er han ???? Hvor længe har i haft ham ?? en hvalp skal ikke kaste op og være sløv, den kan måske ha lidt med maven når den kommer til nye omgivelser og hvis i har skiftet foder, jeg vil foreslå dig at kontakte din dyrlæge,

Håber vi må se billede af den lille vaps, vi herinde vil så gerne:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ChicarnoG

Øv øv øv .

Er det ikke det man plejer at sige at "kærlighed gør blind"?

Når man forelsker sig i en lille hundehvalp, og så bagefter man tænker over

konsekvens hos opdrætter.

 

Eftersom vi så dr1. kontant i aftes, gik det lidt mere op for os,

hvad vi måske havde troet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ChicarnoG

tak skal du have! :o)

 

vi har haft i 2 uger i dag, og han er 12-13 uger gammel! .

han er bare super dejlig.

 

vi vil sætte billeder ind af ham når vi har overført fra kameraet ;O)

 

jeg var til dyrelægen med ham 1 uge efter vi fik ham til sundhedstjek og 12 ugers vacc. hun synes han var sund og rask.. han havde dog noget med pelsen som hun ville undersøge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke til Kennel Vesterborg, men efter et besøg på deres hjemmeside er det helt sikkert ikke et sted hvorfra jeg ville købe hund. (nu har hun så heller ikke lige en race jeg kunne tænke mig :mrgreen:)

 

For det første fortæller hun intet om (så vidt jeg lige kan se) hvad der "følger med" hvalpen, ie. stambog, vaccinationer, ormekur, sundheds check....osv. For det andet så er bare den mængde hunde hun har nok til at der ikke er den mindste chance for at hun kan aktivere/stimulere dem individuelt i den grad som enhver hund har krav på i sin hverdag.

At hun så vælger at opdrætte "modehunde" som er lette at afsætte gør mig endnu mere mistroisk.

En hurtig søgning på Google afslører så også at der er en hel del der fraråder at man køber sin hund fra stedet.

 

Håber Jeres lille vaps bliver rask igen i en fart. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

dette er hvad der står nederst på siden:

"Ved en del af pigerne står der avls godkendt pga. alder, dette betyder ikke at de ikke har været udstillet, men at jeg ikke har opnået at de blev Champion i åben klasse, pga. at jeg har mange og der hele tiden er nogen der skal fremvises til godkendelse til avl, enkelte af dem er baby champion og andre er også hvalpe champion, Nogen er udstationeret og resten bor her"

Link til indlæg
Del på andre sites

dette er hvad der står nederst på siden:

"Ved en del af pigerne står der avls godkendt pga. alder, dette betyder ikke at de ikke har været udstillet, men at jeg ikke har opnået at de blev Champion i åben klasse, pga. at jeg har mange og der hele tiden er nogen der skal fremvises til godkendelse til avl, enkelte af dem er baby champion og andre er også hvalpe champion, Nogen er udstationeret og resten bor her"

 

Tak, det burde jeg måske selv have fundet:oops:

 

Tror så lige jeg selv vil lede efter stedet hvor det står, hvilken klub de er blevet champions hos

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh alarmklokkerne ringer:(

 

Mon ikke de gør.

 

Talte 44 voksne hunde tilknyttet hendes kennel. Og ja, naturligvis er nogle af dem udstationeret (skriver de i hvert fald på deres hjemmeside), men ikke engang en af DKK's topopdrættere (der som de eneste har opnået titlen Årets Opdrætter tre gange) har så mange hunde tilknyttet deres kennel. De har fem hjemboende (fordelt på to adresser, da kennelen ejes forældre og barn i mellem) og tre delejede.

 

Og undskyld til TS. Det er ikke et forsøg på at være bedrevidende, at jeg peger fingre af "din" opdrætter. Men jeg falder på halen hver gang jeg opdager sådan et sted. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at navigere i hvalpeland som førstegangskøber, og man derfor falder pladask for en lille hvalp. Men ville, som de andre også siger, tage det meget alvorligt, at hvalpen er apatisk og sløv. Så jeg peger i fællesskab med de andre mod en tur til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke de gør.

 

Talte 44 voksne hunde tilknyttet hendes kennel. Og ja, naturligvis er nogle af dem udstationeret (skriver de i hvert fald på deres hjemmeside), men ikke engang en af DKK's topopdrættere (der som de eneste har opnået titlen Årets Opdrætter tre gange) har så mange hunde tilknyttet deres kennel. De har fem hjemboende (fordelt på to adresser, da kennelen ejes forældre og barn i mellem) og tre delejede.

 

Og undskyld til TS. Det er ikke et forsøg på at være bedrevidende, at jeg peger fingre af "din" opdrætter. Men jeg falder på halen hver gang jeg opdager sådan et sted. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at navigere i hvalpeland som førstegangskøber, og man derfor falder pladask for en lille hvalp. Men ville, som de andre også siger, tage det meget alvorligt, at hvalpen er apatatisk og sløv. Så jeg peger i fællesskab med de andre mod en tur til dyrlægen.

de har været til dyrlæge, skriver trådstarter jo selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...