Hop til indhold

Hunde og nødder


Buju
 Share

Recommended Posts

Samson har lige opdaget at han er fuldstændig vild med alle slags nødder:mrgreen:

 

Jeg gav ham et par stykker her den anden dag og derefter stod han bare og gloede på mig i flere minutter - hvorefter han bakkede lidt, lavede "krokodille-klap" med munden og kom med en meget sjov "knurren":blink:

 

Han ville tydeligvis gerne have flere og deraf mit spørgsmål - kan der ske noget ved at give ham 10-20 nødder? Altså er det giftigt ligesom chokolade f.eks.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Samson har lige opdaget at han er fuldstændig vild med alle slags nødder:mrgreen:

 

Jeg gav ham et par stykker her den anden dag og derefter stod han bare og gloede på mig i flere minutter - hvorefter han bakkede lidt, lavede "krokodille-klap" med munden og kom med en meget sjov "knurren":blink:

 

Han ville tydeligvis gerne have flere og deraf mit spørgsmål - kan der ske noget ved at give ham 10-20 nødder? Altså er det giftigt ligesom chokolade f.eks.?

 

Jeg ved ikke om det er sådan med alle hunde, men jeg har læst at jeg ikke må give min hund det, f.eks.. Altså chihuahua'er kan ikke tåle det..

 

Jeg læste at deres mave vidst ikke kunne fordøje det eller noget i den stil.. Men nu kan små hunde jo også tåle mindre end store mener jeg :roll:..

 

Men kan bare huske at jeg før jeg fik Elliot læste det og han får bestemt ikke nødder og for den sags skyld heller ikke Chokolade, da det jo er mindst ligeså farligt :shock::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid troet, at nødder var det rene gift indtil den anden dag, hvor jeg læste på Berner-debatten, at de damer var igang med at dele resterne fra julen med deres basser. Ak ja, stakkels Simba; alle de nødder han er blevet syndt for og alle de bekymringer jeg havde hele efteråret pga nøddehegnet nede i baghaven :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid troet, at nødder var det rene gift indtil den anden dag, hvor jeg læste på Berner-debatten, at de damer var igang med at dele resterne fra julen med deres basser. Ak ja, stakkels Simba; alle de nødder han er blevet syndt for og alle de bekymringer jeg havde hele efteråret pga nøddehegnet nede i baghaven :roll::mrgreen:

HAhaha ja de bekymringer kunne du have sparet dig... Stakkels hund.. Du har hæmmet ham i nøddesøgning.. Skammer du dig ikke? :mrgreen::mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er kakao ikke også nødder?? Det mener jeg da det er!!

 

Men der er altså nogle nødder der ikke er ret smarte at give sin hund, da de kan være giftige for hunden og hvem ved hvornår den enkelte hund har fået nok. Desuden feder nødder jo også temmelig meget!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden feder nødder jo også temmelig meget!!

Men man fodrer vel heller ikke flere kg til hunden :mrgreen: Der er nogle gode fedtstoffer i, siger min diætist.. De sunde (Aner ikke hvad hun snakker om.. Troede kun at det var fedtstofferne i chokolade der var sunde :mrgreen:) Hun anbefalede at jeg spiste 50 gram om ugen.. Det er ca 10 om dagen.. Det er sq alt for lidt :roll: Så jeg spiste hele næste års ration til jul.. Det må man vel gerne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man fodrer vel heller ikke flere kg til hunden :mrgreen: Der er nogle gode fedtstoffer i, siger min diætist.. De sunde (Aner ikke hvad hun snakker om.. Troede kun at det var fedtstofferne i chokolade der var sunde :mrgreen:) Hun anbefalede at jeg spiste 50 gram om ugen.. Det er ca 10 om dagen.. Det er sq alt for lidt :roll: Så jeg spiste hele næste års ration til jul.. Det må man vel gerne :engel:

 

Tolk du det som det passer bedst til dine behov :blink: Og ja der er også gode fedtstoffer i nødder. Men hvorfor give hunden noget som der kan være potentiel farligt :confused:

 

Dette er fra Netdyredoktoren (mener jeg)

Nødder

Valnødder og macadamia-nødder er særligt giftige. Konsekvensen kan være være alt fra opkast og lammelser til død. Inden for 12 timer vil dit dyr udvikle forskellige symptomer, miste balanceevnen, feber, opkast og forhøjet puls. Symptomerne kan være voldsommere, hvis din hund har spist nødderne med chokolade. I så fald er der risiko for nyresvigt, og at hunden dør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tolk du det som det passer bedst til dine behov :blink: Og ja der er også gode fedtstoffer i nødder. Men hvorfor give hunden noget som der kan være potentiel farligt :confused:

 

Dette er fra Netdyredoktoren (mener jeg)

Nødder

Valnødder og macadamia-nødder er særligt giftige. Konsekvensen kan være være alt fra opkast og lammelser til død. Inden for 12 timer vil dit dyr udvikle forskellige symptomer, miste balanceevnen, feber, opkast og forhøjet puls. Symptomerne kan være voldsommere, hvis din hund har spist nødderne med chokolade. I så fald er der risiko for nyresvigt, og at hunden dør.

 

:shock: Det lyder godt nok alvorligt. Går ud fra der skal en vis mængde til, for Samson spiste da et par valnødder den anden dag, og han lever heldigvis endnu:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tolk du det som det passer bedst til dine behov :blink: Og ja der er også gode fedtstoffer i nødder. Men hvorfor give hunden noget som der kan være potentiel farligt :confused:

 

Dette er fra Netdyredoktoren (mener jeg)

Nødder

Valnødder og macadamia-nødder er særligt giftige. Konsekvensen kan være være alt fra opkast og lammelser til død. Inden for 12 timer vil dit dyr udvikle forskellige symptomer, miste balanceevnen, feber, opkast og forhøjet puls. Symptomerne kan være voldsommere, hvis din hund har spist nødderne med chokolade. I så fald er der risiko for nyresvigt, og at hunden dør.

Det er hvertfald ikke netdyredoktor det er fra.. De har ikke nødder på deres liste..

Googlede hele stykket og fandt det på www.hundeunivers.dk/node/5

Link til indlæg
Del på andre sites

har h¢rt at de er giftige for hunde??

 

Jeg kender personligt en håndfuld hunde der med stort velbehag har spist af de agern mit egetræ smider (det er dem vi snakker om ikk' :oops:)

 

:shock: Det lyder godt nok alvorligt. Går ud fra der skal en vis mængde til, for Samson spiste da et par valnødder den anden dag, og han lever heldigvis endnu:blink:

 

Jeg syntes bare det er en unødig ridiko at tage når der er så meget andet man kan proppe i hovedet på dyret. :-)

 

Det er hvertfald ikke netdyredoktor det er fra.. De har ikke nødder på deres liste..

Googlede hele stykket og fandt det på www.hundeunivers.dk/node/5

 

Tak :mrgreen: Kunne ikke huske hvor jeg havde fundet det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget på den hjemmeside.. og det virker som om det meste om forgiftninger er sakset her og der.. Bla står der "Og husk aldrig at give din hund kød med ben i. De kan splintre. "

 

Fordi det er sakset hist og pist fra, kan det vel godt være rigtigt nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det er sakset hist og pist fra, kan det vel godt være rigtigt nok :-)

Jo da... men jeg bliver bare mistænksom når der er mere end en fejl på en hjemmeside..

Og så tror jeg mere på dyrlæger end på en hjemmeside. Dyrlægerne kender vel al forskning så snart det kommer frem..

Engang troede man nødder var farlige, men det troede man også at ben var. Engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...