Hop til indhold

Hunde og nødder


Buju
 Share

Recommended Posts

Jo da... men jeg bliver bare mistænksom når der er mere end en fejl på en hjemmeside..

Og så tror jeg mere på dyrlæger end på en hjemmeside. Dyrlægerne kender vel al forskning så snart det kommer frem..

Engang troede man nødder var farlige, men det troede man også at ben var. Engang.

 

Nu står der også kun to slags nødder omtalt og ved juletid var der en hund der døde efter den havde fået en af de der Maca-etellerandet-nød. Så er det min tankegang siger mig hvorfor stoppe noget i hunden som kan være farligt når der er så meget andet man kan give den. Og desuden kender man jo ikke den enkelte hunds grænse før det er for sent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe penauts ikke er giftige........og honning, så er Aslan godt tilfreds med at de bliver tabt engang imellem.

 

Det er egentlig lidt underligt, is og alt muligt andet, kan jeg side på gulvet og spise UDEN han kigger på det, men rød sodavand og penauts........så tigger han sq :shock::mrgreen:

 

Bare vent. Inden længe kommer der en forbi og fortæller dig, at det salt, der er på peanuts er et no go for hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Men man fodrer vel heller ikke flere kg til hunden :mrgreen: Der er nogle gode fedtstoffer i, siger min diætist.. De sunde (Aner ikke hvad hun snakker om.. Troede kun at det var fedtstofferne i chokolade der var sunde :mrgreen:) Hun anbefalede at jeg spiste 50 gram om ugen.. Det er ca 10 om dagen.. Det er sq alt for lidt :roll: Så jeg spiste hele næste års ration til jul.. Det må man vel gerne :engel:

 

Ja, det er super sundt fedt, ligesom hørfrøolie, kæmpenatlysolie osv..

 

Jordnødder/peanuts er dog ikke nødder af en eller anden mærkelig grund:-P

 

Jamen kan du ikke bare spise nødder så for flere år frem, fx dit 80, 81, 82 osv år :hmm:

 

Og jo for tiden må man godt give hunde nødder, men nok med begrænsninger.

 

Hvis nødder går som en super godbid er det da smadder smart, de er jo til at have i lommen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Samvirke skriver at nogle nødder fx macademia og valnødder kan være MEGET giftige for hunde. Zputnik har været i en pose Paranødder og de bliver ved at komme ud af begge ender - mest som opkast nu - efter 1½ døgn!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...