Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Hvad med at få en voksen hund? Så skal du ikke bekymre dig så meget om de 7-9 timer som er for længe for en hvalp. Desuden kender du hundens temperament og motionsbehov inden den kommer hjme til dig.

Ja, hvis jeg stod i den situation lige nu så blev det disse to http://www.hunde-forum.dk/debat/5447-mine-2-store-voksne-hunde-soger-nyt-hjem-kan-nogen-hjaelpe-mine-skonne-hundepiger-2.html#post139837

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken collie mener i?? er der ikke pænt mange slags :genert: ??

 

Er en sheltie ik en "mini" lassie?? :oops: hvis de er mindre, hvorfor er de så mere aktive??

 

Sådan en Lassie collie ville ikke være tosset, min mor havde én da hun var barn og den var super skøn (sir den da jeg ikke husker kønnet, men navnet var Lassie :rolleyes: )

 

De 7-9 timer er mere en variabel at gå efter, labradoren jeg passer har nemlig bevist at hun godt kan være alene i 8 timer ;-) fra 8-16 hvilket var en virkelig presset dag :(

 

Det ville ikke være en hverdags ting at den skulle være alene så længe, højst 6-7 timer når jeg er i skole. Men med tiden længere da jeg jo skal ud på arbejdsmarkedet med tiden ;-)

 

Jeg har også kraftigt overvejet en voksen hund...hende jeg passer er 10 år og simpelthen SÅ skøn og legesyg og nem ;-)

Men vil også så gerne opleve hele den der hvalpe periode :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

uhhhh jeg ved det er svært - jeg var også MEGET i tvivl og mit racevalg blev truffet ud fra de hunde jeg havde mødt fra lige præcis DÈN opdrætter jeg valgte at få Jason fra :engel:

 

Jeg må dog sige at hvis du kan leve med folks kommentarer og en smule pelspleje om ugen - vil tro det er max ½-1 time 1 gang ugentligt for en hund der er klippet i hverdagsklip - dem jeg kender der har collier bruger mere tid for at holde pelsen og når de fælder så er der pels der skal fjernes allesteder fra flere gange om dagen så alt i alt så er der ikke mere pleje ved en pudel, det føles bare sådan :cool:

 

Jason holder fint til hvis jeg har en dum og hård dag og så synes han det er ligeså hyggeligt at putte i sengen, men skal vi ud og have en dag med masser af oplevelser så er han med HELE vejen og bliver ikke træt før vi er hjemme igen og selv dder er han sig selv efter ganske få timer, ikke noget med at han er blevet overtræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

pudler er også søde :D meen..må indrømme det ville gå lidt hårdt ud over mit ego at have sådan en vovse :oops::genert:

 

Har intet imod dem, men tror ikke de sådan rent typemæssigt passer til mig (uden at lyde alt for snobbet) Men som du selv skriver

I wonder if the other dogs think poodles

are members of a weird religious cult.

(Rita Rudner)

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det er heller ikke fordi en hund ikke kan lære at være alene så længe - det er bare ikke god livskvalitet for den ;-)

 

DET er klart :5up: men det ville jo heller ikke være dyreplageri hvis den en sjælden gang skulle klare sig i 9 timer :engel: og tisser den på gulvet, jamen så tar vi den i stiv arm :lol:

(har nemlig ingen gulvtæpper :5up: )

Link til indlæg
Del på andre sites

DET er klart :5up: men det ville jo heller ikke være dyreplageri hvis den en sjælden gang skulle klare sig i 9 timer :engel: og tisser den på gulvet, jamen så tar vi den i stiv arm :lol:

(har nemlig ingen gulvtæpper :5up: )

 

Det kommer jo an på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
pudler er også søde :D meen..må indrømme det ville gå lidt hårdt ud over mit ego at have sådan en vovse :oops::genert:

 

Har intet imod dem, men tror ikke de sådan rent typemæssigt passer til mig (uden at lyde alt for snobbet) Men som du selv skriver

 

hehe ja man skal kunne klare en masse pudelkommentarer og jeg ville lyve hvis jeg ikke sagde at jeg rent faktisk har mistet venner fordi de ikke vil ses sammen med en der har en pudel (det har selvf. ikke været tætte venner),

 

 

Jeg passer overhovedet heller ikke til stereotypeejeren af en pudel - fandt jeg ud af i en tråd hvor de prøvede at beskrive mig ud fra mit valg af hund :engel: Og kender også kun til én anden pudel der har været ved redningshundene (en storpudel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest fornuftige vil være, at du læser om de forskellige racer, du evt. kunne tænke dig.

Når du så har læst alt hvad du kan finde, kan du besøge forskellige udstillinger og se de racer, du kunne tænke dig. Snak med ejerne, de vil gerne fortælle om deres hunde.

 

Så har du et grundlag for at finde ud af, hvilken race din kommende hund skal være:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er en sheltie ik en "mini" lassie?? :oops: hvis de er mindre, hvorfor er de så mere aktive??

 

UHADADADADA nu får du på puklen!!!:neutral::roll::-P

Ej en Sheltie er hverken en mini lassie, eller en mini collie.

Det er derimod en selvstændig race fremavlet af collierne, og nogle andre spidshunde på shetlandsøerne. Den har beholdt sit collielignende udseende, men er eneskabsmæssigt noget anderledes. De har som før nævnt bl.a. et højere aktivitetsniveau end collierne.

 

Kender ikke ret meget til Collie racen, så kan ikke lige komme på andre markante forskelle:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at man lettere er offer for "puddel-kommentarene" hvis man puddelklipper eller løveklipper (ved ikke om det hedder det, men der hvor de er barberede, og har ponponer på ben og hoved)

 

Min veninde har en dejligste dværgpuddel som jeg elsker overalt på jorden, og hun er den mest hardcore lille størrelse. Hun er en lille uldtot der vidst ikke er klippet på nogen "rigtig" måde, men ser fantastisk ud, og der var vidst aldrig nogen der ville komme med puddelkommentare om hende.

 

Jeg må indrømme at jeg synes at det er rigtig synd at puddelerne klippes på den måde de gør, da jeg synes det får dem til at se temmelig latterlige ud (REALLY no offence:(), og jeg synes altså at det underminerer deres oprindelige eneskaber som jagt/politihund i Frankrig. Det har jo givet dem ry for sådan nogle "fimse-udstillings-hårlak" hunde.

 

En god trofast udfarende energisk hvalpeklippet puddel kan være lige så hardcore som en hver terrier:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

narj moar seee en mini Lassie :mrgreen:

...

 

Præcis!!! Det er nok derfor vi sheltie-ejere er lidt allergiske:-P

 

Et typisk eksempel:

"Neeej mor se den hund"

"Jaah dét er en mini-collie"

"Er det en hvalp?"

"Ja en sød lille pige"

 

Min hund er en sheltie dreng på 2½ år:neutral::roll::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg tror også at man lettere er offer for "puddel-kommentarene" hvis man puddelklipper eller løveklipper (ved ikke om det hedder det, men der hvor de er barberede, og har ponponer på ben og hoved)

 

Min veninde har en dejligste dværgpuddel som jeg elsker overalt på jorden, og hun er den mest hardcore lille størrelse. Hun er en lille uldtot der vidst ikke er klippet på nogen "rigtig" måde, men ser fantastisk ud, og der var vidst aldrig nogen der ville komme med puddelkommentare om hende.

 

Jeg må indrømme at jeg synes at det er rigtig synd at puddelerne klippes på den måde de gør, da jeg synes det får dem til at se temmelig latterlige ud (REALLY no offence:(), og jeg synes altså at det underminerer deres oprindelige eneskaber som jagt/politihund i Frankrig. Det har jo givet dem ry for sådan nogle "fimse-udstillings-hårlak" hunde.

 

En god trofast udfarende energisk hvalpeklippet puddel kan være lige så hardcore som en hver terrier:-D

 

jason er babyløveklippet og de kommentarer der kommer er ALDRIG og jeg gentager ALDRIG fra hundeejere. Jason og jeg træner seriøst indenfor både dch og ved beredskabet (redningshundene) og der hører vi aldrig kommentarer på hans race eller hans pels.

Jason har den pels han har indtil verdensudstillingen i 2010 og så regner jeg med at han skal klippes lidt ned. Det kan godt være politiet bruger dem til politihunde (ved der i haderslev også er en storpudel der bliver brugt i jagt) men oprindeligt skulle pelsen være som på udstillingerne for at beskytte de vitale organer og led når de skulle apportere i iskoldt vand, og det er det man går efter på udstillngerne. Pelsen holdes jo heller ikke i lang pels når den ikke ustilles. Og så er hårlak ABSOLUT FORBUDT heldigvis :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige hugget det her fra en side:

 

En Langhåret collie er lidt af en selskabshund. Den har det bedst i nærheden af sine mennesker og har ligefrem behov for tæt social kontakt. Hunden holder meget af leg, motion og udfordringer, ikke kun som hvalp, men hele livet igennem. Og man skal derfor indstille sig på lange ture med hunde og give den små opgaver, så den ikke kommer til at kede sig.

 

passer det?? og hvordan definere man en lang tur??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har m¢dt en del bearded collier via mit arbejde og de er nogle underlige st¢rrleser... ikke en hund jeg nogensinde ville falde for.

 

hende vi havde var den skønneste hund nogensinde, men jo lidt underlig og meget selvstændig. Hun havde venner vi slet ikke kendte til, folk som hun mødte når hun gik ude i forhaven og gården :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...