Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

Tonks har skrevet at hun gerne venter på den rigtige hund. Hvis hun venter til der er en Blenheim i et godt kuld, er det vel ikke værre end at k¢be hvilken som helst farve i et godt kuld?

 

Personligt går jeg efter f¢rste indtryk og hvalpens personlighed, ikke efter farve, men hver sin smag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville heller ikke være ked af at sætte næsen op mod en bestemt farve på en hund, hvis det vitterligt er ønsket. Men jeg ville så samtidig ikke gå på kompromis med noget som helst andet, og ville være parat til at vente lææææænge på noget der var godt nok.

 

Så Tonks, forstår godt at man er faldet for en vis farve, og det lyder til, at du er villig til ikke at gå på kompromis med sundhed og andet blot for at få farven - og gerne hurtigt.

 

Synd det ikke kan lade sig gøre at tage til Fredericia, men alternativt er der Hedensted i april. Ligger det ikke også i nærheden af dig? Det er dog "kun" en national udstilling, så der er måske ikke helt så mange hunde at se på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt godt til den der venter.

 

Regner med at tage til Hedensted. Har hund der hører til i gruppe 8, og de er på søndag sammen med gruppe 9, hvor cavalieren hører til. Har muligvis et par navne på cavalier folk, som du kan spørge mere til råds omkring racen og opdrættere. Så når vi nærmer os, må vi se om du har mulighed for at komme derhen. Det er den 19. april ved Hedensted Centret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst elskerhunde
Det med farven, der er det fordi jeg bare ikke bryder mig om de andre farver ;-) jeg synes de er for dunkle. Og en blenheim er bare så über smuk og feminim.

Ved godt at folk sir at man ikke skal vælge hund udfra udseenet, men der er jeg helt uenig. Det er trods alt mig der skal se på hunden de næste mange år, så jeg må da vel have lov at vælge hvordan hun skal se ud ;-)

Det er blenheim jeg har forelsket mig i, og for mig så er det sådan en CKC ser ud ;-) så venter jeg hellere lidt længere hvis jeg kan få den rigtige hvalp.

 

Jeg er stædig på det punkt ;-)

 

Man bliver jo glad for den hund, man får. Det er kun i starten, man tænker på farven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonks har skrevet at hun gerne venter på den rigtige hund. Hvis hun venter til der er en Blenheim i et godt kuld, er det vel ikke værre end at k¢be hvilken som helst farve i et godt kuld?

 

Personligt går jeg efter f¢rste indtryk og hvalpens personlighed, ikke efter farve, men hver sin smag.

 

Nej bevares,... selvfølgelig kan hun da vente.... det er bare slet ikke sikkert at der kommer et kuld hvor forældrene er så sunde som det kuld de har fundet frem til hos Cavaking. Leder man efter noget bestemt indenfor en bestemt race, der ovenikøbet er meget sygdomsplaget, så tager det måske år at finde en god hvalp i blenheim. Spørgsmålet er om Tonks har tålmodighed til det. Jeg ved at jeg ikke ville kunne vente, så det er ikke for at kritisere.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej bevares,... selvfølgelig kan hun da vente.... det er bare slet ikke sikkert at der kommer et kuld hvor forældrene er så sunde som det kuld de har fundet frem til hos Cavaking. Leder man efter noget bestemt indenfor en bestemt race, der ovenikøbet er meget sygdomsplaget, så tager det måske år at finde en god hvalp i blenheim. Spørgsmålet er om Tonks har tålmodighed til det. Jeg ved at jeg ikke ville kunne vente, så det er ikke for at kritisere.....

 

 

Jeg skal under ingen omstændigheder havde en af de unger, der er i Cavakings nuværende kuld. :rolleyes:jeg skal først have hund til efteråret!!!

 

Jeg kunne ikke finde opdrætterlisten, så tjekkede hvalpelisten og googlede de forskellige opdrættere.

Cavaking er opdrætter af alle 4 farver ;-) så mon ikke der kommer en hvalp på et tidspunkt :engel:

 

Jeg har tålmodighed til at vente! Hvis jeg kan få en blenheim tæve fra et sundt kuld, så venter jeg til jeg kan få sådan én :blink:

 

Der er jo også mange DKK godkendte opdrættere af CKC så jeg tror altså ikke det blir så svært at finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal under ingen omstændigheder havde en af de unger, der er i Cavakings nuværende kuld. :rolleyes:jeg skal først have hund til efteråret!!!

 

Jeg kunne ikke finde opdrætterlisten, så tjekkede hvalpelisten og googlede de forskellige opdrættere.

Cavaking er opdrætter af alle 4 farver ;-) så mon ikke der kommer en hvalp på et tidspunkt :engel:

 

Jeg har tålmodighed til at vente! Hvis jeg kan få en blenheim tæve fra et sundt kuld, så venter jeg til jeg kan få sådan én :blink:

 

Der er jo også mange DKK godkendte opdrættere af CKC så jeg tror altså ikke det blir så svært at finde.

 

Tro mig, det er ikke så let igen - det kræver meget arbejde!

 

Jeg tjekkede de første 20 opdrættere med hjemmeside på listen for en af mine veninder og der var kun ganske få af dem jeg overhovedet ville overveje på baggrund af sundhed. Og det var uden at kigge på andet end selve hunden, ikke dens aner. Desværre gemte jeg dem ikke i et dokument... Og måske er jeg bare ekstremt kræsen :rolleyes: Men jeg ville heller ikke have noget at gøre med engelske linier samtidig, da der er mange ckcs'er derovre der har et-eller-andet-med-en-nerve-og-en-hjerne-der-ikke-er-plads-til-hvilket-fører-til-mange-smerter-for-hunden og man desværre ingen avlsrestriktion har for denne sygdom endnu.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at kigge efter flere forskellige racer, da det samme som gjorde at jeg droppede tanken om en cavalier, spøger igen :oops: nemlig hjertefejlen!!!

 

Så var det jeg tænkte, ville en langhåret dværg gravhund passe ind i mit liv, tror i??

Det er self. en jagthund og skal aktiveres mentalt og fysisk, men behøver sådan en mere motion om dagen end det jeg har skrevet??

 

Min farmor havde nemlig sådan en lille bitte fyr da jeg var lille, og var bare en total yngling :hjerte: han var så glad for børn og vi fik den vildeste slikketur når han havde chancen :lol:

 

OG et plus er at den har de samme øre som cavalieren, hvilket var en af grundene til at jeg faldt for den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jo, nem som i; ikke en grand danois eller labrador eller sådan noget. Det er en krævende lille hund, men da vel ikke fysisk i fht. en labrador?

 

Kan huske min farmors bare blev lukket ud i haven hver dag, og lukket ind igen når den ville. Den havde en legekammi, og noget legetøj og det var sådan set den aktivering den fik. Hun har faktisk haft 3, en langhåret, en korthåret og en ruhåret ;-) og alle tre levede på samme måde.

 

Hos mig ville en gravhund faktisk få et meget mere aktiv liv, både fysisk og mentalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på en kæmpe "gravhunde-farm" nede i Holland - og hende damen på kenlen sagde at der var stor forskel på de ru- og glathårede og de langhårede gravhunde - der var en del jagt i de ru- og glathårede, hvor de langhårede var mere tøsede - fornemme - tror hun beskrev dem som elegante og fisefornemme ...

 

Det er også sådan jeg husker min farmors langhårede fyr :5up:

Kunne ikke helt få det der jagthund til at passe på ham :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du skal holde dig fra gravhunde. Og forstår ikke du er hoppet fra cavalier. Ja, racen kæmper med en racebetinget sygdom, men det betyder ikke, at alle hunde af racen får problemet. Gør dit hjemmearbejde godt, og du får en ligeså sund hund, som hvis du anskaffer en race du ikke har hørt har sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider du begrunde hvorfor jeg skal holde mig fra gravhunde??

 

Jeg er ikke direkte hoppet "fra" cavalieren, men hoppet videre i min research. For alt den snak om hjertelidelser bekymre mig en hel del :( det kan du vel forstå!?

 

Jeg gider ikke at skulle gå og bekymre mig for min hunds helbred HELE tiden og det ved jeg bare at jeg vil gøre.

 

Ved godt at gravhunde kan havde ryg og øjenproblemer, men synes bare det er noget andet end hjertet. Det er ligesom "tikkeren" der holder vovsen igang jo ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jo, nem som i; ikke en grand danois eller labrador eller sådan noget. Det er en krævende lille hund, men da vel ikke fysisk i fht. en labrador?

 

Kan huske min farmors bare blev lukket ud i haven hver dag, og lukket ind igen når den ville. Den havde en legekammi, og noget legetøj og det var sådan set den aktivering den fik. Hun har faktisk haft 3, en langhåret, en korthåret og en ruhåret ;-) og alle tre levede på samme måde.

 

Hos mig ville en gravhund faktisk få et meget mere aktiv liv, både fysisk og mentalt.

 

Mange hunde kan desværre slå sig til tåls med et fuldstændig indholdsløst liv. Hvis du spørger mig, var din farmors hundes liv ikke godt - selvom de umiddelbart var glade.

 

Min venindes forældres hund, labrador af jagtlinier (påstået F1'er) slår sig til tåls med et liv i huset og en alm. størrelse have. Hun virker ganske glad og hvis man aldrig har oplevet andet med hende, kunne man meget vel tro, at hun har et godt liv.

 

Men hvis man har oplevet hende, når hun har et mere mentalt og fysisk aktivt liv (dvs. kommer ud og gå tur og blier aktiveret), SÅ kan man se forskellen. Og lægger mærke til den, når man besøger hende. Men hun nøjes og brokker sig, desværre, ikke. Hvis hun begyndte at blive "ustyrlig" ville de ikke kunne magte hende og derfor give hende til nogen, de stoler på.

 

Så lad dig ikke narre af, at din farmors hunde i hvert fald så glade og veltrilfredse ud. Synes bare du skal være opmærksom på dette og ikke skal vælge hund på baggrund af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider du begrunde hvorfor jeg skal holde mig fra gravhunde??

 

Jeg er ikke direkte hoppet "fra" cavalieren, men hoppet videre i min research. For alt den snak om hjertelidelser bekymre mig en hel del :( det kan du vel forstå!?

 

Jeg gider ikke at skulle gå og bekymre mig for min hunds helbred HELE tiden og det ved jeg bare at jeg vil gøre.

 

Ved godt at gravhunde kan havde ryg og øjenproblemer, men synes bare det er noget andet end hjertet. Det er ligesom "tikkeren" der holder vovsen igang jo ;-)

 

Hvis du får fat i en Cavalier, der ikke har hjerteproblemer og ikke er disponeret for det, så behøver du jo ikke at tænke på det mere.

Rygproblemerne kan man i langt mindre grad gardere sig imod bare ved at vælge gode linier. De kan opstå bare ved, at hunden trækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro: det var heller ikke det jeg mente! Mente bare at deres liv var skod, men de brokkede jeg ikke som jeg har hørt at gravhunde gør når de ikke er udfordrede nok ;-) og sagde bare at sådan ville det ikke blive for mig!!

 

Men er der ikke en der kan fortælle mig hvorfor gravhunden ikke ville være en go idé??

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det er en meget aktiv hund - jeg kender selv en, der måtte smide håndklædet i ringen og opgive, og det var en langhåret. Selvom de måske ikke er så "skarpe", som de kort- og ruhårede, skal man ikke tage fejl af dem. De er ligesom de små terriere en meget stor hund i en lille krop ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro: det var heller ikke det jeg mente! Mente bare at deres liv var skod, men de brokkede jeg ikke som jeg har hørt at gravhunde gør når de ikke er udfordrede nok ;-) og sagde bare at sådan ville det ikke blive for mig!!

 

Det fik bare lige mine alarmklokker til at ringe. For imo var det ikke et 'værdigt' liv for en gravhund - der skal MEGET mere aktivering til. At hunden ikke brokker sig er jo desværre på ingen måde tegn på, at dens liv ikke er indholdsrigt nok :cry: Og den vælger desværre ikke selv sin ejer.

 

Minder meget om et godt spørgsmål du kan spørge dig selv om.

 

Mange spørger jo sig selv, hvilken hund der kan opfylde deres krav.

 

Når du finder en race, så spørg dig selv om, hvorfor DEN skulle vælge dig :blink:

 

Hvad elsker den - kan du tilbyde den det?

Hvad kræver den - er du villig til at tilbyde den det?

osv.

 

Selvom spørgsmålet ikke er stort anderledes end den anden vej rundt, synes jeg alligevel der kommer nogle rigtig gode ting med, når man spørger fra hundens side :blink: Pludselig kommer man til at tænke på nogle ting, man egentlig ikke ellers havde tænkt på (sådan var det i hvert fald for mig, dengang jeg så spørgsmålet).

 

Men er der ikke en der kan fortælle mig hvorfor gravhunden ikke ville være en go idé??

 

Hvis du vil have en hund, der er nem at træne, så er det nok ikke gravhunde. Den er (Englands?) svar på terrieren og har derfor et meget selvstændigt sind --> der skal gooood motivation til, at få den til at samarbejde :blink:

 

Derudover kender jeg ikke til racen, udover at den er meget aktiv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Andre har samme holdning som mig til hvorfor gravhunde ikke er en god idé, så jeg undlader at uddybe yderligere. Skynder mig at smide et tak til Zarina, for det er stort set de ord jeg selv ville have svaret med.

 

Ahh, så - bernerazuro får også tak, for der er jeg også enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...