Hop til indhold

øjenbetenelse


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Hvis der løber gulligt snask ud af øjnene, så er det rimeligt sikkert, at det er øjnbetændelse. Hos dr. Dyr kan du få nogle øjndråber, der tager det. Nogle anbefaler at skylle i kamillete. Det er godt nok billigere, men efter sigende skulle der være partikler i teen, der kan skade hundens hornhinder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Zaz-zaz siger, der løber gulligt snask ud af øjnene hvis der er betændelse - ikke at forveksle med almindeligt "søvn i øjnene" som de også har.

Men grander kan let få øjenbetændelse - bl.a. derfor må de ikke få træk.

 

Er det træk, der giver øjnbetændelse ? Jeg har bildt mig selv om, at det var sådan noget...øhhh a la virus-smitsomt-agtigt-noget. Jeg troede det var derfor det huserede på vores hvalpehold...altså fordi nogle ikke gad gøre noget ved, at deres hund havde det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det træk, der giver øjnbetændelse ? Jeg har bildt mig selv om, at det var sådan noget...øhhh a la virus-smitsomt-agtigt-noget. Jeg troede det var derfor det huserede på vores hvalpehold...altså fordi nogle ikke gad gøre noget ved, at deres hund havde det :confused:

 

Det er selvfølgelig en bakterie. Men træk og kulde får bakterierne til at formere sig - nøjagtigt som man bliver forkølet af at blive kold, fordi det får bakterier og vira, man i forvejen har i små koncentrationer i kroppen, til at formere sig så immunsystemet ikke kan følge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig en bakterie. Men træk og kulde får bakterierne til at formere sig - nøjagtigt som man bliver forkølet af at blive kold, fordi det får bakterier og vira, man i forvejen har i små koncentrationer i kroppen, til at formere sig så immunsystemet ikke kan følge med.

 

 

Oki og tak for forklaringen og ADDDEEERRRR. Jeg er forkølet nu fordi jeg havde bakterier indeni mig og blev kold, så de formerede sig...FØJ, det lyder faktisk...KLAMT !!!! :badr::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...