Hop til indhold

Det er hundeliv at være modehund


ridiger
 Share

Recommended Posts

Ja, det er meget sørgeligt.

 

Det er nu ikke de små "modehunde", der aflives flest af, så jeg synes, det er noget misvisende, at det er dem, der vises på billedet og bliver omtalt i artiklen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo desværre ingen nyhed :( men ja det ville da være rart om folk lagde ligeså meget omtanke i at ansakffe sig et levende dyr som de skal have i 10-15 år, som de gjorde i at anskaffe sig en bil, som er en død ting de måske regner med at skulle beholde i 3-4 år...

 

Ja. Men kan nu godt lide at det for media omtale så folk måske begynder at tænke sig noget mere om. Eller det kan man jo kun håbe på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er meget sørgeligt.

 

Det er nu ikke de små "modehunde", der aflives flest af, så jeg synes, det er noget misvisende, at det er dem, der vises på billedet og bliver omtalt i artiklen.

 

det kan du have ret i, jeg tror faktisk det er de færreste små chihuahua'er og pomsere der fylder i statistikkerne hos dyrlægerne.... selvom der sikkert er nogle af dem der lever "et hundeliv"... men rent aflivningsmæssigt er det nu nok kamphundene og de store aktive blandinger som folk har købt uden tanke på aktivitetsniveauet, der fylder mest...

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan du have ret i, jeg tror faktisk det er de færreste små chihuahua'er og pomsere der fylder i statistikkerne hos dyrlægerne.... selvom der sikkert er nogle af dem der lever "et hundeliv"... men rent aflivningsmæssigt er det nu nok kamphundene og de store aktive blandinger som folk har købt uden tanke på aktivitetsniveauet, der fylder mest...

 

Det er det nemlig. De er så nuttede som hvalpe, men et energibunt på 40+ kg kræver jo en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

En frustreret chi er bare heller ikke helt så meget en plage for sine mennesker som en frustreret border collie eller amstaff f.eks ... de store hunde kan gøre livet mere surt for sine mennesker end de små kan ... Uanset det - så burde ingen af dem være frustrerede hunde - bare fordi mange mennesker er nogle kvajpander til at vælge hunde ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...