Hop til indhold

Hundehaler


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvad betyder en hunds generelle halehøjde?

 

Jeg mener hvis vi ser på 2 hunde af den samme race, og den ene hunds hale altid bliver ført højt og den anden hunds hale altid er mellemposition, hvad betyder dette så, og betyder det noget?

 

Jeg mener ikke hunde og hunde i mellem, men når man ser på hunde der er alene sammen med deres ejer.

 

Betyder det at hunden med den høje haleføring generelt set har meget selvtillid (og måske vil være dominant over for andre hunde), eller betyder det at den bare er glad og tilfreds, eller....?

 

Og hvad med hunden med den haleføring der ligger på mellemniveau, er den bare mellemtilfreds, eller har det overhovedet noget at sige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som med alle andre signaler, så skal det ses i sammenhæng.

 

Hvis hunden bare naturligt går med halen højt, når den bare går afsted, så er det sikkert bare sådan den bærer sin hale.. Jeg tvivler på den der signalerer noget til ejer eller andre.

Og på samme må kan en anden hund af samme race bære sin hale lavere, uden det betyder noget særligt.

 

Det man skal se på er ændring fra den normale haleposition.

 

På den anden side, så er der nok større sandsynlighed for at en hund, der bærer halen højt er mere selvsikker end hunden af samme race, der bærer halen lavere.. Men som sagt ses i sammenhæng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den måde halen sidder ansat, tror jeg ikke har noget med selvsikkerhed at gøre. Så skulle alle spidser jo uden undtagelse gå rundt med en fantastisk selvtillid.

 

Jeg ser ikke så meget på den højde halen bæres i (hos fremmede hunde) men mere den måde den bevæges på, lagt sammen med alle hundens øvrige signaler. Desuden har jeg lagt mærke til at halens neutrale stilling bliver lavere når hunden bliver ældre eller træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...