Hop til indhold

Renlighed - At skabe en vane ??


Gæst Kobe
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

Jeg har en lille han chihuahua på 10 uger..

Når vi er ude er han god til både at komme af med stort og småt, og når vi er inde ligger der, inden jeg får set mig om, noget på avisen, selvom jeg prøver at holde øje med ham..

 

Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg træne ham til at vise mig han skal ud ??

 

Jeg har ham ude ca 1 gang i timen, og hvis jeg ser han kredser rundt i en cirkel tager jeg ham selvfølgelig ud..

 

Nogle gode måder hvorpå han kan trænes til at vise mig han skal ud ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han kun er 10 uger er det slet ikke sikekrt, at han selv mærker endnu om han skal eller ikke skal, så lige nu kan han næppe vise det...

 

Ved vores Karla kom det med tiden, at det at tisse og lave foregik udenfor og derfor blev det naturligt for hende at bede om at komme ud når hun skulle...

 

Det er dog ikke alle hunde der viser de vil ud, men 99% af hunde (tror jeg) bliver renlige, så holder de sig bare indtil de får lov at komme ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at chihuahuas kan være længere tid om at blive renlige end andre racer.

Ikke så sjældent tager det ½ år.

 

Når han kun er 10 uger ville jeg slappe af, du gør det rigtige, og det skal nok komme med tiden:)

 

Min sagde ikke til på "normal" vis. Hun stillede sig blot op og kiggede på mig. Og det tog en rum tid før jeg lærte at reagere på det.

 

Men prøv at betinge en ting han gør tæt ved døren ved at give godbid for det straks, og åbne døren. Enten kradse på døren eller pive eller et lille bjæf. Måske bare et lille løft med poten kan være starten på at kradse på døren.

 

Jeg kravlede rundt og kradsede på døren selv, uden effekt. Jeg tror nu bagefter at jeg ville have kunnet klare det med klikkertræning, hvis jeg havde haft forstand på det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges at chihuahuas kan være længere tid om at blive renlige end andre racer.

Ikke så sjældent tager det ½ år.

 

Når han kun er 10 uger ville jeg slappe af, du gør det rigtige, og det skal nok komme med tiden:)

 

Min sagde ikke til på "normal" vis. Hun stillede sig blot op og kiggede på mig. Og det tog en rum tid før jeg lærte at reagere på det.

 

Men prøv at betinge en ting han gør tæt ved døren ved at give godbid for det straks, og åbne døren. Enten kradse på døren eller pive eller et lille bjæf. Måske bare et lille løft med poten kan være starten på at kradse på døren.

 

Jeg kravlede rundt og kradsede på døren selv, uden effekt. Jeg tror nu bagefter at jeg ville have kunnet klare det med klikkertræning, hvis jeg havde haft forstand på det :-)

 

Det er altså lidt sødt - hvad man ikke gør for de små!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

10 uger :shock: min er 7 måneder og der kan stadig ske uheld indenfor :mrgreen:.. Han er blevet rigtig dygtig til det, men det kan stadig ske og vil det vel altid kunne..

 

Men Elliot begyndte først da han var 5-6 måneder at kunne holde sig længe.. Men han siger ikke til og kan heller ikke få ham til det.. Men når man kigger på ham og spørger om han skal tisse, så kan han finde på at gå hen til døren eller give et blik hvor man kan se at han skal :roll:.. Og nogle gange går han også bare ud til døren selv og så er det mig der skal gå ud til ham..

 

Men jeg gav ham førhen altid godbid når vi var kommet uden for døren (mest fordi han HADER at gå tur) :-). Men ja, tror egentligt bare at du skal rose ham tilstrækkeligt nok når han laver udenfor og så er det jo ikke sikkert at han nogensinde kommer til at sige til når det er :roll:.. Det er jo meget forskelligt fra hund til hund .. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...