Hop til indhold

Ungdommen idag..... Hvad sker der lige....


ridiger
 Share

Recommended Posts

Hvad Fanden sker der i hoved på dagens unge. (Undskyld sproget)

 

Dette er dog fra england men vi har jo også oplevet noget ligne her hjemme. :evil: :evil: :evil:

 

Ser unge i dag mere volds film end før eller hvad sker der?

 

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-20238790.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske mere man burde vende sin vrede mod samfundet og de forældre der ikke kan opdrage deres børn ordentligt!!

 

De fleste unge jeg kender behandler deres hunde bedre end de gamle r*vhuller jeg af og til ser med deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad Fanden sker der i hoved på dagens unge. (Undskyld sproget)

 

Dette er dog fra england men vi har jo også oplevet noget ligne her hjemme. :evil: :evil: :evil:

 

Ser unge i dag mere volds film end før eller hvad sker der?

 

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-20238790.html

 

 

Jeg orker ikke at se linket, jeg har stadig nogle billeder på nethinden, som er svære at komme videre med.

 

Men det der er galt med de unge må vel være os, de ældre?

 

Det er jo forældrene som skal lære børn og unge at have visse værdier, etik, respekt og omsorg for andre - og andres - respekt for sig selv osv. osv.

 

I stedet efterlades mange alene i mange timer dagligt, opdragelse overlades til skolen osv osv.

 

Jeg kan blive næsten helt bange ved tanken om den generation som skal "passe på mig" når jeg bliver gammel

 

 

 

Det kan ikke udelukkes at der er anvendt en enkelt generalisering eller to i dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok rigtigt at forældrene har givet sine børn for lange tøjler. Eller måske har givet helt op. ( det håber jeg dog ikke)

 

Men der må vel være en lille del i barnets hjerne som siger at det er forkert.

Måske kan man også finde noget af skylden inde i gruppepresset som nogle børn følger. Men alligevel ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Det kan godt være jeg også mangler lidt empati når jeg siger dette:

 

Men jeg synes fanderbroderme at de folk der udsætter dyr for mishandling burde få tilbage af samme skuffe og få en kindhest oveni som bonus.

Så kan de jo selv vurdere bagefter om det var super morsomt.

Det gør mig bare så hidsig :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg også mangler lidt empati når jeg siger dette:

 

Men jeg synes fanderbroderme at de folk der udsætter dyr for mishandling burde få tilbage af samme skuffe og få en kindhest oveni som bonus.

Så kan de jo selv vurdere bagefter om det var super morsomt.

Det gør mig bare så hidsig :evil:

 

Ja jeg er også klar til at tage til England med en dunk benzin og en tændstik :evil: Og slå et smut forbi Ålestrup på vejen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ja jeg er også klar til at tage til England med en dunk benzin og en tændstik :evil: Og slå et smut forbi Ålestrup på vejen...

Og jeg slår gerne følge med dig.

Læste omkring nytår et indlæg på HG om en lille hund som havde fået sprængt halvdelen af hovedet af fordi et par knægte synes det var sjovt at smide det efter den :evil::evil::evil: Kald mig et blødsødet fjols, men sådan en ondskab kan få mig til tude :megaked:

 

Jeg tror også det er mangende opdragelse der går udslaget. Mange har ikke ordentlig tid til deres børn og opstiller så oven i så godt som ingen grænser for deres adfærd - enten fordi de er konfliktsky eller simpelthen fordi, de gerne vil fremstå så godt så muligt i deres børns øjen: demokratisk opdragelse og frihed er blevet nøglen i opdragelse af mange børn.

 

Læste engang en "hundepsykolog" sagde at hvis bare folk opdragede deres børn som deres hunde, så ville verden være et bedre sted. Det kan selvfølgelig diskuteres, men der er et gran sandhed i det.

 

På mit tidligere arbejde var der faktisk en anset som fløjtede efter hans børn på præcis samme måde som til hunden - "på plads Nicolaj" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med Ninjamor for en gangs skyld.

 

Det der sker, er at forældre har fejlet i at opdrage deres børn.

 

Der er ingen disciplin, ingen autoritetstro, ingen frygt længere. Meget generaliseret naturligvis, men alligevel.

 

Jeg ser det dagligt når jeg ahr med spejderne at gøre. Der hvor jeg kom fra havde børnene fra start af lært at følge en ordre. Også selvom denne var præsenteret som en "bed om".

 

Der hvor jeg er nu, er det stadig mere reglen end undtagelsen at man får et: Hvorfor? eller et: "gør det da selv"......Af en 12 årig!!!!

Det har naturligvis noget med geografien at gøre, og de unger jeg har med at gøre nu, kommer ikke just fra stabile og trygge kår.

 

Mødepligt-følelse er også et fremmedord. Kl. 12 betyder pludselig 1205, 1210, 1215 eller deromkring. Jeg er vant til at kl. 12 betyder kl. 1155 præcis.

 

Den slags pisser mig i dén grad af, men prøv så at fjern en lille smule emre af den almene opdragelse, så ender man først rigtigt i problemer, der kun svært kan rettes igen.

Efter 2 års trial and error er det nu ved at lykkedes for mig at nå nogen vegne, men jeg render stadigvæk ind i en mur indimellem. Og det er endda "kun" med et par håndfulde unger.

Jeg kan så levende sætte mig ind i skolernes og andre institutioners såvel som klubbers og foreningers poblemer. Og det er trist. Men sålænge forældre tror at de ikke behøver deltage i deres barns liv, lige så længe vil vi se de problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nrrejrr hvorr kan jeg se sort, når jeg læse sådan noget her :evil::megaked::evil::megaked:

 

Jeg kan simpelthen ikke rumme tanken om, at nogen kan finde på at gøre sådan og selvom jeg godt ved, at det "ikke er børnenes skyld", så er jeg sq næsten parat til at tage med Umulia og Aussies for ever! :evil::megaked: Og give både børn og forældre en ordentlig skideballe!

 

Stakkels hvalpe, håber de komme ud til nogle gode og omsorgsfulde familier, jeg tog gerne én af dem, men er overbevist om, at der er familier ovre i England, der er gode og nok skal melde sig :lun:

 

Føj, jeg kan bliver harm :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg orker ikke at se linket, jeg har stadig nogle billeder på nethinden, som er svære at komme videre med.

 

Men det der er galt med de unge må vel være os, de ældre?

 

Det er jo forældrene som skal lære børn og unge at have visse værdier, etik, respekt og omsorg for andre - og andres - respekt for sig selv osv. osv.

 

I stedet efterlades mange alene i mange timer dagligt, opdragelse overlades til skolen osv osv.

 

Jeg kan blive næsten helt bange ved tanken om den generation som skal "passe på mig" når jeg bliver gammel

 

 

 

Det kan ikke udelukkes at der er anvendt en enkelt generalisering eller to i dette indlæg

 

Jamen 'vi' skal da bare have nogen skattelettelser så vi kan lokkes til at arbejde endnu mere og dermed se endnu mindre til børnene :shock: Det er jo en fantastisk udvikling. Jeg ville nu foretrække at man ('samfundet') lige stoppede op... gik ud og så tingene lidt på afstand og så fandt frem til, at man er nødt til at prioritere - synes f.eks. det er lettere idiotisk med alle de telefonsælgere der sidder og ringer folk op, om ikke de vil have ny avis/telefonselskab/forsikringsselskab osv. - samtidig med der er katastrofal mangel på 'hænder' indenfor vigtige områder (pleje/omsorg/pædagoger osv.) Vi (samfundet) kan sagtens få tingene til at gå op, få tid til børn, familie, hunde osv., det kræver 'bare' at man holder op med at bruge kostbare resourcer (læs = arbejdtskraft/timer) på helt og aldeles overflødigt og ligegyldigt 'bavl'... men det er vist bare ønsketænkning herfra :cry:

 

Undskyld det 'sure opstød' :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen 'vi' skal da bare have nogen skattelettelser så vi kan lokkes til at arbejde endnu mere og dermed se endnu mindre til børnene :shock: Det er jo en fantastisk udvikling. Jeg ville nu foretrække at man ('samfundet') lige stoppede op... gik ud og så tingene lidt på afstand og så fandt frem til, at man er nødt til at prioritere - synes f.eks. det er lettere idiotisk med alle de telefonsælgere der sidder og ringer folk op, om ikke de vil have ny avis/telefonselskab/forsikringsselskab osv. - samtidig med der er katastrofal mangel på 'hænder' indenfor vigtige områder (pleje/omsorg/pædagoger osv.) Vi (samfundet) kan sagtens få tingene til at gå op, få tid til børn, familie, hunde osv., det kræver 'bare' at man holder op med at bruge kostbare resourcer (læs = arbejdtskraft/timer) på helt og aldeles overflødigt og ligegyldigt 'bavl'... men det er vist bare ønsketænkning herfra :cry:

 

Undskyld det 'sure opstød' :cool:

:shock:Jeg vil sq ikke ha flere stattelettelser, jeg får 250 kr mindre udbetalt nu end sidste år. Det ender jo med at man skal betale for at gå på arbejde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
:shock:Jeg vil sq ikke ha flere stattelettelser, jeg får 250 kr mindre udbetalt nu end sidste år. Det ender jo med at man skal betale for at gå på arbejde

 

Jo, kom nu! Bare en lillebitte skattelettelse? Og du skal kun arbejde ganske få timer ekstra for den. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne holde hånden over vores børn/unge ,dermed ikke sagt at de skal have lov at mishandle/ødelægge noget som helt . Det er ikke noget de bare gør , de lærer det ved at se og høre , jeg tror internettet har en stor del af skylden , og samfundet + forældre resten , pludselig ser de at det er in at stå på et tog , og hvem vil så holde sig tilbage og være en kylling , samfundet gir dem ikke tid til at være børn , de skal lære , jo hurtigere jo bedre , forældrene har travlt , der skal tjenes penge til større biler , tv og rejser

 

Og hvor mange tilfælde er der ikke set hvor voksne har mishandlet , hunde , små som store er bundet til et træ et øde sted , landmænd hvor en hel besætning er døde af sult

 

Desværre tror jeg ikke det bliver bedre , vidste jeg hvordan , ville jeg straks gøre noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg står til tider uforstående over for børn og unge menneskers måde at behandle hinanden og andre dyr på.

 

Jeg oplever at der er en ting der er gennem gående i det samfund vi lever i. Respekt. Eller mangek på samme.

Et totalt fremmedgjort ord som kunne få flere børn og unge til at have færre vævefejl i kysen.

 

Respekt er ikke noget man kan forlange men noget man fortjæner. Set er også noget man giver. når de nge menesker ikke opgrages til at respektere andre mennesker og dyr som udgangspunkt og de samtidigt bliver opfordret til at pleje deres ego i ,en i mine øjne unaturlig grad, så er det at det går galt.

 

En anden del af problemet er at for mange børn overlades til alt for meget tid foran Tv ,pc ,psp,x-box , og så videre. Den verden der hersker i disse universer er i de fleste tilfælde stærkt fordrejet. Du kan smadre en anden mand, du kan køre bil til den ligner et bombe attentat, og du kan slå løs på mennesker og dyr uden at det koster noget. Ja der er endda spil hvor det er meningen at være extremt voldelig.

Når en person i spiller er blevet hakket til plukfisk så forsvinder denn person bare igen. Visse spil er endda forsynet med den mulighed at sår men hugger hovedet af en mand så er blodet grønt. Dette skulle øjensynligt være bedre for barnets psyke.

Surprise, surprise.

børn behøver ikke se farver for at forestille sig hvad det er der er på skærmen.

 

Hvis barnet eller den unge tilbringer timer foran et spille konsol, så forvrides deres verdens-billede i en sådan grad at det kan have svært ved at skelne mellem spil og virkelighed. Og deres sjoveste errindringer fra deres barndom bliver at fortælle hvad og hvem de mødte i et givet spil. og så lige hvad de gjorde ved dem.

 

Husk på at hjernen rent faktisk ikke er i stand til at skelne mellem fiktion og virkelighed før langt senere i puperteten ,når den (hjernen) udsættes for de mængder som jeg oplever børnenes hjerner gør.

 

Jeg har i vores spejder gruppe fået ,for fjerde gang en knægt med ADHD(damp). Vores kommune ligefrem foreslår forældrerne at benytte os som fritids aktivitet. Hvorfor ved jeg ikke da kommunen ikke ligefrem har informeret os om grunden til deres "henvisning".

Men det agter jeg at få belyst når jeg tiltræder som GL til Marts.

 

Men de knægte jeg får ned som har ADHD, finde sig forholdsvis hurtigt til rette hos os da vi sætter grænser for dem og udviser respekt overfod dem som selvstændige mennesker. Dertil stiller vi krav ufravigelige krav. Man kan ikke få knivbevis hvis man ikke kender reglerne. Og overtræder men dem så ryger beviset og dermed retten til at bære kniv. Og der kan en emsig forældre godt brokke sig men det preller af som vand på en gås.

 

Empati kan ikke læres via pc og ps2-3 etc. Det skal indlæres fra grunden og helst tidligt i barndommen.

Respekt bør som udgangspunkt være at forlange overfor andre mennesker og især overfor dyr. Man får ikke respekt hvis man ikke udviser det selv.

 

Jeg har den grundholdning at Det er aldrig barnets skyld. Det er blevet guidet forkert eller uhensigtsmæssigt. Og det kan rettes.

 

Nå det blev lidt langt:oops: , men det prikkede til en af mine kæpheste.

Sorry.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Har et spil der hedder "manhunt"..der får man point får hvor opfindsom man er i sin måde at dræbe andre mennesker på...f.eks. kan man hugge hovedet af sin modstander, og så tage det med sig og bruge som afledningsmanøvre mod sine fjender...eller dræbe nogen med sømpistol...

 

Jeg kan sagtens skelne og se at det er noget voldeligt noget der aldrig ville gå i virkeligheden...men jeg tænker på hvad sådan et spil f.eks. kunne gøre ved en lille drengs sind...der må forældrene have et ansvar for at sige nej...men de færreste tænker over aldersrestriktionerne på spil...

 

det er selvfølgelig kun en lille del af det som gør ungerne så fucked up i dag...men det er da helt sikkert en del af det...

 

Min stedfar lod mig se mange voldsfilm da jeg var 10-14 år, og det har da helt sikkert også hærdet mig mere, i en negativ retning end en der har været forskånet for at se det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det er en god kæphest, synes jeg :5up: Nej, sådan helt seriøst, så er der jo også sket det at ordet 'respekt', i DEN grad har ændret betydning...

 

I 'gamle dage' betød det at have respekt, at 'se op til', at anerkende, at godtage en andens kompetencer på en område (f.eks. at den andens mange erfaringer med xxxxx, gjorde vedkommende god at lytte til).

 

Idag betyder respekt stort set det samme som 'frygt'. "Jeg får respekt når jeg kommer med min hund" = "Når jeg kommer med min hund, ved alle, at de ikke skal f**ke med mig!"

 

Jeg tror at mange af de helt unge ganske enkelt ikke har den fjerneste anelse om, hvad ordet 'respekt' egentlig betyder... eller rettere: betød.

 

Jeg står til tider uforstående over for børn og unge menneskers måde at behandle hinanden og andre dyr på.

 

Jeg oplever at der er en ting der er gennem gående i det samfund vi lever i. Respekt. Eller mangek på samme.

Et totalt fremmedgjort ord som kunne få flere børn og unge til at have færre vævefejl i kysen.

 

Respekt er ikke noget man kan forlange men noget man fortjæner. Set er også noget man giver. når de nge menesker ikke opgrages til at respektere andre mennesker og dyr som udgangspunkt og de samtidigt bliver opfordret til at pleje deres ego i ,en i mine øjne unaturlig grad, så er det at det går galt.

 

En anden del af problemet er at for mange børn overlades til alt for meget tid foran Tv ,pc ,psp,x-box , og så videre. Den verden der hersker i disse universer er i de fleste tilfælde stærkt fordrejet. Du kan smadre en anden mand, du kan køre bil til den ligner et bombe attentat, og du kan slå løs på mennesker og dyr uden at det koster noget. Ja der er endda spil hvor det er meningen at være extremt voldelig.

Når en person i spiller er blevet hakket til plukfisk så forsvinder denn person bare igen. Visse spil er endda forsynet med den mulighed at sår men hugger hovedet af en mand så er blodet grønt. Dette skulle øjensynligt være bedre for barnets psyke.

Surprise, surprise.

børn behøver ikke se farver for at forestille sig hvad det er der er på skærmen.

 

Hvis barnet eller den unge tilbringer timer foran et spille konsol, så forvrides deres verdens-billede i en sådan grad at det kan have svært ved at skelne mellem spil og virkelighed. Og deres sjoveste errindringer fra deres barndom bliver at fortælle hvad og hvem de mødte i et givet spil. og så lige hvad de gjorde ved dem.

 

Husk på at hjernen rent faktisk ikke er i stand til at skelne mellem fiktion og virkelighed før langt senere i puperteten ,når den (hjernen) udsættes for de mængder som jeg oplever børnenes hjerner gør.

 

Jeg har i vores spejder gruppe fået ,for fjerde gang en knægt med ADHD(damp). Vores kommune ligefrem foreslår forældrerne at benytte os som fritids aktivitet. Hvorfor ved jeg ikke da kommunen ikke ligefrem har informeret os om grunden til deres "henvisning".

Men det agter jeg at få belyst når jeg tiltræder som GL til Marts.

 

Men de knægte jeg får ned som har ADHD, finde sig forholdsvis hurtigt til rette hos os da vi sætter grænser for dem og udviser respekt overfod dem som selvstændige mennesker. Dertil stiller vi krav ufravigelige krav. Man kan ikke få knivbevis hvis man ikke kender reglerne. Og overtræder men dem så ryger beviset og dermed retten til at bære kniv. Og der kan en emsig forældre godt brokke sig men det preller af som vand på en gås.

 

Empati kan ikke læres via pc og ps2-3 etc. Det skal indlæres fra grunden og helst tidligt i barndommen.

Respekt bør som udgangspunkt være at forlange overfor andre mennesker og især overfor dyr. Man får ikke respekt hvis man ikke udviser det selv.

 

Jeg har den grundholdning at Det er aldrig barnets skyld. Det er blevet guidet forkert eller uhensigtsmæssigt. Og det kan rettes.

 

Nå det blev lidt langt:oops: , men det prikkede til en af mine kæpheste.

Sorry.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Har et spil der hedder "manhunt"..der får man point får hvor opfindsom man er i sin måde at dræbe andre mennesker på...f.eks. kan man hugge hovedet af sin modstander, og så tage det med sig og bruge som afledningsmanøvre mod sine fjender...eller dræbe nogen med sømpistol...

 

Jeg kan sagtens skelne og se at det er noget voldeligt noget der aldrig ville gå i virkeligheden...men jeg tænker på hvad sådan et spil f.eks. kunne gøre ved en lille drengs sind...der må forældrene have et ansvar for at sige nej...men de færreste tænker over aldersrestriktionerne på spil...

 

det er selvfølgelig kun en lille del af det som gør ungerne så fucked up i dag...men det er da helt sikkert en del af det...

 

Min stedfar lod mig se mange voldsfilm da jeg var 10-14 år, og det har da helt sikkert også hærdet mig mere, i en negativ retning end en der har været forskånet for at se det...

 

 

I gamle dage kaldte man det at blive hærdet til livets stabadser at få en solid røvfuld i ny og næ. "Det har ikke skadet mig" og "derfor kan der heller ikke skde min søn" er udtalelser jeg har hørt.

Vold hærder ikke At se vold hærder ikke , man bliver indifferent og det er ikke en hærdning. Det er negativt som du også skriver. Og det er livsfarligt både for den enkelte men så sandelig også for andre.

 

Jeg ser knægte der tror at man kan køre som en idiot på knallert eller i bil for hvis man støder ind i noget så sker der ikke noget . Det er jo det de har set på deres pc og ps2 osv.

Går det galt så starter men bare for fra og jeg gruer ved tanken om når netop de knægte en dag får kørekort. De kommer til at køre mere rådent end dem vi allerede oplever idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...