Hop til indhold

Lexus


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke rigtig. Men nu prøver jeg:hmm:

 

Hunde har nogle adfærds mønstre som de lever livet efter, ikke sandt!?

Altså ikke noget med en pludslig indskydels som måske ikke har ret meget med instinkter som overlevelse, flok, jagt osv. at gøre sådanne inskydelser forkommer ikke ved hunde vel!? Begreber som venner findes heller ikke vel!?.....Eller gør de!?:hmm:

 

Det som jeg har set idag vil jeg siger er helt klare tegn på at hunde har meget mere end bare instinkter!

 

Tag feks den goldie lexus mødte sammen med dumle, dumle flippede et par gange på både den og lexus, lexus tog imod dumle både når det var goldien som fik balle af dumle og når det var ham selv der fik en tur, lexus tager dumle oppe fra og ned "nå ja,ja ta' den nu med ro min ven:blink:"

Har tog det jo med sindsro, dumle fik lov til at skælde ham ud og så var det til en side, og så kunne de løbe og hygge sig igen...

 

Hvad de to jagt hunde angår... Den episode med at de var over dumle havde lexus ikke som sådan noget med at gøre, Havde det gået ud på instinkter havde lexus intet at vinde ved at blane sig og beskytte dumle hverken flok eller overlevelses mæssigt da det er jo er længe siden de har været sammen. Men aligevel spang lexus ind da hans gode ven var i problemer. Da der var kommet styr på episoden var der jo ikke mere pjat.

 

Det var nu rart lige at få besøgt og sagt hej til min gode dr.dyr på en lørdag:lol::lol:

Lexus' bagben har det fint, det skal bare lige have nogle dages ro.......FÅÅÅK NOGLE:skraek: DAGES RO:skraek:, det er jo en umulighed:shock::lol: Nå men det går jo nok:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, stakkels dig med dyrelæge på lørdag og stakkels Lexus med at skulle holde benet i ro :ae:

Og så bare pga. at vores møgdyr skulle humpe en gal jagthund :(:evil:

 

Jeg er da glad for Lexus' ejer også har en del sindsro :engel:

 

Ihh altså :( Men jeg er ihvert fald ikke i tvivl om at Lexus beskytter sine venner. Den jagthund var egentligt i sin fulde ret til at sige fra overfor Dumle, men ligefrem overfalde ham det var altså i overkanten, men så er det jo godt at se at både Frank og Lexus er hurtige i sådanne situationer :lol: :5up:

 

Ih altså, alle på HF skulle jo have set det, hund over Dumle, Frank og Lexus springer begge frem, Frank fjerner hund og får derefter lynhurtigt fat i Lexus der ellers var godt gal i skralden på den anden hund. Lexus ser der ikke længere er nogle over Dumle og falder helt til ro igen (og har desværre også vredet om på benet :( ).

 

Vi skal helt klart til at have mere fat i og ro over Dumle, men det er nu rart at vide at Lexus passer på ham når det går helt galt, ingen tvivl om at de er rigtig rigtig gode venner :5up: jeg tør næsten ikke tænke på hvordan det var gået hvis ikke i havde været så hurtige :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtig. Men nu prøver jeg:hmm:

 

Hunde har nogle adfærds mønstre som de lever livet efter, ikke sandt!?

Altså ikke noget med en pludslig indskydels som måske ikke har ret meget med instinkter som overlevelse, flok, jagt osv. at gøre sådanne inskydelser forkommer ikke ved hunde vel!? Begreber som venner findes heller ikke vel!?.....Eller gør de!?:hmm:

 

Det som jeg har set idag vil jeg siger er helt klare tegn på at hunde har meget mere end bare instinkter!

 

Tag feks den goldie lexus mødte sammen med dumle, dumle flippede et par gange på både den og lexus, lexus tog imod dumle både når det var goldien som fik balle af dumle og når det var ham selv der fik en tur, lexus tager dumle oppe fra og ned "nå ja,ja ta' den nu med ro min ven:blink:"

Har tog det jo med sindsro, dumle fik lov til at skælde ham ud og så var det til en side, og så kunne de løbe og hygge sig igen...

 

Hvad de to jagt hunde angår... Den episode med at de var over dumle havde lexus ikke som sådan noget med at gøre, Havde det gået ud på instinkter havde lexus intet at vinde ved at blane sig og beskytte dumle hverken flok eller overlevelses mæssigt da det er jo er længe siden de har været sammen. Men aligevel spang lexus ind da hans gode ven var i problemer. Da der var kommet styr på episoden var der jo ikke mere pjat.

 

Det var nu rart lige at få besøgt og sagt hej til min gode dr.dyr på en lørdag:lol::lol:

Lexus' bagben har det fint, det skal bare lige have nogle dages ro.......FÅÅÅK NOGLE:skraek: DAGES RO:skraek:, det er jo en umulighed:shock::lol: Nå men det går jo nok:blink:

 

 

jeg tror på at de har gode venner, det synes jeg at jeg har oplevet med Herr Flick og Tinka, de kan slikke samme tallerken, ligger tit på samme måde, leger trækkelege og "Tik" i lang tid - også opfører de sig som en "bande" når de nogle gange fiser over skellet :mrgreen:

En dag skulle min mor hente Herr Flick, han sad på passagersædet og min mor spurgte ham om han glædede sig til at se TINKA, så skreg han hende ind i øret af glæde :mrgreen:

 

 

 

(Venskaber er jo også kendt blandt heste, de har altid en fortrolig ven i flokken... kunsten som hestemenneske er så at være hestens fortrolige samtidig med at man er den troværdige flokfører...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, stakkels dig med dyrelæge på lørdag og stakkels Lexus med at skulle holde benet i ro :ae:

Og så bare pga. at vores møgdyr skulle humpe en gal jagthund :(:evil:

 

Jeg er da glad for Lexus' ejer også har en del sindsro :engel:

 

Ihh altså :( Men jeg er ihvert fald ikke i tvivl om at Lexus beskytter sine venner. Den jagthund var egentligt i sin fulde ret til at sige fra overfor Dumle, men ligefrem overfalde ham det var altså i overkanten, men så er det jo godt at se at både Frank og Lexus er hurtige i sådanne situationer :lol: :5up:

 

Ih altså, alle på HF skulle jo have set det, hund over Dumle, Frank og Lexus springer begge frem, Frank fjerner hund og får derefter lynhurtigt fat i Lexus der ellers var godt gal i skralden på den anden hund. Lexus ser der ikke længere er nogle over Dumle og falder helt til ro igen (og har desværre også vredet om på benet :( ).

 

Vi skal helt klart til at have mere fat i og ro over Dumle, men det er nu rart at vide at Lexus passer på ham når det går helt galt, ingen tvivl om at de er rigtig rigtig gode venner :5up: jeg tør næsten ikke tænke på hvordan det var gået hvis ikke i havde været så hurtige :(

Du får os jo til at se ud som ægte helte:lol::lol::lol:

 

Jeg trænte bare så få dog jeres hund væk fra dumle forfanden:evil: Eftersom de ikke gjorde noget, jamen så gør jeg, bider hunden mig så tager vi det der fra. Lexus måtte jeg jo også heller få fat i for det var sq nogle grimme og meget truende lyde og udtryk han kom med den bette:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får os jo til at se ud som ægte helte:lol::lol::lol:

Det var i da også :mrgreen:

Jeg trænte bare så få dog jeres hund væk fra dumle forfanden:evil: Eftersom de ikke gjorde noget, jamen så gør jeg, bider hunden mig så tager vi det der fra. Lexus måtte jeg jo også heller få fat i for det var sq nogle grimme og meget truende lyde og udtryk han kom med den bette:lol:

Hehe :lol: Ja jeg nåede vist slet ikke at tænke, men så har jeg da også prøvet det til en anden gang :lol: Ja, han var vist ikke helt glad for den :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror på at de har gode venner, det synes jeg at jeg har oplevet med Herr Flick og Tinka, de kan slikke samme tallerken, ligger tit på samme måde, leger trækkelege og "Tik" i lang tid - også opfører de sig som en "bande" når de nogle gange fiser over skellet :mrgreen:

En dag skulle min mor hente Herr Flick, han sad på passagersædet og min mor spurgte ham om han glædede sig til at se TINKA, så skreg han hende ind i øret af glæde :mrgreen:

 

 

 

(Venskaber er jo også kendt blandt heste, de har altid en fortrolig ven i flokken... kunsten som hestemenneske er så at være hestens fortrolige samtidig med at man er den troværdige flokfører...)

 

Hehe :lol: Det skulle hun vist ikke have sagt :lol:

 

Dumle ved på en eller anden måde også altid når det er Lexus vi skal ud med. Hvordan han ved det aner jeg virkelig ikke, men er det en hver anden hund er der ikke det store postyr, er det Lexus render han og piver en halv time inden vi skal afsted :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert på at hunde kan have "venner" Karla har 2 - det er noget helt andet når vi ser dem, end når vi leger med andre hunde - også selvom de andre er hunde hun kender godt...

 

Charlie er en yorkshireterrier som vi går tur med ca 2-3 gange om ugen. Han gider ikke lege med hende, så det er en rigtig "voksen" tur, hvor der bare snuses og hygges og tisses...

 

Men selv hvis hun er igang med den vildeste leg - og hun ææææælsker en god omgang leg - hvis Charlie kommer forbi, så afbryder hun legen og løber logrende hen for at hilse på Charlie... Vi har også oplevet hende aflede andre hunde der ville hen til Charlie (han kan ikke lide store hunde og når man er en yorkie er de fleste hunde altså store :lol:) om denne afledning er bevidst eller bare hende, der har lyst til at lege med hunden ved jeg ikke... Men hun er rimeligt konsekvent i at springe ind foran Charlie og lægge op til leg med den anden hund....

 

Luka er en golden retriever som vi har gået morgentur med ca 1 -2 gange om ugen siden Karla var ganske lille, samt vi møder næsten hver aften på aftenturen...

Luka vil gerne lege og er super god til hvalpe og små hunde... Da vi ikke havde været hjemme i julen var der jo gået over en uge siden Karla sidst havde mødt Luka... Da hun spottede hende på ca hundrede meters afstand komme ind i parken, peb hun af glæde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Naturligvis lever hunde ikke kun efter instinkter, de både føler og "tænker" sig igennem livet :-D

 

Jeg har ofte oplevet at hunde, som især har haft legevenner som hvalpe, altid vil følges ad og være venner, de knytter specielle bånd og hvis det ikke er venskab hvad er det så, når hunde der lever adskilt viser tydelig gensynsglæde når de mødes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Naturligvis lever hunde ikke kun efter instinkter, de både føler og "tænker" sig igennem livet :-D

 

Jeg har ofte oplevet at hunde, som især har haft legevenner som hvalpe, altid vil følges ad og være venner, de knytter specielle bånd og hvis det ikke er venskab hvad er det så, når hunde der lever adskilt viser tydelig gensynsglæde når de mødes?

Jeg altid være overbevist om at der er er mere i hundenes liv end "bare lige" Ialletilfælde dem jeg har haft glæden af! Ingen af dem har været særlig "krigeriske" de har taget langt de fleste andre hunde som potentielle "venner". Selvfølgelig er der nogle som de bare ikke har kunne sammen med, men sådan har vi det jo også:blink:

 

Men jeg må, Den reaktion jeg så fra lexus i går satte et par ting i perspektiv. Når vi har væert ude at gå med dumle, Mathilde og Bjørn har vi lidt i sjov snakket om hvad det ville ske HVIS en anden hund ville gøre dumle noget, for mig lidt en skræmmende tanke. Men nu har vi jo set hvad der kan ske, og jeg er utrolig lykkelig for at lexus ikke overreagere når der er ballade i luften. Jeg vil påstå at det ligger i ddbens "karaktere" "Tænder" lyn hurtigt hvis der er brug for det. Men "slukker" lige så lynhurtigt igen.

Jeg synes det var både lidt skræmmende, men også facinerende at se spillet mellem hundene i går. Da hunden "overfaldt" dumle tændte lexus øjeblikkeligt. Men så snart hunden var væk fra dumle var lexus sig selv og helt rolig som altid.

 

Jeg fik så også bevis for at selvom lexus er lidt en kylling og en lallerøv til hverdag, så er han en "seriøs mand" hvis det virkeligt brænder på.

 

Jeg indrømmer gerne jeg er lidt stolt af ham og den måde han klarede "krisen" på

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...