Hop til indhold

AKUT HJÆLP: Hund påkørt


Gæst Hannibal
 Share

Recommended Posts

Gæst Hannibal

Hej

 

Min lille gravhund er blevet påkørt af en cyklist i høj fart ned af en bakke som forsvandt med benene på nakken. Vi har fået fragtet ham hjem, men han vil hverken spise, gå eller drikke og det har nu stået på i flere timer. Han har bevæget sig få meter, men virker meget trist og slap og har ikke lyst til noget som helst, hvilket jo er forståeligt nok. Da han blev påkørt, ved hoved- nakkeregionen, blev han slynget afsted og blev liggende fuldstændig stiv indtil bilen kom og hentede ham, som han gik meget langsom hen til da han altid har haft en forkærlighed til biler. Han har pivet en del men er nu stoppet. Dyrlæge sagde telefonisk at vi skulle lade nogle timer gå og så få ham på benene, men han vil ingen steder. Nogen som har råd og har prøvet noget ligende? Er det værd at politi anmelde foresselsen, og hvad med forskiring?

 

Hurtige svar modtages med kyshånd

Mvh

Marianne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

jeg har også kun en ting at sige. af sted til dyrlægen og det kan da kun gå for langsomt. så er i på den sikre side og om ikke andet kan han få lidt for smerterne (som han da helt sikkert har) .

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæge sagde telefonisk at vi skulle lade nogle timer gå og så få ham på benene, men han vil ingen steder.

Nogen som har råd og har prøvet noget ligende?

 

Hvis du ikke har mistanke til hvad der kan være sket, kan alt være sket, og så er der ikke noget med at tøve for længe.

Hvis der er sket skader på muskler eller forstuvninger kan en hundemassør ofte afhjælpe sådan en skade bedre end dyrlægerne kan, men dyrlægen bør give dig noget smertestillende med.

Min lille deerhoundhvalp "påkørte" 60+ kilo ulvehund for nogen tid siden, dyrlægen kunne konstatere aintet var brækket, men at der var en forstuvning, som de faktisk anbefalede at jeg konsulterede en hundemassør med. Heldigvis kunne jeg få en tid der bare en time senere, og det hjalp rigtigt meget.

 

Er det værd at politi anmelde foresselsen, og hvad med forskiring?

 

Cyklisten er flygtet fra en påkørsel, så kan man bagefter diskutere hvem der var på gale veje.

Som udgangspunkt bør du politianmelde, medmindre du ligefrem skal til at røbe at du f.eks. har ladet hunden gå løs hvor det ikke var tilladt. Hvis du skal have en forsikring til at betale i den situation, kræver de normalt at der er lavet politianmeldelse.

Du skal ikke sylte sagen, det kan du overlade til politiet..

 

 

:ae:

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Min lille gravhund er blevet påkørt af en cyklist i høj fart ned af en bakke som forsvandt med benene på nakken. Vi har fået fragtet ham hjem, men han vil hverken spise, gå eller drikke og det har nu stået på i flere timer. Han har bevæget sig få meter, men virker meget trist og slap og har ikke lyst til noget som helst, hvilket jo er forståeligt nok. Da han blev påkørt, ved hoved- nakkeregionen, blev han slynget afsted og blev liggende fuldstændig stiv indtil bilen kom og hentede ham, som han gik meget langsom hen til da han altid har haft en forkærlighed til biler. Han har pivet en del men er nu stoppet. Dyrlæge sagde telefonisk at vi skulle lade nogle timer gå og så få ham på benene, men han vil ingen steder. Nogen som har råd og har prøvet noget ligende? Er det værd at politi anmelde foresselsen, og hvad med forskiring?

 

Hurtige svar modtages med kyshånd

Mvh

Marianne

 

Hvordan går det med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej

 

Min lille gravhund er blevet påkørt af en cyklist i høj fart ned af en bakke som forsvandt med benene på nakken. Vi har fået fragtet ham hjem, men han vil hverken spise, gå eller drikke og det har nu stået på i flere timer. Han har bevæget sig få meter, men virker meget trist og slap og har ikke lyst til noget som helst, hvilket jo er forståeligt nok. Da han blev påkørt, ved hoved- nakkeregionen, blev han slynget afsted og blev liggende fuldstændig stiv indtil bilen kom og hentede ham, som han gik meget langsom hen til da han altid har haft en forkærlighed til biler. Han har pivet en del men er nu stoppet. Dyrlæge sagde telefonisk at vi skulle lade nogle timer gå og så få ham på benene, men han vil ingen steder. Nogen som har råd og har prøvet noget ligende? Er det værd at politi anmelde foresselsen, og hvad med forskiring?

 

Hurtige svar modtages med kyshånd

Mvh

Marianne

 

Velkommen til hunde-forum :-)

 

Og :ae::ae:med den lille hund :ae:

 

Hvordan går det med ham?

 

Håber du svarer snart :kys:

 

Det er så svært med dyrlæger og de er så forskellige!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Hannibal

Hej alle

 

Tak for alle de mange svar. Nu er der gået en del tid og vi har alle i familien været meget nede og haft det utrolig dårligt. Vi fik ham, til dyrelægen men der var desværre intet at gøre. Slaget havde været så voldsomt at det havde brækket hans nakke, og han fik derfor fred da diagonesen var stillet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Tak for alle de mange svar. Nu er der gået en del tid og vi har alle i familien været meget nede og haft det utrolig dårligt. Vi fik ham, til dyrelægen men der var desværre intet at gøre. Slaget havde været så voldsomt at det havde brækket hans nakke, og han fik derfor fred da diagonesen var stillet.

 

Det gør mig ondt at høre , jeg føler med jer

 

Mange tanker og :ae: herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Tak for alle de mange svar. Nu er der gået en del tid og vi har alle i familien været meget nede og haft det utrolig dårligt. Vi fik ham, til dyrelægen men der var desværre intet at gøre. Slaget havde været så voldsomt at det havde brækket hans nakke, og han fik derfor fred da diagonesen var stillet.

 

Det er jeg ked af at høre.. Hvil i fred lille mand

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Tak for alle de mange svar. Nu er der gået en del tid og vi har alle i familien været meget nede og haft det utrolig dårligt. Vi fik ham, til dyrelægen men der var desværre intet at gøre. Slaget havde været så voldsomt at det havde brækket hans nakke, og han fik derfor fred da diagonesen var stillet.

 

Jeg føler med jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...