Hop til indhold

Hunden lugter


Gæst bufast
 Share

Recommended Posts

Hej jeg skal have noget hjælp, min hund han lugter så meget af hund når han har været ude, og det er lige meget om det regner eller ikke regner, skal lige sige han lugter overhoved ikke når han har været inde i længer tid, ville det hjælpe og give ham et bad tror i. :neutral:

Redigeret af bufast
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg skal have noget hjælp min hund, han lugter så meget af hund når han har været ude, og det er lige meget om det regner eller ikke regner, skal lige sige han lugter overhoved ikke når han har været inde i længer tid, ville det hjælpe og give ham et bad tror i. :neutral:

alder?

Race?

Er det uanset vejret?

 

Er det "unaturligt" slemt eller lugter han bare som en hund nu gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en cavalier king, og han er ca 7 måneder, og han lugter bare som hund nu gør, men kun når han har været ude, i kender godt den lugt som er når en hund har været våd, sådan lugter han, har ellers aldrig haft en hund der lugtede,og det er uanset vejret

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja så har jeg været ved dyrelægen med Bamse, og vi fandt ud af at han tisser på sig selv, men han løfter også ben op af alt, så vi snakkede om og kastreret ham er det mon synd eller mon hunden er ligeglad:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så har jeg været ved dyrelægen med Bamse, og vi fandt ud af at han tisser på sig selv, men han løfter også ben op af alt, så vi snakkede om og kastreret ham er det mon synd eller mon hunden er ligeglad:mrgreen:

kastrerer ham fordi han tisser? nej det skal i absolut ikke begynde på pga. det. han tisser på samme måde uanset hvad jo.

 

Nu er den race jo også lidt langhåret, kommer han i bad?

Link til indlæg
Del på andre sites

kastrerer ham fordi han tisser? nej det skal i absolut ikke begynde på pga. det. han tisser på samme måde uanset hvad jo.

 

Nu er den race jo også lidt langhåret, kommer han i bad?

 

Dyrlægen har nok ment, at hundens urinlugt er blevet stærkere efter den er blevet kønsmoden. Sådan er det i hvert fald med katte...

 

Men jeg ved ikke nok.. :confused: (Urin vil vel altid lugte grimt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så har jeg været ved dyrelægen med Bamse, og vi fandt ud af at han tisser på sig selv, men han løfter også ben op af alt, så vi snakkede om og kastreret ham er det mon synd eller mon hunden er ligeglad:mrgreen:

 

Kunne et alternativt til en kastration ikke være at klippe ham kort på indersiden af låret, eller hvor han nu rammer :hmm:

 

Personligt er jeg ikke vild med kastration på så løst et grundlag :oops: bivirkningerne ved en ikke mentalt fit hund kan være katastrofale :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne et alternativt til en kastration ikke være at klippe ham kort på indersiden af låret, eller hvor han nu rammer :hmm:

 

Personligt er jeg ikke vild med kastration på så løst et grundlag :oops: bivirkningerne ved en ikke mentalt fit hund kan være katastrofale :(

 

Kan du ikke forklare lidt om de bivirkninger? Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne et alternativt til en kastration ikke være at klippe ham kort på indersiden af låret, eller hvor han nu rammer :hmm:

 

Personligt er jeg ikke vild med kastration på så løst et grundlag :oops: bivirkningerne ved en ikke mentalt fit hund kan være katastrofale :(

 

Det er jeg helt enig i.

 

Hvis en hund tisser på sig selv, tænker jeg at den måske ikke står stille mens den tisser. Det ville man jo også kunne gøre noget ved, hvis det er sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke forklare lidt om de bivirkninger? Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om. ;-)

 

Den korte version:

 

Når man kastrerer en hanhund, "lukker" man samtidig for produktionen af testosteron. Testosteron er medtil at give hunden selvtillid, deraf følge,r at hvis man lukker for produktionen af testosteron, falder hundens selvtillid også, hvilket kan føre til at hunden bliver usikker og i værste tilfælde angst, hvis hunden i forvejen er til den usikre side :(

 

Er hunden meget dominerende vil en kastration også virke "dæmpende", hvilket kan være hensigtsmæssigt bl.a. hvis man har en hund der meget gerne vil slås :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den korte version:

 

Når man kastrerer en hanhund, "lukker" man samtidig for produktionen af testosteron. Testosteron er medtil at give hunden selvtillid, deraf følge,r at hvis man lukker for produktionen af testosteron, falder hundens selvtillid også, hvilket kan føre til at hunden bliver usikker og i værste tilfælde angst, hvis hunden i forvejen er til den usikre side :(

 

Er hunden meget dominerende vil en kastration også virke "dæmpende", hvilket kan være hensigtsmæssigt bl.a. hvis man har en hund der meget gerne vil slås :???:

plus andre hunde vil kunne opfange ham som en tæve og så er den helt galt :???: jeg er også af den holdning at der skal et godt grundlag til før man gør. Vi vil pt. ikke gøre det, selvom det har været i overvejelserne, men efter en god snak med dyrlæge sidst er vi blevet mere overbevist om vi ikke skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo han lætter ben op af alt selv om der ikke er mere i sprøjten:-) når vi er ude og vi kan jo ikke bare klippe ham kort når hans rase skal have hår og desuden så var det dyrlægen som sagde kasteration men nu må vi se nu komme han i bad 2 gange om ugen og han bliver luftet i den korte snor så han ikke komme ind i det lange græs

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo han lætter ben op af alt selv om der ikke er mere i sprøjten:-) når vi er ude og vi kan jo ikke bare klippe ham kort når hans rase skal have hår og desuden så var det dyrlægen som sagde kasteration men nu må vi se nu komme han i bad 2 gange om ugen og han bliver luftet i den korte snor så han ikke komme ind i det lange græs

dyrlæger har forskellige syn på kastration, nogle gør det for den mindste lille ting som der er andre løsninger på.

 

de letter ben for at markere sig oven på andres markering, uanset om de har tømt blæreren eller ej, de vil prøve alligevel :-)

 

selvom racen skal have pels kan man godt klippe dem til jo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at I skal nøjes med at klippe ham lidt og evt. lige have en vaskeklud parat når i kommer hjem fra tur så I kan tørre ham lidt af...

 

Jeg har selv en kasteret Foxterrier-blanding og han rammer altså også sig selv ret tit, men han vasker så sig selv altid... han er meget hys med hygiejnen :mrgreen:

Tror de rammer sig selv fordi de er så ihærdige efter at tisse højt eller lette benet højt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg har også haft en cavalier, der tissede på sig selv. Han havde en tendens til at ramme den lange pels bag på forbenene. Det var selvfølgelig ikke særligt lækkert, men han var da gudskelov ikke større end at han lige en, to torden kunne blive skyllet under bruseren, når vi kom hjem fra tur. :-)

 

Problemet tror jeg lå i, at der ikke var så langt fra selve "affyringsstedet" og op til den lange pels på forbenene. :???:

Jeg klippede pelsen på hans trold, så der ikke var en lang pels, der kunne føre tisset på gale veje, og det hjalp faktisk. :5up:

 

Jeg tror ikke en kastration, vil kunne hjælpe i denne situation, han skal jo tisse uanset hvad. :blink:

 

Med hensyn til at han lugter, så ville jeg prøve med først et bad dernæst nyt foder, hvis ikke dette hjalp. Mmedmindre det er fordi han lugter af urin så er det jo nok ikke foderets skyld. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...