Hop til indhold

Hjemmelavet mad til hvalp af stor race?


Ragdoll
 Share

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige ejer af en 5 mdr gammel greyhound hvalp, Bonnie.

 

Men jeg er SÅ træt af famle mig rundt i den jungle som tørfoder er. Det er ikke rigtig lykkedes mig at finde et foder som Bonnie fungerer rigtigt på (læs: ikke prutter:evil:) og som hun egentlig gider at spise uden jeg blander leverpostej, torskerogn, tun eller andet i.

 

Så nu har jeg jo læst at mange laver mad til deres hunde selv. Men jeg kan ikke gennemskue om det er en god idé (forsvarligt) til en hvalp af en stor race?

 

Er der nogen der har erfaringer om hjemmelavet mad og store hundehvalpe de vil dele med mig?

 

Jeg er lidt i tvivl om ikke det bliver for store mængder hun skal have? Hvis der går 200 gr hjemmelavet til 100 gr tørfoder, og hun får 400-500 gr tørfoder nu, så skal hun jo næsten have 1 kg :shock: hjemmelavet? Eller hvad?

 

Og please...... er der nogen der vil linke til Anne-Maries hjemmelavede opskrift? Jeg kan ikke finde den:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

den her tråd?

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

hvor længe giver du det samme foder før du konkludere at det ikke "virker"?

hvilke mærker har du prøvet?

 

har ingen erfaring med hjemmelavede mad selv, har selv en hund der skal have samme mængde som din, så har næsten opgivet inden jeg har undersøgt alt til ende, så følger lidt med i din tråd her :oops::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

den her tråd?

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

hvor længe giver du det samme foder før du konkludere at det ikke "virker"?

hvilke mærker har du prøvet?

 

har ingen erfaring med hjemmelavede mad selv, har selv en hund der skal have samme mængde som din, så har næsten opgivet inden jeg har undersøgt alt til ende, så følger lidt med i din tråd her :oops::-)

 

 

Tusind tak:5up:

 

Ja okay, når hun kun er 5 1/2 ndr kan jeg godt se hvorfor du stiller spørgsmålstegn ved hvor længe jeg har prøver div. slags foder:-)

 

Jeg har pt prøvet 3. Hver gang i 1 måned, nok til at kunne vurdere effekten synes jeg. I hver fald mht til prutterne:-D

 

Men jeg har heller ikke lyst til at blive ved med at eksperimentere med min hunds mave:???:

Ikke fordi jeg nødvendigvis synes at hun skal spise det samme resten af livet, men jeg har fået det klare indtryk når jeg har skiftet foder at hendes mave er forholdsvis følsom, selv ved et langsomt skift får hun tynd mave i en uges tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret min schæferhvalp med hjemmelavet mad fra jeg fik hende 8 uger gammel. Hun er nu 9½ md. Hun fik da hun var 5 mdr. ca 1500 g om dagen. Nu får hun ca 1200. Det er fordelt på to måltider.

Hun er vokset fint og harmonisk. Mine collier, som nu er næsten 6 år, er fodret på samme måde.

Jeg giver 2/3 vegetabilsk og 1/3 kød. Det vegetabilske er halvt ris og halvt rå grøntsager, som er kørt igennem en saftpresser. Kødet giver jeg råt. Hun får 2 måltider om dagen, og hver tredie dag får hun ben som det andet måltid.

Hun får så et tilskud på benløse dage af Kanavit.

Alle mine hunde får hver dag tilskud af tangmel og olie. Jeg skifter mellem fiskeolie og solsikke- eller rapsolie.

Et lille drys salt får de også engang i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den lykkelige ejer af en 5 mdr gammel greyhound hvalp, Bonnie.

 

Men jeg er SÅ træt af famle mig rundt i den jungle som tørfoder er. Det er ikke rigtig lykkedes mig at finde et foder som Bonnie fungerer rigtigt på (læs: ikke prutter:evil:) og som hun egentlig gider at spise uden jeg blander leverpostej, torskerogn, tun eller andet i.

 

Jeg vil lige gøre opmærksom på at mængden af tarmluft ikke nødvendigvis har noget med foderet at gøre. Nogle hunde (og mennesker) producerer bare mere tarmluft end andre.

Indenfor det seneste års tid har Vinnie fået tre forskellige slags tørfoder, og hun prutter lige meget, og med samme lugt, uanset hvad hun får. Det gælder også de dage hvor hun får råt (enten okseben eller hakket hestekød).

 

For at nævne et andet eksempel, så havde min kusine to Husky-blandinger. De fik samme foder, og levede på samme måde, men den ene havde frygtelig dårlig ånde. Og det var uanset hvad de gjorde - sådan var han bare.

 

Jeg siger det bare fordi jeg synes mange hundeejere unyttigt går rundt med dårlig samvittighed over ikke at fodre "rigtigt", og i det hele taget gør fodring til lidt mere af en religion end det behøver at være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret min schæferhvalp med hjemmelavet mad fra jeg fik hende 8 uger gammel. Hun er nu 9½ md. Hun fik da hun var 5 mdr. ca 1500 g om dagen. Nu får hun ca 1200. Det er fordelt på to måltider.

Hun er vokset fint og harmonisk. Mine collier, som nu er næsten 6 år, er fodret på samme måde.

Jeg giver 2/3 vegetabilsk og 1/3 kød. Det vegetabilske er halvt ris og halvt rå grøntsager, som er kørt igennem en saftpresser. Kødet giver jeg råt. Hun får 2 måltider om dagen, og hver tredie dag får hun ben som det andet måltid.

Hun får så et tilskud på benløse dage af Kanavit.

Alle mine hunde får hver dag tilskud af tangmel og olie. Jeg skifter mellem fiskeolie og solsikke- eller rapsolie.

Et lille drys salt får de også engang i mellem.

 

Må jeg spørge hvor du finder tangmel? Luna får tang, men det skal jeg selv stå og kværne i min kaffemølle:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hvilke fodermærker har du prøvet?

 

Som Umulia skriver, så behøver det ikke nødvendigvis at være pga. det foder hun får. Jeg ville nok mene, at det er noget andet, der ligger til grund for hendes luft i maven, når du har prøvet flere forskellige slags, uden overhovedet at kunne mærke nogen ændringer.

 

Jeg siger ikke, at der er noget galt med hende, men en tur forbi dyrlægen, kan da om ikke andet give et svar på om hun har noget med tarmene.

Mange har en tendens til at give foderet skylden, som jo også er det nemmeste, men hjælper det ikke ved foderskift, og især ved flere foderskift, så ville jeg ændre taktik og søge dyrlæge. Det kan også være hun bare har mere luft i maven.

 

Sluger hun sin mad hurtigt, for så kan det være hun får en masse luft med ned, når hun spiser?

 

Mit sidste bud er, at der kan være noget galt med bevægelsesapparatet, altså noget fysisk (ikke nødvendigvis noget man kan se)

Dette ville nok være det sidste jeg ville ty til, for at være sikker på, at alt er som det skal være. Det er set mange gange før, at en hunds fordøjelse har noget at gøre med fysiske skavanker. Det er en længere forklaring, som jeg ikke vil begynde at skrive om her, men de problemer er noget en kiropraktor kan hjælpe med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke fodermærker har du prøvet?

 

Som Umulia skriver, så behøver det ikke nødvendigvis at være pga. det foder hun får. Jeg ville nok mene, at det er noget andet, der ligger til grund for hendes luft i maven, når du har prøvet flere forskellige slags, uden overhovedet at kunne mærke nogen ændringer.

 

Jeg siger ikke, at der er noget galt med hende, men en tur forbi dyrlægen, kan da om ikke andet give et svar på om hun har noget med tarmene.

Mange har en tendens til at give foderet skylden, som jo også er det nemmeste, men hjælper det ikke ved foderskift, og især ved flere foderskift, så ville jeg ændre taktik og søge dyrlæge. Det kan også være hun bare har mere luft i maven.

 

Sluger hun sin mad hurtigt, for så kan det være hun får en masse luft med ned, når hun spiser?

 

Mit sidste bud er, at der kan være noget galt med bevægelsesapparatet, altså noget fysisk (ikke nødvendigvis noget man kan se)

Dette ville nok være det sidste jeg ville ty til, for at være sikker på, at alt er som det skal være. Det er set mange gange før, at en hunds fordøjelse har noget at gøre med fysiske skavanker. Det er en længere forklaring, som jeg ikke vil begynde at skrive om her, men de problemer er noget en kiropraktor kan hjælpe med.

 

Jeg har prøvet RC (som hun fik ved opdrætter), Olivers og Acana.

 

Hun sluger bestemt ikke sin mad, da hun generelt ikke viser den store interesse!! Jeg har også prøvet at opbløde i lidt vand da jeg også havde fanget den der med at sluge luft hvis man spiser for hurtigt.

 

Men den med bevægelsesapparatet er da interessant. Hun brækkede jo benet da hun var 3 måneder. Hun har så ganske vist gået til både genoptræning og hundemassør da hun fik forbindningen af, og viser i dag ingen tegn på nogen mén, men hvem ved?

 

Jeg har så umiddelbart lidt svært ved at se at det skulle have indflydelse på fordøjelsesapparatet, men jeg er da heller ikke alvidende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

http://greendog.dk/shop/havalgemel-341p.html

 

 

http://www.husdyrhelse.com/group.asp?group=12

 

Jeg har brugt begge slags. Det ligner hinanden til forveksling.

 

Jeg takker:-D Jeg vil lige prøve at sammenligne med det Luna får nu:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg har prøvet RC (som hun fik ved opdrætter), Olivers og Acana.

 

Hun sluger bestemt ikke sin mad, da hun generelt ikke viser den store interesse!! Jeg har også prøvet at opbløde i lidt vand da jeg også havde fanget den der med at sluge luft hvis man spiser for hurtigt.

 

Men den med bevægelsesapparatet er da interessant. Hun brækkede jo benet da hun var 3 måneder. Hun har så ganske vist gået til både genoptræning og hundemassør da hun fik forbindningen af, og viser i dag ingen tegn på nogen mén, men hvem ved?

 

Jeg har så umiddelbart lidt svært ved at se at det skulle have indflydelse på fordøjelsesapparatet, men jeg er da heller ikke alvidende :mrgreen:

Okay så det er da ikke billige produkter, du har brugt, som tit også har en masse affald i sig. Jeg ville så nok ikke skyde skylden på foderet, hvis det var mig, da du netop har prøvet flere uden positive ændringer.

 

Ang. det med bevægelsesapparatet, så er det noget en kiropraktor kan forklare meget bedre end mig. Kender du det, at man har det oppe i hovedet, men har svært ved at få det ned på papir. Det er vidst nemmere at forklare når man står face to face (for mig i hvert fald) :blink:

 

Hvis hun har haft brækket benet, så har hun uden tvivl også haft kompenseret pga. smerter og forbindinger, der sidder i vejen for en normal gang. :-)

Disse kompenseringer kan gå op i ryggen og sætte sig til andre fysiske skavanker. Dette hjælper en massør også med, som du skriver, men er der nu et led, som i den forbindelse har sat sig fast, så KAN dette være årsagen.

Det er som sagt svært at forklare, men det har noget med nervebaner osv. at gøre, som sender informationer op til hjernen og videre derfra til andre dele af kroppen.

 

Man kan rent faktisk komme ud for, at ens hund har en dårlig trist pels, og at dette kan skyldes en skavank. Jeg har selv set dette, og troede næsten ikke mine egne øjne.

Det var på min tidligere hund (cavalier) som havde fået en trist og stiv pels, og han havde ellers altid blød pels. Jeg tog ham med til kiropraktor, og om man vil tro det eller ej, om aftenen havde han den fineste bløde pels igen.

Det lyder meget hokus pokus agtigt, og forstår hvis nogle tror det er gas, men om ikke andet, så var det hvad jeg oplevede.

 

Når man kommer til kiropraktor, så fortæller han/hun (hende jeg bruger gør i hvert fald) meget mere om dette. Der er onormt emne, og der er langt mere i det, end det jeg fortæller her, hvilket også gør det svært at forklare her. Jeg synes da næsten at du skulle prøve, at få hende undersøgt. Det kan i hvert fald ikke skade. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

den her tråd?

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

hvor længe giver du det samme foder før du konkludere at det ikke "virker"?

hvilke mærker har du prøvet?

 

har ingen erfaring med hjemmelavede mad selv, har selv en hund der skal have samme mængde som din, så har næsten opgivet inden jeg har undersøgt alt til ende, så følger lidt med i din tråd her :oops::-)

 

 

 

Man kunne jo også bare kører halvt halvt, eller som os, 1/4 hjemmelavet :mrgreen: (vi skulle op på 1,6 kilo om dagen :shock: )

Og faktisk prutte Aslan mindre (måske det også bare er tilfældet fordi han ikke spiser så mange grene pga frosten :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er den lykkelige ejer af en 5 mdr gammel greyhound hvalp, Bonnie.

 

Men jeg er SÅ træt af famle mig rundt i den jungle som tørfoder er. Det er ikke rigtig lykkedes mig at finde et foder som Bonnie fungerer rigtigt på (læs: ikke prutter:evil:) og som hun egentlig gider at spise uden jeg blander leverpostej, torskerogn, tun eller andet i.

 

Så nu har jeg jo læst at mange laver mad til deres hunde selv. Men jeg kan ikke gennemskue om det er en god idé (forsvarligt) til en hvalp af en stor race?

 

Er der nogen der har erfaringer om hjemmelavet mad og store hundehvalpe de vil dele med mig?

 

Jeg er lidt i tvivl om ikke det bliver for store mængder hun skal have? Hvis der går 200 gr hjemmelavet til 100 gr tørfoder, og hun får 400-500 gr tørfoder nu, så skal hun jo næsten have 1 kg :shock: hjemmelavet? Eller hvad?

 

Og please...... er der nogen der vil linke til Anne-Maries hjemmelavede opskrift? Jeg kan ikke finde den:oops:

 

 

Det er ikke nødvendigvis dobbelt op med hjemmelavet, men det er udgangspunktet :-)

 

Du kan forsøge at lave en portion at blande med :-)

Mange gange er det nok at blande :-)

 

Jeg ved at en del hunde holder op med at prutte når de kommer på hjemmelavet, også når de kommer fra kvalitetsfoder.

Hunde bør ikke prutte, nogle hunde prutter af noget, andre sagtens kan tåle.

Her i huset prutter vi faktisk ikke (selvfølgelig sker det en sjældent gang, men så er det pga noget vi har spist :blink:).

 

Hunde er meget forskellige og mine to fx pruttede på olivers og ikke på eaglepack :-)

 

Her er tråden på opskrifter http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Til en hvalp skal du bruge en 3. del kød, og følg anvisningen på kanavit 37 nøje (vitaminpulver).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

måske kune man give en blanding af tørfoder,hjemmelavet og råt i din hunds mad så er du ikke gået helt galt i byen

 

jeg fodre selv med delvis hjemmelavet og råt nu og det fungere indtil bare helt super af hjemmelavet bruger jeg kogt sejfilet,and,kyling,æg ,ris,kartofler,

 

af råt bruger jeg

fasan,elg,kylling,kalkun,rensdyr,kaniin,hjort,laks,kallun osv osv jeg bruger ikke særlig meget oksekød og svinekød mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nødvendigvis dobbelt op med hjemmelavet, men det er udgangspunktet :-)

 

Du kan forsøge at lave en portion at blande med :-)

Mange gange er det nok at blande :-)

 

Jeg ved at en del hunde holder op med at prutte når de kommer på hjemmelavet, også når de kommer fra kvalitetsfoder.

Hunde bør ikke prutte, nogle hunde prutter af noget, andre sagtens kan tåle.

Her i huset prutter vi faktisk ikke (selvfølgelig sker det en sjældent gang, men så er det pga noget vi har spist :blink:).

 

Hunde er meget forskellige og mine to fx pruttede på olivers og ikke på eaglepack :-)

 

Her er tråden på opskrifter http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Til en hvalp skal du bruge en 3. del kød, og følg anvisningen på kanavit 37 nøje (vitaminpulver).

 

Jeg har faktisk tænkt mig at prøve at blande med eaglepack:-D

 

Og det med vitaminerne skulle jeg lige til at spørge om. Er det nødvendigt med et vitamin supplement. Men det er det så;-)

 

Og hvorfor bruger i tang(mel)? Hvad er det godt for?

 

Og olien. Altså jeg har forsøgt at supplere Bonnies tørfoder med Kronchs Lakseolie - ligeså meget for at se om det gjorde maden mere interesant - og det fik hun rasende tynd mave af. Selvom jeg naturligvis fulgte doseringen.

 

Men olien er nødvendig i hjemmelavet? Fordi fedtindholdet ikke er højt nok? Eller?

 

(Undskyld alle spørgsmålene:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tangmel og olie giver jeg, fordi jeg tror hundene har godt af det. Men jeg kan jo ikke vide det.

 

Jeg tager selv hybenpulver og vitaminpiller, men det er jo det samme. Man kan ikke vide, om det er godt.

 

Det er slet ikke sikkert, det er nødvendigt.

 

Men det er meget vigtigt, at kalk- fosfor balancen er rigtig. Derfor giver jeg Kanavit på de benfri dage.

 

Mine hunde har det fint, og collierne har begge to A-hofter.

Min schæferhvalp bliver ikke HD fotograferet, medmindre hun skulle få symptomer. Jeg har ikke noget at bruge det til, da hun ikke skal have hvalpe.

 

Jeg har selv god erfaring med at fodre på den måde, men der er jo mange måder at fodre på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har faktisk tænkt mig at prøve at blande med eaglepack:-D

 

DEt lyder godt :-D

Og det med vitaminerne skulle jeg lige til at spørge om. Er det nødvendigt med et vitamin supplement. Men det er det så;-)

 

 

Ja, det synes jeg du skal gøre :-)

 

Og hvorfor bruger i tang(mel)? Hvad er det godt for?

 

Det gør jeg heller ikke :-)

 

Og olien. Altså jeg har forsøgt at supplere Bonnies tørfoder med Kronchs Lakseolie - ligeså meget for at se om det gjorde maden mere interesant - og det fik hun rasende tynd mave af. Selvom jeg naturligvis fulgte doseringen.

 

Jeg giver mine økologisk koldpresset hørfrøolie, det er super godt :-D

 

Men olien er nødvendig i hjemmelavet? Fordi fedtindholdet ikke er højt nok? Eller?

 

(Undskyld alle spørgsmålene:oops:)

 

Olie er nødvendigt pga at de sunde fedtsyrer, prøv med hørfrøolie og se selv hvad der sker med hendes pels :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tangmel og olie giver jeg, fordi jeg tror hundene har godt af det. Men jeg kan jo ikke vide det.

 

Jeg tager selv hybenpulver og vitaminpiller, men det er jo det samme. Man kan ikke vide, om det er godt.

 

Det er slet ikke sikkert, det er nødvendigt.

 

Men det er meget vigtigt, at kalk- fosfor balancen er rigtig. Derfor giver jeg Kanavit på de benfri dage.

 

Mine hunde har det fint, og collierne har begge to A-hofter.

Min schæferhvalp bliver ikke HD fotograferet, medmindre hun skulle få symptomer. Jeg har ikke noget at bruge det til, da hun ikke skal have hvalpe.

 

Jeg har selv god erfaring med at fodre på den måde, men der er jo mange måder at fodre på.

 

 

ja jeg glæder mig da ti at høre din schæfers status på hofter og led.

 

ja det skal helst ikke overstige o,8 kalken til en voksende hund

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg glæder mig da ti at høre din schæfers status på hofter og led.

 

ja det skal helst ikke overstige o,8 kalken til en voksende hund

 

Jeg har ikke tænkt at lade min schæferhund fotografere, med mindre hun får problemer. Hun ikke skal have hvalpe, så jeg har ikke noget at bruge det til. Jeg har bestemt, hun er HD fri:-D.

 

Mine to collier, som er vokset op på samme foderplan, har A-hofter.

 

For en sikkerheds skyld fik jeg en foderekspert til at regne indholdet ud i min foderplan, da min schæferhund var 5 mdr. Foderplanen indeholdt, hvad den skulle.

Jeg mener selv, at BARF fodringen indeholder for meget kød og ben, men andre mener jo noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er ikke nødvendigvis dobbelt op med hjemmelavet, men det er udgangspunktet :-)

 

Du kan forsøge at lave en portion at blande med :-)

Mange gange er det nok at blande :-)

 

Jeg ved at en del hunde holder op med at prutte når de kommer på hjemmelavet, også når de kommer fra kvalitetsfoder.

Hunde bør ikke prutte, nogle hunde prutter af noget, andre sagtens kan tåle.

Her i huset prutter vi faktisk ikke (selvfølgelig sker det en sjældent gang, men så er det pga noget vi har spist :blink:).

 

Hunde er meget forskellige og mine to fx pruttede på olivers og ikke på eaglepack :-)

 

Her er tråden på opskrifter http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Til en hvalp skal du bruge en 3. del kød, og følg anvisningen på kanavit 37 nøje (vitaminpulver).

 

Jeg har lige en rettelse til dette indlæg:oops:

 

Til en hvalp/unghund skal man bruge almindelig kanavit, pulver er bedst, hvis man bruger kanavit 37 skal man købe noget ekstra kalk på apoteket eller fx dette http://www.mosegaardens.dk/kanavit_37___flydende_kalcium_til_hunde___flaske_Ã_1000ml-p-1873.html?cat_id=332 :-)

 

Her er kanavit ret billigt :-)

http://www.foderlageret.dk/product_info.php?products_id=2819

 

Et godt sted at købe hørfrøolie samt en masse andre produkter :-)

 

http://helsemin.dk/productsAndGroupsListing.asp?hovedgruppe=16&tittel=Fødevarer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige en rettelse til dette indlæg:oops:

 

Til en hvalp/unghund skal man bruge almindelig kanavit, pulver er bedst, hvis man bruger kanavit 37 skal man købe noget ekstra kalk på apoteket eller fx dette http://www.mosegaardens.dk/kanavit_37___flydende_kalcium_til_hunde___flaske_Ã_1000ml-p-1873.html?cat_id=332 :-)

 

Her er kanavit ret billigt :-)

http://www.foderlageret.dk/product_info.php?products_id=2819

 

Et godt sted at købe hørfrøolie samt en masse andre produkter :-)

 

http://helsemin.dk/productsAndGroupsListing.asp?hovedgruppe=16&tittel=Fødevarer

 

Tusind tak, Anne-Marie:5up:

 

Jeg værdsætter din hjælp og din omhyggelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak:5up:

 

Ja okay, når hun kun er 5 1/2 ndr kan jeg godt se hvorfor du stiller spørgsmålstegn ved hvor længe jeg har prøver div. slags foder:-)

 

Jeg har pt prøvet 3. Hver gang i 1 måned, nok til at kunne vurdere effekten synes jeg. I hver fald mht til prutterne:-D

 

Men jeg har heller ikke lyst til at blive ved med at eksperimentere med min hunds mave:???:

Ikke fordi jeg nødvendigvis synes at hun skal spise det samme resten af livet, men jeg har fået det klare indtryk når jeg har skiftet foder at hendes mave er forholdsvis følsom, selv ved et langsomt skift får hun tynd mave i en uges tid.

 

Yes så er spørgsmålet løst :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes så er spørgsmålet løst :rolleyes:

 

 

Nej, ikke helt!!!

 

Jeg skal jo først til at igang nu :-D Har fået bestilt alle de ting der skal til, olie, vitaminer osv.

 

Og Eaglepack, men det skal jo lige komme først :-)

 

Og idag er ivøvrigt dagen der er sat af til det store "lave mad til frysen" eksperiment. Og jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med at fodre på denne måde, jeg har en rigtig god fornemmelse i maven:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...