Gæst Piscine Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Vi barf'er Maggie og i følge hendes spritnye foderplan vi har fået fra DBC fordi Maggie er noget tynd og tyndpelset står den idag på kallun og lammeben. Jeg har dog glemt at købe lammeben... ups. Jeg har dog et fersk økologisk andelår, kan hun godt få det? Mener en gang at have læst at andekød var skidt, men tænker om det måske var sådan en julemads-seddel jeg læste det på, og det er jo noget lidt andet med et råt andeben end en juleandesteg. Men kan jeg godt give hende andebenet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Vi barf'er Maggie og i følge hendes spritnye foderplan vi har fået fra DBC fordi Maggie er noget tynd og tyndpelset står den idag på kallun og lammeben. Jeg har dog glemt at købe lammeben... ups. Jeg har dog et fersk økologisk andelår, kan hun godt få det? Mener en gang at have læst at andekød var skidt, men tænker om det måske var sådan en julemads-seddel jeg læste det på, og det er jo noget lidt andet med et råt andeben end en juleandesteg. Men kan jeg godt give hende andebenet? Jeg er næsten sikker på at hunde godt må få and (hovedingrediensen i mit tørkost er.........AND Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Mine hunde får jævnligt and. Køber hele ænder når de er på tilbud og partere dem så, brystkødet til mig og resten til hundene - de får dog kun sjældent knoglen fra låret, da dette er en rørknogle og derfor splintre i store skarpe stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Tror ikke der er nogen skade i at give hunde and.. Ulve vil trodsalt nok spise en and hvis de kom til det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Jeps, så længe det er råt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Piscine Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Super, er sikker på Maggie er meget begrejstret for at hun godt må få det:-D Tænkte faktisk også at en ulv måtte synes at en and er en lækkerbidsken:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 mine får både råt and og stegt and forleden dag stegte jeg en hel and til den lille mig og hundene og det var rigtig guf kunne man se:-P Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Luna kan ikke lide and længere, så hun var nok blevet ked, hvis hun havde fået andelår:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Luna kan ikke lide and længere, så hun var nok blevet ked, hvis hun havde fået andelår:mrgreen: sjov hund:roll::roll::mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 sjov hund:roll::roll::mrgreen: Hun er en underlig snegl:mrgreen::lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Hun er en underlig snegl:mrgreen::lol: ja hi hi:mrgreen::mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Luna kan ikke lide and længere, så hun var nok blevet ked, hvis hun havde fået andelår:mrgreen: Så skal hun bare hjem og bo hos mig et par uger. Jeg har en eller anden sygelig indvirkning på hundene - de kræsne hunde som ofte går fra foderet, ja de skal sgu nok æde som som tromletærskere efter et par dage her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Så skal hun bare hjem og bo hos mig et par uger. Jeg har en eller anden sygelig indvirkning på hundene - de kræsne hunde som ofte går fra foderet, ja de skal sgu nok æde som som tromletærskere efter et par dage her Vildt, jeg har samme virkning på hundene, det er squ da noget underligt noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Så skal hun bare hjem og bo hos mig et par uger. Jeg har en eller anden sygelig indvirkning på hundene - de kræsne hunde som ofte går fra foderet, ja de skal sgu nok æde som som tromletærskere efter et par dage her Jeg ville da ikke kunne undvære hende:oops: Men ellers et godt tilbud:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 hvad gør i:?: fortæl fortæl:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 hvad gør i:?: fortæl fortæl:mrgreen: He he, jeg aner det faktisk ikke Og det sjove er at jeg selv er temmelig kræsen -men når det ellers er ting jeg kan lide er jeg dog ret madglad Og det lykkedes mig åbenbart at få overført den madglæde til hundene på en eller anden mærkelig måde -uden at de bliver kræsne som jeg selv er Flica var fx. meget dårlig til at spise da jeg fik hende, hun var på det tidspunkt knap 2 år og lidt for tynd, så jeg lavede selv hendes mad i en kort periode så hun kunne tage lidt på, hun spiste det hjemmelavede med største fornøjelse og siden har hun spist alt hvad jeg har sat foran hende af tørfoder, og hun er i det hele taget et rigtig madøre!! Og nu her hvor hun er en steriliseret, halvgammel dame er hun faktisk gået hen og blevet for tyk, så hun skal på skrump, selv om det bestemt ikke passer damen.. :blink: Jeg fik Cody dagen før hans 7 års fødselsdag og beskeden fra hans ejer dengang var at han var småt spisende og hurtigt blev træt af sit foder... Jeg fik et par kilo af det foder han var vand til at få, med da jeg fik ham, jeg gav ham det foder rent de første par dage og ganske rigtig så spiste han ikke helt op, efter et par dage begyndte jeg at blande lidt af det foder i Flica fik på det tidspunkt, han levnede stadig lidt, men efter et par dage opdagede jeg at det kun var det foder han havde fået med der lå tilbage i skålen når han havde spist, så jeg begyndt at give ham det samme som Flica fik, rent og siden den dag har han aldrig levnet!! Det er næsten fem år siden nu og jeg har skiftet foder to gange i løbet af de 5 år og når jeg for noget foder som præmie hælder jeg det som regel bare i foder spanden, men Cody spiser det hele, nøjagtig lige som Flica Dog er Cody stadig kræsen med nogle få andre ting som fx. grøntsager, hvor de 3 andre elsker hvis de kan tigge sig til noget gulerod eller agurk gider Cody overhovdet ikke rejse sig, men han vil gerne have jordbær og hans ejer var ved at falde bag over da vi var på besøg med Cody noget tid efter vi havde fået ham og han spiste en majs Og han spiser også gerne et stykke tørt brød og den slags i dag, det gad han i følge hans gamle ejer ikke før Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Det pudsige er, i vores situation, at Luna har kunne spise andelår før i tiden.. Men pludselig en dag, så adrk.. Og sådan har det været siden. Min veninde's border collie er lige begyndt på det samme.. sårn ca et halvt år efter Luna:lol: Fasan har hun aldrig ville spise, ej heller skovdue. Og hele fisk, har hun heller aldrig kunne lide... Hakket kanin fra DBC spiste hun også fint før i tiden, men næh tak.. Og så det hakkede elg jeg lige har købt i Sverige, men der tror jeg nu mere det er konsistensen.. det er som fin grød:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 mikn venindes hund er også en forfærdelig kræsenpind ( aussie) i mine øjne skal de bare spise hvad der bliver serveret nu er mine ikke kræsne men jeg ved at hendes hund fik ikke andet mad end det der blev serveret spiste han ikke indenfor 5 min blev skålen fjerneut og maden tilbudt igen næste dag sådan blev man ved indtil hunden spiste og kom lidt nærmere i kontakt med genet som de fleste rovdyr burde have nemlig at spise når muligheden byder da man ikke ved hvornår det kommer igen han spiser nu det meste mad hvor inden hun gjorde det pylrede om kræet og tilbød ham mad flere gange om dagen samt andre ting hun vidste han bedre kunne lide til sidst ville han næsten ikke spise ret meget mad før hun måtte blive hård og sige at nu må den hund ski æde det den får Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts