Hop til indhold

Om løbetid og humperi


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål... og jeg ved ikke hvilket forum det høre til i, så nu blev det adfærd :roll:

 

Karla går jo formentlig snart i løb, så jeg vil bare stille et (sikkert dumt) spørgsmål... Hvis nu det - gud forbyde det - skulle lykkes en hanhund at springe på hende og humpe hende i perioden, kan hun så blive drægtig af "bare" det... eller SKAL de hænge sammen for at der er risiko for drægtighed?

 

Det er sikkert et tåbeligt spørgsmål, men jeg ved det simpelthen ikke... :oops:

 

Jeg regner med at hun kommer til at gå i snor i hele perioden og at jeg vil vogte hendes dyd som en høg :mrgreen: men hvis nu.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

De behøver ikke at hænge sammen for at blive drægtige - men det øger chancen.

 

Der er dog forskel på den "almindelige humpen" og den "humpen" som indikere at hundene parre sig - man er ikke i tvivl når man ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare rolig, jegtror du skal være mere end almindelig langsom hvis du skal være så uheldig, når du går med hendei snor.

 

De der hanhunde er ikke sååå hurtige til at finde det "rigtige" sted og slet ikke hvis tæven ikke står stille;-)

 

Og karla er jo nok så ung og legesyg at hun ikke lige har den slags tanker lige med første hug, så hun står næppe stille:lol:

 

Så fat i kraven på kalorius inden han kommer så langt at han når at bestige hende.

 

På den anden side har jeg engang BÅRET sheila hjem, fordi hun var højløbsk og mødte kæresten og hun var mere end villig og han var mere end klar og jeg kunne simpelthen ikke få sheila til at gå, så jeg samtidig kunne vogte hendes dyd bagfra:engel: Så op i armene og så hjem bag låste døre og græde ud til kæresten hele natten:roll:

 

Så siden har jeg haft en ekstra snor med ud når hun er høj løbsk, så jeg kan tage en evt fritgående hanhund i snor indtil jeg selv er kommet hjem;-)

 

NB: parer to hunde sig først rigtigt, så må man ikke skille dem ad, det er meget smertefuldt for både han og tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

det sidste der - om ikke at skille dem ad, hvis det er kommet så vidt - den havde jeg fået at vide.... men guderne forbyde at det skulle komme så vidt :shock:

 

Altså hun er en udemærket vogter af sin egen dyd i øjeblikket, eftersom hun bliver yderst mopset hvis de bruger længere tid på at snuse hende bagi end hun synes er passende.... men jeg går ud fra, at når det her først går rigtigt i gang, at der vil være en periode hvor jeg nok kan regne med at hun bliver en lille tøjte der ikke siger "Skrub for helvede da væk derfra makker"....

 

Så må vi bare håbe at jeg ikke er "mere end almindeligt langsom" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har hende i snor burde det ikke gå galt, men vid at når man ikke ønsker hvalpe så lykkes parringer der i teorien burde være umulige, er du i en krise så stik en fod ind mellem 'de to dele' så han ikke kan komme til, det har jeg gjort et par gange og bare der er blokeret så vinder man lige de par sekunder der skal til at få fat i hanhunden (som kan være særdeles aggresiv, når han bliver forstyrret i aktion).

Link til indlæg
Del på andre sites

det sidste der - om ikke at skille dem ad, hvis det er kommet så vidt - den havde jeg fået at vide.... men guderne forbyde at det skulle komme så vidt :shock:

 

Altså hun er en udemærket vogter af sin egen dyd i øjeblikket, eftersom hun bliver yderst mopset hvis de bruger længere tid på at snuse hende bagi end hun synes er passende.... men jeg går ud fra, at når det her først går rigtigt i gang, at der vil være en periode hvor jeg nok kan regne med at hun bliver en lille tøjte der ikke siger "Skrub for helvede da væk derfra makker"....

 

Så må vi bare håbe at jeg ikke er "mere end almindeligt langsom" :mrgreen:

 

Det er jeg sikker på du ikke er:mrgreen: du er garanteret en løvemor der kommer med et kæmpe brøl, hvis du ser han er på vej til noget:lol:

 

En høflig hanhund vil først kurtisere forenden;-) Øre og mundvige, så forsøge med en pote på ryggen og står karla stille til noget af det, så er det væk med vovsen;-)

Men det er jo kun hvis du møder en hund uden ejer, ellers siger du jo bare hun er i løbetid, så må de jo også for deres egen skyld trække deres hund til sig, han græder sikkert resten af dagen, hvis han først har snust længe til hende;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Men det er jo kun hvis du møder en hund uden ejer, ellers siger du jo bare hun er i løbetid, så må de jo også for deres egen skyld trække deres hund til sig, han græder sikkert resten af dagen, hvis han først har snust længe til hende;-)

Ellers så siger de "tag det roligt, der sker jo ikke noget så hurtigt" :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers så siger de "tag det roligt, der sker jo ikke noget så hurtigt" :evil:

 

Dem har jeg så aldrig mødt... og er hunden løs og ejer langt væk, så holder jeg da bare hunden til ejer kommer frem..

 

Men jer tager det nu også rimelig afslappet, ken se på sheila om hun er klar til noget eller ej og er hun ikke, så kan de for min skyld da godt hygge sig lidt med lidt kæresteri, hvis ejer ikke gider skynde sig:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jodie er lige kommet i sin første løbetid. Jeg havde hørt at de som regel ikke var til så meget når de stadig er helt unge. Jodie er jo kun lige 8 mnd, så hmmm...

Men sådan er det så ikke her. Jodie sidder ude i haven og hyler som en anden ulv. Når vi møder andre hunde uanset om det er tæver eller hanhunde løfter Jodie straks halen til side og vender rumpen til - aaaargh :confused:

Hun kan også finde på at humpe på andre hunde - især hunhunde :confused::confused::confused:

 

Hun er lidt i underskud for motion for hun plejer at løbe frit megt af tiden. Det går så ikke foreløbig :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heldigvis en indhegnet legeplads i parken, som er helt tom og forladt om aftenen... og vi har også nogle legekammerater som en tæver... så tror det bliver noget med at arrangere playdates deroppe med tæverne, når Karla går i løb... så hun stadig får sine sociale behov dækket og kan få lov til at løbe lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...