Hop til indhold

Vores kreative sider (billedtråd)


Gæst truntemor
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger adobe photoshop cs2

 

Jeg har hele cs2 pakken :wink:

 

Hviket photoshop bruger du?

 

De billeder jeg har postet i denne tråd er alle lavet i photoshop.

Når jeg skal lave et hurtigt billede bruger jeg clone stamp tool istedet for at fritlægge. Kender du det værktøj? Der kan du også sætte gennemsigtigheden ned som jeg har gjort det på Lua's jule billede :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst T_Martinsen
Jeg bruger adobe photoshop cs2

 

Jeg har hele cs2 pakken :wink:

 

Hviket photoshop bruger du?

 

De billeder jeg har postet i denne tråd er alle lavet i photoshop.

Når jeg skal lave et hurtigt billede bruger jeg clone stamp tool istedet for at fritlægge. Kender du det værktøj? Der kan du også sætte gennemsigtigheden ned som jeg har gjort det på Lua's jule billede :wink:

Det er vidst et gammelt program jeg bruger, det hedder Adobe Photoshop 7.0

Det var et min far havde liggende, som jeg så lige skulle prøve med. :)

 

Jeg kender slet ikke til det værktøj, du skriver om, men jeg prøvede bare alt muligt med det billed af Buddy, for at få det til at blive sådan halvgennemsigtigt som dit billed, men næ nej, det kunne bare ikke lade sig gøre :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne lave sådan noget, men det er svært at komme i gang uden hjælp. Jeg har spurgt her inde, men får desværre aldrig svar :cry:

 

Der er noget der hedder paint pro shop, som vist kan downloades med en gratis prøveperiode. og det er et af de få programmer, som man kan finde dansk manual til, der er nogle hjemmesider der har lavet det.

Programmet skulle vist være en videreudvikling af paint, som alle computere har indbygget.

 

Jeg har aldrig selv bakset ret meget med den slags, men jeg ved at teenagere og selv børn gør det. Jeg orker bare ikke når tingene bliver for tekniske :oops: Hvis der er teknik der skal indlæres på udenlandsk, slår min hjerne bak. Men HVIS jeg skulle lege med sådan et program, ville det være en fordel at det trods alt var på dansk.

Men prøv at google på ordene paint shop pro dansk vejledning manual (ell. lign.) Og se om det er noget for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Photoshop er et meget meget svært program. Og det er svært at udnytte det ordentligt hvis man ikke har forstand på grafik til tryk vs grafik til skærmbrug. Og så kan jeg ikke bruge photoshop uden at bruge illustrator også. Men det er jo en smagssag.

 

Husk at lave den til 72 resulution og ikke 300 som de normalt er.

Husk at lav RGB fremfor CMYK

 

Og vigtigt: Arbejd ALTID i layers!! det gør tingene meget meget nemmere.

 

Bare et par tips herfra :wink:

b99.gifu12.gif Det dér er da direkte sort snak for mig a18.gif

 

Det samme her. a015.gif

Kunne godt tænke mig at få en forklaring på hvordan man skærer hunden ud i paint :?: Har spurg to gange, men der er nok for svært at forklare. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Photoshop er et meget meget svært program. Og det er svært at udnytte det ordentligt hvis man ikke har forstand på grafik til tryk vs grafik til skærmbrug. Og så kan jeg ikke bruge photoshop uden at bruge illustrator også. Men det er jo en smagssag.

 

Husk at lave den til 72 resulution og ikke 300 som de normalt er.

Husk at lav RGB fremfor CMYK

 

Og vigtigt: Arbejd ALTID i layers!! det gør tingene meget meget nemmere.

 

Bare et par tips herfra :wink:

b99.gifu12.gif Det dér er da direkte sort snak for mig a18.gif

 

Det samme her. a015.gif

Kunne godt tænke mig at få en forklaring på hvordan man skærer hunden ud i paint :?: Har spurg to gange, men der er nok for svært at forklare. :wink:

 

Jeg har også paint, men jeg kan ved gud heller ikke se, hvor man kan skære noget ud :shock: :?

 

Måske man skal have det dér paint pro shop, som Vivi omtaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Photoshop er et meget meget svært program. Og det er svært at udnytte det ordentligt hvis man ikke har forstand på grafik til tryk vs grafik til skærmbrug. Og så kan jeg ikke bruge photoshop uden at bruge illustrator også. Men det er jo en smagssag.

 

Husk at lave den til 72 resulution og ikke 300 som de normalt er.

Husk at lav RGB fremfor CMYK

 

Og vigtigt: Arbejd ALTID i layers!! det gør tingene meget meget nemmere.

 

Bare et par tips herfra :wink:

b99.gifu12.gif Det dér er da direkte sort snak for mig a18.gif

 

Det samme her. a015.gif

Kunne godt tænke mig at få en forklaring på hvordan man skærer hunden ud i paint :?: Har spurg to gange, men der er nok for svært at forklare. :wink:

 

Jeg har også paint, men jeg kan ved gud heller ikke se, hvor man kan skære noget ud :shock: :?

 

Måske man skal have det dér paint pro shop, som Vivi omtaler.

 

Det er da godt vi er to der er uvidende :) gad vide om vi kan finde ud af det hvis vi sidder sammen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...