Hop til indhold

Anbefaling af en hundefrisør i århus?


Imba
 Share

Recommended Posts

Gyys, jeg har nu læst 2 foruroligende tråde om hundefrisører, og jeg er i forvejen lidt tilbageholdende, da Milo ikke bryder sig synderligt om at blive redt. Vi har talt om, at prøve at få ham hvalpeklippet her, så vi ikke har så meget pels at slås med, mens han skifter til voksenpels. Vi har allerede nu et stort problem med pladefilt.

 

Men jeg er jo blevet fuldstændig afskrækket :megaked:

 

Jeg har brug for en anbefaling af et godt sted i Århus (eller omegn hvis det er det, der skal til). Jeg ønsker, at finde et sted, som har forståelse for, at han har lidt svært ved børstningen, og vil tage det i hans tempo. Derudover er det vigtigt for mig, at de er lydhøre overfor mine ønsker til klipningen, og at jeg må overvære (eller som minimum være til stede under) hele klipningen osv. Og så skal det naturligvis være nogle rare mennesker med god føling for hunden.

 

Kender I et sted, der kan indfri mine ønsker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gyys, jeg har nu læst 2 foruroligende tråde om hundefrisører, og jeg er i forvejen lidt tilbageholdende, da Milo ikke bryder sig synderligt om at blive redt. Vi har talt om, at prøve at få ham hvalpeklippet her, så vi ikke har så meget pels at slås med, mens han skifter til voksenpels. Vi har allerede nu et stort problem med pladefilt.

 

Men jeg er jo blevet fuldstændig afskrækket :megaked:

 

Jeg har brug for en anbefaling af et godt sted i århus (eller omegn hvis det er det, der skal til). Jeg ønsker, at finde et sted, som har forståelse for, at han har lidt svært ved børstningen, og vil tage det i hans tempo. Derudover er det vigtigt for mig, at de er lydhøre overfor mine ønsker til klipningen, og at jeg må overvære (eller som minimum være til stede under) hele klipningen osv. Og så skal det naturligvis være nogle rare mennesker med god føling for hunden.

 

Kender I et sted, der kan indfri mine ønsker?

 

Kan du ikke få Janni til det mod en flaske vin eller lign ? Så kan du være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bortset fra det kan du bare komme herop med ham.. Pladefilten kan jeg "nemt" klare (spørg bare Freudika) og så skal jeg vise dig hvordan du ordner det fremover før det tager overhånd.. Samt vise dig hvilken børste der er god når først filten er væk.. Vi kan prøve at klippe ham sammen.. Jeg kan starte med en af dagene at klippe et par af mine egne i hvalpe/bamse klip.. Så gør det ikke så meget hvis det ser skrækkeligt ud.. For ligesom at få øvelsen inden det Milo-drengen vi plysser :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

JAnni kan ikke tåle vin efter hun er blevet opereret :mrgreen: Men selvfølgelig så bliver det hele nok meget sjovere hvis jeg er hønefuld samtidig:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Haha så kan du få en flaske snaps i stedet for :blink::mrgreen:

 

Arrrj så må Imba jo bare bestikke dig med noget andet end vin jo :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bortset fra det kan du bare komme herop med ham.. Pladefilten kan jeg "nemt" klare (spørg bare Freudika) og så skal jeg vise dig hvordan du ordner det fremover før det tager overhånd.. Samt vise dig hvilken børste der er god når først filten er væk.. Vi kan prøve at klippe ham sammen.. Jeg kan starte med en af dagene at klippe et par af mine egne i hvalpe/bamse klip.. Så gør det ikke så meget hvis det ser skrækkeligt ud.. For ligesom at få øvelsen inden det Milo-drengen vi plysser :mrgreen:

 

Det lyder faktisk rigtig godt. Det er jeg meget fristet til. Håber bare, at du kan bære over med nogle special-requests så :blink:Jeg har nemlig en masse specefikke ønsker til, hvordan det skal falde ud. Altså han må ikke komme til at se tynd ud, og jeg ville meget nødig, at han mistede det sorte på ørerne osv. Men det kunne vi nok finde ud af.

 

Så kan det også være du vil hjælpe mig med at lære ham børstning. Han har aldrig brudt sig om det, og jeg har været så bange for at overskride hans grænser, at jeg ikke får redt ham helt igennem på en gang. Og det betyder jo, at han filtrer hvor jeg var sidst, før jeg bliver færdig. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder faktisk rigtig godt. Det er jeg meget fristet til. Håber bare, at du kan bære over med nogle special-requests så :blink:Jeg har nemlig en masse specefikke ønsker til, hvordan det skal falde ud. Altså han må ikke komme til at se tynd ud, og jeg ville meget nødig, at han mistede det sorte på ørerne osv. Men det kunne vi nok finde ud af.

 

Så kan det også være du vil hjælpe mig med at lære ham børstning. Han har aldrig brudt sig om det, og jeg har været så bange for at overskride hans grænser, at jeg ikke får redt ham helt igennem på en gang. Og det betyder jo, at han filtrer hvor jeg var sidst, før jeg bliver færdig. :cry:

Jeg prøver lige at klippe Camilla med saksen.. Måske senere i dag, jeg skal lige have gjort hovedrent hos drengene først. Hovedet kan vi nøjes med at studse..
Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten ville jeg lige høre dig, Janni, om det er helt forkert antaget, at vi kan bedre lidt på det svære pelsskift ved at holde ham lidt kortere end han er nu?
Nej det er rigtigt.. Problemet med pelsen er at de ikke taber pelsen når de skifter fra hvalpe til voksen pels.. Men at voksenpelsen bare vokser ud i enden af hvalpepelsen.. Samtidig starter dobbeltpelsen med at komme rigtigt.. Jeg vil næsten tro at du ikke får fjernet nok dobbeltpels.. Og så er problemet der med det samme.. Og får du ikke filtrene i bund så vokser de i løbet af natten.. Når han er filterfri kan du klare soigneringen med en god pigbørste (jeg skal vise dig min). Jeg bruger 2-3 minutter pr hund hver morgen.. SÅ slipper jeg for de vilde filtrer.. Og hvis de har været våde (regne, sne, badning) så SKAL de børstes igennem.. Jeg vaskede Ivy, Luffe og Beethoven lige inden nytår (de er vasket siden :mrgreen:) men så kom der gæster og jeg lod dem gå på gulvvarmen og tørre.. Jeg brugte efterfølgende 8 timer pr hund på at få børstet filtrer ud.. SÅ jeg lader dem aldrig lufttørre på gulvet igen :shock:

Du skal sætte lang tid af til gennembørstningen heroppe.. Da Camilla var her brugte vi 5 timer.. Og bimsen var ikke overvildt filtreret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er rigtigt.. Problemet med pelsen er at de ikke taber pelsen når de skifter fra hvalpe til voksen pels.. Men at voksenpelsen bare vokser ud i enden af hvalpepelsen.. Samtidig starter dobbeltpelsen med at komme rigtigt.. Jeg vil næsten tro at du ikke får fjernet nok dobbeltpels.. Og så er problemet der med det samme.. Og får du ikke filtrene i bund så vokser de i løbet af natten.. Når han er filterfri kan du klare soigneringen med en god pigbørste (jeg skal vise dig min). Jeg bruger 2-3 minutter pr hund hver morgen.. SÅ slipper jeg for de vilde filtrer.. Og hvis de har været våde (regne, sne, badning) så SKAL de børstes igennem.. Jeg vaskede Ivy, Luffe og Beethoven lige inden nytår (de er vasket siden :mrgreen:) men så kom der gæster og jeg lod dem gå på gulvvarmen og tørre.. Jeg brugte efterfølgende 8 timer pr hund på at få børstet filtrer ud.. SÅ jeg lader dem aldrig lufttørre på gulvet igen :shock:

Du skal sætte lang tid af til gennembørstningen heroppe.. Da Camilla var her brugte vi 5 timer.. Og bimsen var ikke overvildt filtreret..

 

Jeg sætter gerne lang tid af. Jeg tænkte, at jeg måske kunne komme med ham en weekend eller lign. og blive flere dage? Det kunne vi jo få nogen dage ud af, og så kunne jeg måske også hjælpe Jer med noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da bestemt noget i den retning. Dog kunne jeg godt tænke mig, at holde halen lang (sådan at det stadig passer sammen selvfølgelig), og så må han gerne kunne se, men ved ikke, om en pudellignende top er obligatorisk?

 

Effektivt skal han være lidt kortere end han er, men ellers skal der ikke ændres meget. Det er svært at bedømme på et billede, men hvis hans pels kan blive ca. som i billedet jeg har uploadet i denne måneds månedens hund, er det nok det optimale. Lidt lang, men ikke meget, og ret hvalpet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da bestemt noget i den retning. Dog kunne jeg godt tænke mig, at holde halen lang (sådan at det stadig passer sammen selvfølgelig), og så må han gerne kunne se, men ved ikke, om en pudellignende top er obligatorisk?

 

Effektivt skal han være lidt kortere end han er, men ellers skal der ikke ændres meget. Det er svært at bedømme på et billede, men hvis hans pels kan blive ca. som i billedet jeg har uploadet i denne måneds månedens hund, er det nok det optimale. Lidt lang, men ikke meget, og ret hvalpet.

Halen er sq da lang *fnys* :evil: men altså klippet op mod ryggen fordi hun er i løveklip der bare er blevet lidt langt... Vi kan klippe ham helt kort og i løbet af et par måneder ser han sådan her ud :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Halen er sq da lang *fnys* :evil: men altså klippet op mod ryggen fordi hun er i løveklip der bare er blevet lidt langt... Vi kan klippe ham helt kort og i løbet af et par måneder ser han sådan her ud :mrgreen:

 

Ja jeg ved godt at halen er lang, jeg skulle bare sikre mig. Det er jo bedre at sige en gang for meget hvad man gerne vil have end en gang for lidt.

 

Ja, det ser faktisk rigtig sødt ud, men jeg vil godt nok ikke have en barberet Milo :megaked:Kan man ikke lave noget lign. det på billederne, men bare en god del længere? Det er svært at udtrykke sig ordentligt når man ikke ved en skid :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ved godt at halen er lang, jeg skulle bare sikre mig. Det er jo bedre at sige en gang for meget hvad man gerne vil have end en gang for lidt.

 

Ja, det ser faktisk rigtig sødt ud, men jeg vil godt nok ikke have en barberet Milo :megaked:Kan man ikke lave noget lign. det på billederne, men bare en god del længere? Det er svært at udtrykke sig ordentligt når man ikke ved en skid :oops:

Jo med en saks.. Jeg tror ikke man kan få skær med så stor klippelængde... Vi kan jo også bare nøjes med at rede ham igennem og så kan du sikkert godt holde ham når han først er filterfri :mrgreen: men jeg skal da bare øve mig lidt mere så skal du bare se :mrgreen::mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jo med en saks.. Jeg tror ikke man kan få skær med så stor klippelængde... Vi kan jo også bare nøjes med at rede ham igennem og så kan du sikkert godt holde ham når han først er filterfri :mrgreen: men jeg skal da bare øve mig lidt mere så skal du bare se :mrgreen::mrgreen:

 

Du siger nu alligevel noget med det skær der. Hmm... Hvor stor længde tror du man kan få skær i? Vi har en, hvor der står 7. Er det for lidt? :oops:Det er nok lidt kort, eller hvad? Jeg har slet ikke forstand på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og efter... Altså det bliver nok godt når nu jeg har prøvet nogle gange *host host* Og så lige retter til.. Måske man skulle klippe nogle flere af hundene :mrgreen:

:banan: super lækker vaps, er vild med efter billederne :lun:

Milo bliver så kær efter sådan en tur :hjerte:

 

Jeg synes det er fot at ville tilbyde sin hjælp på den måde :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

19 mm er osterskærene max på.. det er ikke engang 2 cm :shock:

 

Haha lololol... Godt så :lol: Jeg syntes det lød som meget "det der 7", men tænkte det vist ikke til ende :lol:

 

Jeg tænkte, om det kunne være lidt ligesom den dejlige bamse du viste herinde engang

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/lowchen/621d1211892859-lowchen-og-pelspleje-p5242593.jpg[/media]

 

Og så bare med hovedet klippet en smule til også, så han kan se ud. Han har sådan noget pandehår, der bare vælter ned foran øjnene som en stor "plade", og han går ind i stole og døre etc :lol::

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/5813-milo-i-sneen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...