Hop til indhold

HD/AA


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

NU er det snart tid for Lexus at blive røngenfotograferet. Såå.. gad vide hvilke ritualer jeg skal bruge for at resultatet bliver rigtig godt:blink:

Den 11/03 kl 9:15 skal den bette sove lidt hos dr dyr, håber Lexus' hofter og albuer er gode så han kan komme til horsens og få scannet hjertet, og hvis det er fint så kan han få en fin plads som avls hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

NU er det snart tid for Lexus at blive røngenfotograferet. Såå.. gad vide hvilke ritualer jeg skal bruge for at resultatet bliver rigtig godt:blink:

Den 11/03 kl 9:15 skal den bette sove lidt hos dr dyr, håber Lexus' hofter og albuer er gode så han kan komme til horsens og få scannet hjertet, og hvis det er fint så kan han få en fin plads som avls hund:-D

 

 

Jeg krydser fingerne for at alt er som det skal være, så han kan blive avlskåret :5up:

 

Må man spørger om hvorfor hjertes skal Scannes?

Ligger det til racen med dårlige hjerter ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingerne for at alt er som det skal være, så han kan blive avlskåret :5up:

 

Må man spørger om hvorfor hjertes skal Scannes?

Ligger det til racen med dårlige hjerter ?

Takker:-D

 

Ja det må du da gerne spørge om.

Det er såmænd ikke fordi de lider af dårlighjerte. Men Specialklubben fik den geniale ide at de skulle scannes for subvalvular aortic stenosis(SAS) for at kunne avlgodkendes. Det fede er jo så at der er kun 4 steder i danmark som ddk vil godkende til den scanning, Ålborg, Horsens, Odense og København.

Link til indlæg
Del på andre sites

Good luck ! Det er det nervepirrende, men what the f*** er det ikke avlstyr han får chancen for at blive, så er han nu stadig vores alle sammens dejlige Lexus (ja, du må finde dig i at han er lidt vores alle sammens...sådan lidt anpartsselskabs-agtig, men nej vi betaler ikke :mrgreen:)

Kan man godt eje en anpart uden at betale:hmm::confused::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj pøj :-D Krydser fingre for et godt resultat :blink:

 

Hvad er kravene for hans race ang. avlskåring vs. avlsgodkendelse???

Gældende pr. 1. januar 2003 Dogue de bordeaux:

* Avlsforbud på hunde med HD status D og E

* C hunde må kun parres med A eller B hunde.

* AA status skal være kendt.

 

Ny restriktion for Dogue de bordeaux DKK’s bestyrelse har efter anbefaling fra specialklubben og DKK’s sundhedsudvalg besluttet at indføre nedenstående hjerte-avlsrestriktion for Dogue de Bordeaux med virkning fra 01-09-2008:

 

Hjerte-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel SAS-status registreret i DKK.

Scanning kan tidligst foretages når hunden er 18 måneder og skal foretages efter den til enhver tid gældende protokol fra EKKO-gruppen. Blanket til brug ved undersøgelsen vedhæftes rekvisitionen fra DKK og returneres af dyrlægen til DKK efter scanningen.

Ved brug af en udenlandske avlspartner kræves ikke SAS-satus for denne.

 

BEMÆRK: Denne restriktion indføres den 01-09-2008 og gælder alle hunde i racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gældende pr. 1. januar 2003 Dogue de bordeaux:

* Avlsforbud på hunde med HD status D og E

* C hunde må kun parres med A eller B hunde.

* AA status skal være kendt.

 

Ny restriktion for Dogue de bordeaux DKK’s bestyrelse har efter anbefaling fra specialklubben og DKK’s sundhedsudvalg besluttet at indføre nedenstående hjerte-avlsrestriktion for Dogue de Bordeaux med virkning fra 01-09-2008:

 

Hjerte-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel SAS-status registreret i DKK.

Scanning kan tidligst foretages når hunden er 18 måneder og skal foretages efter den til enhver tid gældende protokol fra EKKO-gruppen. Blanket til brug ved undersøgelsen vedhæftes rekvisitionen fra DKK og returneres af dyrlægen til DKK efter scanningen.

Ved brug af en udenlandske avlspartner kræves ikke SAS-satus for denne.

 

BEMÆRK: Denne restriktion indføres den 01-09-2008 og gælder alle hunde i racen.

 

Så der er ikke en forskel på avlskåring og avlsgodkendelse, som ved. f.eks. schæfer og rottweiler???

Det kræver vel også nogle udstillinger... :mrgreen: Kunne godt tænke mig, at se dig løbe rundt i sådan en udstillingsring Frank, med det fine tøj på, og en fin tynd udstillingsline på Lexus :lol: :blink: :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så der er ikke en forskel på avlskåring og avlsgodkendelse, som ved. f.eks. schæfer og rottweiler???

Det kræver vel også nogle udstillinger... :mrgreen: Kunne godt tænke mig, at se dig løbe rundt i sådan en udstillingsring Frank, med det fine tøj på, og en fin tynd udstillingsline på Lexus :lol: :blink: :engel::mrgreen:

Nææ. Det er ikke et krav. Heldigvis da:-D

Den eneste grund til at ddberne er på udstillingerne er at opdrætterne får vist deres hunde frem

Link til indlæg
Del på andre sites

Så der er ikke en forskel på avlskåring og avlsgodkendelse, som ved. f.eks. schæfer og rottweiler???

Det kræver vel også nogle udstillinger... :mrgreen: Kunne godt tænke mig, at se dig løbe rundt i sådan en udstillingsring Frank, med det fine tøj på, og en fin tynd udstillingsline på Lexus :lol: :blink: :engel::mrgreen:

 

Den er jeg med på :5up:

 

Nææ. Det er ikke et krav. Heldigvis da:-D

Den eneste grund til at ddberne er på udstillingerne er at opdrætterne får vist deres hunde frem

 

 

Æv... Jeg har ellers en tynd blå line som du gerne må få :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne godt tænke mig, at se dig løbe rundt i sådan en udstillingsring Frank, med det fine tøj på, og en fin tynd udstillingsline på Lexus :lol: :blink: :engel::mrgreen:

Ja det ku' du se det sjove i hva!? Så ku' du står der på sidelinjen og sige HAAAIIIIIIIII Lexus!!!:lol::lol::lol: Det ku' nok se sjovt ud, lexus ud for at hilse på dig med mig hængende i en TYYYND udstillingsline bagefter ham, så ville du rigtig kunne grine:evil::lol::lol::lol::lol::lol:

 

 

Skulle jeg noget, så ville jeg på den ene side gerne prøve at se hvordan han reagerede i en test som vagt/forsvarshund, det er jo egentligt det de er blevet opdrættet til en umindelige tider, jeg er nok bare lidt bange for hvor han vilbide hvis det kommer der til. Men på den anden side er det ret uvæsentligt til det jeg skal med ham

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Good luck ! Det er det nervepirrende, men what the f*** er det ikke avlstyr han får chancen for at blive, så er han nu stadig vores alle sammens dejlige Lexus (ja, du må finde dig i at han er lidt vores alle sammens...sådan lidt anpartsselskabs-agtig, men nej vi betaler ikke :mrgreen:)

 

Måske mere interessentskabs-agtig :engel: Jeg er i hvert fald interesseret i lexus :lol::lun:

 

Det skal nok gå godt. Håber i hvert fald det bedste, og krydser fingre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gældende pr. 1. januar 2003 Dogue de bordeaux:

* Avlsforbud på hunde med HD status D og E

* C hunde må kun parres med A eller B hunde.

* AA status skal være kendt.

 

Ny restriktion for Dogue de bordeaux DKK’s bestyrelse har efter anbefaling fra specialklubben og DKK’s sundhedsudvalg besluttet at indføre nedenstående hjerte-avlsrestriktion for Dogue de Bordeaux med virkning fra 01-09-2008:

 

Hjerte-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel SAS-status registreret i DKK.

Scanning kan tidligst foretages når hunden er 18 måneder og skal foretages efter den til enhver tid gældende protokol fra EKKO-gruppen. Blanket til brug ved undersøgelsen vedhæftes rekvisitionen fra DKK og returneres af dyrlægen til DKK efter scanningen.

Ved brug af en udenlandske avlspartner kræves ikke SAS-satus for denne.

 

BEMÆRK: Denne restriktion indføres den 01-09-2008 og gælder alle hunde i racen.

 

Rigtig meget held og lykke :-D

Heldigvis har det "nye" system med de dersens blanketter fra DKK gjort at bedømmelsen kommer hurtigere end den gjorde tidligere :-D

 

Så det ovenstående er kravende til en avlsgodkendelse eller en avlskåring?? Eller har Ddb "kun" et begreb de oprere med?

Er der ingen udstillingskrav for at opnå godkendelse/kåring?

 

Jeg skal lige have udvidet min horisont her :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også meget gerne spørge om noget.

Kan Lexus ikke scannes af Ulrik Westrup i den bil der kører rundt - vil DKK ikke godkende det?

Er det DKK der vurderer SAS-billederne eller er det dyrlægerne i EKKO-gruppen?

Ved du, hvilke dyrlæger der er i EKKO-gruppen?

Der er måske kommende krav om div. hjerte og Spondyloseundersøgelser på Boxere, derfor spørger jeg i håb om at du ved mere om det, så jeg kan blive klogere.

 

Jeg pipper lige et lille forsigtigt svar her :oops:

 

Men mit bud er at hvis du går ind på hundeweb - under det der sted hvor man rekvirer div. formularer, vil du kunne når du vælger den ønskede sundhedsundersøgelse kunne få valgmuligheder mellem dem der er godkendt af DKK til den valgte undersøgelse og vupti, dukker ham med bilen op, så kan han lave undersøgelsen som kan sendes til DKK og bedømmes.

 

Ved HD/AA kan man nemlig kun vælge mellem klinikker og "enkelt" dyrlæger som er "godkendte" af DKK.

 

Jeg kunne selvfølgelig også selv have gået på hundeweb og tjekket inden jeg "tillod" mig at svare, men jeg tror jeg er lidt doven her til aften ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig meget held og lykke :-D

Heldigvis har det "nye" system med de dersens blanketter fra DKK gjort at bedømmelsen kommer hurtigere end den gjorde tidligere :-D

 

Så det ovenstående er kravende til en avlsgodkendelse eller en avlskåring?? Eller har Ddb "kun" et begreb de oprere med?

Er der ingen udstillingskrav for at opnå godkendelse/kåring?

 

Jeg skal lige have udvidet min horisont her :engel:

Som jeg skrev til Susi. Nej der er igen udstillingskrav:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...