Hop til indhold

Mentaltest af hvalpe


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvornår mentaltester man hvalpe? Hvor gamle skal / bør de være? Jeg har fundet en artikel her - skrevet af en ualmindelig ringe journalist, men lad nu det ligge - om en dage som mentaltester sine hvalpe ved fødslen?

 

Er det bare mig eller er de ikke både blinde og døve og kan kun sanse berøring på det tidspunkt? hvordan mentaltester man på det? der står noget om at det handler om hvorvidt de skyder ryg ved berøring?

 

http://www.pimpernels.dk/ jeg kan ikke finde ud af at linke direkte, men klik på artikler ude i menuen

 

Artiklen er meeeegalang og utroligt dårlig ustruktureret skrevet - og jeg hader folk der skriver dårligt - så jeg har ikke læst den færdig... ener derfor ikke om hendes metoder er noget jeg kan stå inde for eller ej osv... var egentlig bare interesseert i, om man virkelig kunne mentalteste en hvalp ved fødslen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en god artikel (når man ser bort fra at hun skriver elendigt) men indholdet er godt..

Og ja, jeg tror man kan teste dem allerede som nyfødte..

DEt med de runde øjne har jeg selv lagt mærke til med løverne.

 

Nu har jeg som nævnt ikke læst den færdig :oops: hvad handler det med de runde øjne om? (ja kald mig bare doven :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

nå, nu skimmede jeg lige lidt af artiklen "førerhunden" .... det lyder lidt cæsa milan agtigt i mine ører... men derfor ændres start spørgsmålet ikke :-D kan man virkelig mentalteste hvalpe ved fødseln?

 

Også i den grad CM agtigt! Jeg håber ikke det lykkes for hende at publicere den bog, som hun er ved at skrive! :scared:

 

Og hun indrømmer endda selv, at hun kommer ind i fysiske magtkampe med sine hunde - tænkt, at man vil leve sådan med dem! "Forsøger at undgå konflikter", ja goddav :damn:

 

Gad vist om hun har overvejet, at der findes metoder, hvor man normalt ikke behøver brydes med sine hunde, for at de adlyder?

Link til indlæg
Del på andre sites

runde øjne vidner om et besværgeligt sind :-)

 

Inden for Rottweilere snakker de om at jo lysere farven er på øjnene jo mere "genstridig" er hunden - men om der er hold i det, eller det ammestuesnak, det skal jeg lade være usagt.

 

Forstår ikke...mentaltester/beskriver man ikke først fra 10mdr's alderen?

 

http://www.amstaffs.dk/Mentalbeskrivelse.htm

 

Det er nok unghundementaltesten du tænker på, jeg mener den kan gennemføres fra de er 10 mdr (måske med noget racevariation!!). Men man kan teste hvalpe i 7. leveuge som tidligere skrevet i tråden.

 

Som reglen har de forskellige et "team" af hvalpetestere der tager ud og tester de af medlemmernes kuld hvor opdrætteren ønsker dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

 

 

Det er nok unghundementaltesten du tænker på, jeg mener den kan gennemføres fra de er 10 mdr (måske med noget racevariation!!). Men man kan teste hvalpe i 7. leveuge som tidligere skrevet i tråden.

 

Som reglen har de forskellige et "team" af hvalpetestere der tager ud og tester de af medlemmernes kuld hvor opdrætteren ønsker dette.

 

Super...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...