Hop til indhold

Petrine skal steriliseres


Petrine
 Share

Recommended Posts

I morgen skal hun afleveres til dyrlægen og steriliseres. Hun har været frygtelig før, under og efter løbetiden, tabte 500 gram (meget at gå fra småbuttet 3.000 gram til radmager 2.500 gram), har ligget meget og været trist og da hun ser ud til at skulle i løbetid 3 gange om året har vi taget beslutningen. Men uf hvor er jeg bekymret og stresset, så det er manden der skal aflevere hende kl 11.40. Vores dyrlæge rejser til udlandet (Thailand, Indien etc) og steriliserer gadehunde på samlebånd, så føler mig tryg (og bekymret :oops:)

 

Håber om 24 timer at kunne fortælle hvor godt hun har det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var der i 3 timer og 20 minutter - mente 24 timer efter mit indlæg ;-)

 

Politiet sørgede for at jeg var underholdt under operationen (først kunne jeg ikke slippe ud fra opgangen, da jeg så havde afleveret Petrine kunne jeg ikke få lov at komme hjem igen - noget med et mord knap 20 meter herfra)

 

Kan ikke påstå hun har det godt, ligger helt slatten og har tydeligt ondt og kvalme, men hun har fået (og skal have) smertestillende piller. Operationsarret er minimalt og jeg håber hun har det bedre i morgen.

 

Gruer lidt for at skulle ud at tisse, håber hun vil bruge aviser i stedet, for hun skriger hvis jeg prøver at løfte hende :(

 

Bare dejligt at det er overstået!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Sikke dog noget ubehageligt noget :shock:

 

Min hund virkede slet ikke påvirket af operationen - udover at være groggy i næsten 2 dage. Hun så slet ikke ud til at have nogle smerter eller have ubehag overhovedet, faktisk måtte jeg bestemme for hende at hun skulle tage den med ro.

 

Jeg var også meget overrasket over hvor pænt det var syet - ingen sting eller noget, det lignede mest af alt at hun var lukket med en lynlås :-)

 

Det er lidt over en måned siden. Hun har ændret sig lidt siden, er blevet mere livlig og legesyg.

 

God bedring til den lille vovsepige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at jeg er nogen ekspert på området så tror jeg at papillioner har meget lav smertetærskel. Mine tidligere terrier blev alle steriliserede og når de kom hjem var det et spørgsmål om få timer før de sprang op på spisebordet (hvor de foretrak at ligge), så jo det er lidt uhyggeligt at hun har så ondt.

 

Dyrlægen har dog advaret os, og jeg har godt med smertestillende jeg kan give hende, vil dog helst vente et par timer endnu, også fordi hun ser ud til at have kvalme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg skal sige stakkels dig eller stakkels Petrine, men det er ikke en sjov omgang at gå igennem. Men allerede efter et par dage ser det meget bedre ud.

Giv hende bare pillen nu, det vil hjælpe hende til at slappe bedre af. Det er lige som ved os selv, vi hviler også bedre når vi ingen smerter har.

Men frisk vand og hvile er et must, for hende nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg først svare nu, men Bella og mig havde lige en aftale. Du giver hende bare pillen nu ( hvis ikke du har gjort det )

Den vil give hende ro for smerter for det meste af natten, glem mad hun vil nok ikke spise noget før i morgen aften.

Bare sørg for at hun har fri adgang til vand og forsæt med at give hende ro.

Da Bella blev ordnet tog det det meste af 2 dage før hun var rimlig sig selv. Men trapper og ind / ud af bilen varede det lige nogle flere dage med og meget langsomt.

Men de er nogle sølle pjok og jeg tror at det gør mere ondt på os end på dem.

 

Men nu 2 år efter nyder jeg at ikke skulle tænke på løbetider osv. Så hold ud, det skal nok blive godt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har hun det bedre, hun er dog stadig meget meget træt og ikke så talende som hun plejer at være. Pillerne ryger ned med lynfart (pakket i tatar :-D).

 

Tror kun hun har fået to sting, helt utroligt lille ar, sidst jeg fik steriliseret var der et 15 cm ar bagefter.

 

Hun tissede ikke indenfor, men holdt sig i 24 timer (havde hende ude, men snevejr og smerte gjorde at hun bare ville IND).

 

Hun fik forøvrigt også renset tænder, klippet negle (og hår på fødderne) og taget rabies-blodprøve!

 

sting.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...