Hop til indhold

hunde træning hjelper det eller gør det kon ontvære.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
jeg mener HPL som er højtrygs kviksølv det er den type jeg mangler drosselspoler til jeg har spoler til SON-T og SON..

Jeg var godt klar over at det var til kviksølvlamper du manglede spoler til (du skrev jo at det var til HPL) men det var fordi du skrev, om du kunne bruge en 50w spole til SOM-T, og det var til det, jeg spurgte om ikke du mente SON-T. Derfor jeg også havde markeret ordet, for at vise, at det var det jeg hentydede til. :-)

 

den lysmester jeg var over hus har elektriggere til knyttet men di kunne

ikke skaffe det så jeg ved ikke helt vilke steder jeg skal opsøge???.

Snakkede du med mesteren eller en elektriker. Det nytter ikke noget at snakke med dem i butikken, de kender ikke til sådan nogle ting.

Ellers så prøv en anden elektriker, for de BURDE kunne skaffe det rigtige til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var godt klar over at det var til kviksølvlamper du manglede spoler til (du skrev jo at det var til HPL) men det var fordi du skrev, om du kunne bruge en 50w spole til SOM-T, og det var til det, jeg spurgte om ikke du mente SON-T. Derfor jeg også havde markeret ordet, for at vise, at det var det jeg hentydede til. :-)

 

Snakkede du med mesteren eller en elektriker. Det nytter ikke noget at snakke med dem i butikken, de kender ikke til sådan nogle ting.

Ellers så prøv en anden elektriker, for de BURDE kunne skaffe det rigtige til dig.

 

ikke forstået. kan armaturet til SON-T og SON osse bruges til HPL???.... (jeg ved godt af starteren ikke skal bruges til HPL).

 

(lysmesteren).. jeg snakket med en fra butikken som stelte mig vidre til en elektrigger og han sage af han ville se vad han kunne skaffe. senere

samme dag ringet han til mig og spurte om en masse som var sagen så

evigt ligegyldigt for spolen skulle jo ikke sede i et spesjelt armatur (MONTERING) men på en træplade så himlet han op om der var radiostøj skermet så fortalte jeg vordan jeg plejer af bygge armature så var det helt okay og han fortalte af han ikke lige kunne finde noget men i morgen skulle jeg lige derned igen for han havet noget lekkene som jeg måske kunne bruge, neste dag var jeg så dernede og han havet funnet en old tusse gammel spole frem og han fortalte af den kunne jeg få for 100kr men den syns jeg var alt for gammel så vi blev enige om af jeg skulle prøve af finde en spesefik spole som jeg gerne ville have så ville han prøve af bestelle den...

 

men så tenger jeg vis han havet haft muligheden for af bestelle en

sprit ny vofer kommer han så rennene med det gamle L..T og ikke

et kasalog.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
ikke forstået. kan armaturet til SON-T og SON osse bruges til HPL???.... (jeg ved godt af starteren ikke skal bruges til HPL).

 

(lysmesteren).. jeg snakket med en fra butikken som stelte mig vidre til en elektrigger og han sage af han ville se vad han kunne skaffe. senere

samme dag ringet han til mig og spurte om en masse som var sagen så

evigt ligegyldigt for spolen skulle jo ikke sede i et spesjelt armatur (MONTERING) men på en træplade så himlet han op om der var radiostøj skermet så fortalte jeg vordan jeg plejer af bygge armature så var det helt okay og han fortalte af han ikke lige kunne finde noget men i morgen skulle jeg lige derned igen for han havet noget lekkene som jeg måske kunne bruge, neste dag var jeg så dernede og han havet funnet en old tusse gammel spole frem og han fortalte af den kunne jeg få for 100kr men den syns jeg var alt for gammel så vi blev enige om af jeg skulle prøve af finde en spesefik spole som jeg gerne ville have så ville han prøve af bestelle den...

 

men så tenger jeg vis han havet haft muligheden for af bestelle en

sprit ny vofer kommer han så rennene med det gamle L..T og ikke

et kasalog.:hmm:

Fordi de godt vil af med det "gamle lort" de har liggende, og nu havde de chancen. Nogle mestre har det med at gemme på de mærkeligste ting, for tænk hvis de nu kunne få solgt det en dag, det er jo penge ned i lommen. :blink:

 

Hvis der en elektriker på sagen, så synes jeg, du skulle vente på, at se hvad han finder frem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi de godt vil af med det "gamle lort" de har liggende, og nu havde de chancen. Nogle mestre har det med at gemme på de mærkeligste ting, for tænk hvis de nu kunne få solgt det en dag, det er jo penge ned i lommen. :blink:

 

Hvis der en elektriker på sagen, så synes jeg, du skulle vente på, at se hvad han finder frem til.

 

nåre folk går selfølig til en elektrigger for af få tingene brugt.:mrgreen:

 

det er jo lige presis det der ikke er jeg skulle selv finde ud af vad jeg ville ha og jeg kan saktens finde en drossel og skrive ned vad den heder og

gå ned i foratningen og sige den vil jeg gerne ha men sansynligheden for

af han kan bestelle den hjem er jo meget lille men det er et forsøg ver.

 

jeg fant BHL 50 L11. tror du af han kan skaffe den?? det tror jeg neppe:roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
nåre folk går selfølig til en elektrigger for af få tingene brugt.:mrgreen:

Nogen gør faktisk, for de kan spare penge på at købe noget brugt frem for noget nyt, og meget af det brugte er så godt som nyt. :-)

 

det er jo lige presis det der ikke er jeg skulle selv finde ud af vad jeg ville ha og jeg kan saktens finde en drossel og skrive ned vad den heder og

gå ned i foratningen og sige den vil jeg gerne ha

Hvis du selv kan finde det du skal bruge, hvorfor spørger du så mig, om man kan få det? :hmm:

 

men sansynligheden for

af han kan bestelle den hjem er jo meget lille men det er et forsøg ver.

Hvad får dig til at sige det?

 

jeg fant BHL 50 L11. tror du af han kan skaffe den?? det tror jeg neppe:roll:.
Hvorfor skulle han ikke kunne det? :confused:

 

Det er et philips produkt, så det burde da sagtens kunne lade sig gøre.

Det lyder ikke til, at du har den store tiltro til elektrikere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg går kun til træning, for at hygge mig med andre hunde ejere, hvor meget min hund får ud af det, tjaa, det er jeg faktisk ikke klar over, da hun ikke er interesseret i andre hunde. Jeg har aldrig gået til hvalpetræning med nogen af mine hunde. Jeg træner selv, og har nogle ret lydige hunde.

Så det med hundetræning, er jo op til hver enkelt, og hvad hund og ejer har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gør faktisk, for de kan spare penge på at købe noget brugt frem for noget nyt, og meget af det brugte er så godt som nyt. :-)

 

Hvis du selv kan finde det du skal bruge, hvorfor spørger du så mig, om man kan få det? :hmm:

 

 

 

Hvorfor skulle han ikke kunne det? :confused:

 

Det er et philips produkt, så det burde da sagtens kunne lade sig gøre.

Det lyder ikke til, at du har den store tiltro til elektrikere.

 

 

(CITAT) Hvis du selv kan finde det du skal bruge, hvorfor spørger du så mig, om man kan få det?(CITAT)

 

fordi jeg håbet let på af du ville anbefale en bestemt spole:oops: da det

er let halv svert af finde spoler i 50w udgaven og vis du lige kente en

bestemt type som i plejer af sette op så var det jo klart nemmest.

 

 

 

(CITAT) Hvis du selv kan finde det du skal bruge, hvorfor spørger du så mig, om man kan få det?(CITAT)

 

fordi jeg håbet let på af du ville anbefale en bestemt spole da det

er let halv svert af finde spoler i 50w udgaven og vis du lige kente en

bestemt type som i plejer af sette op så var det jo klart nemmest.:oops:

 

Hvorfor skulle han ikke kunne det? (CITAT)

 

fordi alt derovere så snart man siger drosselspole foregår i øøøøøøbbbbbb

ja måske jeg kan prøve af undersøge det:roll:. der skulle vere sagt vis du

ikke skal have en bestemt besteller jeg bare en,.

 

(CITAT)

Det er et philips produkt, så det burde da sagtens kunne lade sig gøre.

Det lyder ikke til, at du har den store tiltro til elektrikere.

 

VOFER skal jeg så selv på nettet og bruge tid på af finde en ???

di kan da bare hente kasaloget over forkoblingsudstyr:roll:

 

jeg har dårlig erfaring med elektriggere generarelt:neutral:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

fordi jeg håbet let på af du ville anbefale en bestemt spole:oops: da det

er let halv svert af finde spoler i 50w udgaven og vis du lige kente en

bestemt type som i plejer af sette op så var det jo klart nemmest.

Hvis man går efter de "store/dyrere" mærker, så går man ikke helt galt i byen, når det gælder el-matriel. Bare til en anden god gang. :-)

 

fordi alt derovere så snart man siger drosselspole foregår i øøøøøøbbbbbb

ja måske jeg kan prøve af undersøge det:roll:. der skulle vere sagt vis du

ikke skal have en bestemt besteller jeg bare en,.

Han burde have forhørt sig til, hvad du ønsker, og derefter kontake en grossist, men måske du skulle prøve en anden elektriker.

 

Nu skulle det vel ikke være en elektriker fra kbh. området, for dem har jeg hørt er lidt mere ligeglad med kunderne end os sydfra, hvilket også er derfor, at mange bruger elektrikere sydfra frem for dem, der kommer fra kbh, og er tættest på.

VOFER skal jeg så selv på nettet og bruge tid på af finde en ???

di kan da bare hente kasaloget over forkoblingsudstyr:roll:

 

jeg har dårlig erfaring med elektriggere generarelt:neutral:.

Det er langt fra alle elektrikere, der har sådan nogle kataloger liggende, ikke mindst fordi det er minimalt hvor meget vi arbejder med det. En anden årsag er, at hvis vi skulle have kataloger for alle de komponenter og fra alle de grossister vi bruger, så skulle der jo nærmest være et halvt bibliotek på lager.

 

Hvorfor du selv skulle finde, det du skulle bruge, tja dit gæt er nok lige så godt som mit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
jeg vil så prøve igen hos lysmesteren og kan di ikke, prøver jeg sydkystens-el.

 

bar lige en alller siste ting så skal jeg nog hollle min døtte:mrgreen:.

 

vor køber man ornlige ventilatore gerne i jern:-)

 

gerne let i stil med den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58518535.

Det kan man bl.a gøre gennem den blå avis, kan jeg se. :blink:

 

Den viste er af mærket honeywell, som er et godt mærke, så hold du dig blot til det. Honeywell laver alt muligt, så det skulle ikke være umuligt at finde nogen, der sælger noget i det mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man bl.a gøre gennem den blå avis, kan jeg se. :blink:

 

Den viste er af mærket honeywell, som er et godt mærke, så hold du dig blot til det. Honeywell laver alt muligt, så det skulle ikke være umuligt at finde nogen, der sælger noget i det mærke.

 

hø jeg har først set dit inlæg nu men jeg har veret rundt i tre foratninger

og di havet ikke hørt om det merke og di var vist ret sigre på af di ikke kunne skaffe så her i dag var jeg overe og købe en almenlig

25cm ventilator i plast vid men pyt den virker og det er mere en man

kan sige om den gamle:mrgreen:.

 

tak for din tonmodig hed:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
hø jeg har først set dit inlæg nu men jeg har veret rundt i tre foratninger

og di havet ikke hørt om det merke og di var vist ret sigre på af di ikke kunne skaffe så her i dag var jeg overe og købe en almenlig

25cm ventilator i plast vid men pyt den virker og det er mere en man

kan sige om den gamle:mrgreen:.

 

tak for din tonmodig hed:-).

Det var da så lidt :-D

 

Jeg er godt nok overraket over at der ikke var nogen, der kendte mærket. Det er et "stort/anerkendt" mærke. :shock:

Nåh men du har fundet på noget andet, og den virker, det er jo det vigtigste. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...