Hop til indhold

hunde træning hjelper det eller gør det kon ontvære.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

un har jeg hørt en til flere gange af ååååå du skulle tag af gå til træning.

 

så tenger jeg vad er det lige vi skal få ud af det.:hmm:

vi har nogle få problemer (mini malt) Thuller kan ikke lig

nogle hunde af sit eget køn det er faktisk det verste men ellers

er der faktisk ikke noget mer.

 

jeg har osse let den tange af det måske ikke er samme træningsmåde som træner og jeg bruger og så er jeg evig forvesset om af jeg skal skifte trænings metode og det er død besverligt og forvirne for Thuller.:roll:

 

når men kan i ikke fortelle let om vad i har fået udaf at gå til træning

det kan jo være jeg tar fejl i såfald er det ikke første gang,:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

un har jeg hørt en til flere gange af ååååå du skulle tag af gå til træning.

 

så tenger jeg vad er det lige vi skal få ud af det.:hmm:

vi har nogle få problemer (mini malt) Thuller kan ikke lig

nogle hunde af sit eget køn det er faktisk det verste men ellers

er der faktisk ikke noget mer.

 

jeg har osse let den tange af det måske ikke er samme træningsmåde som træner og jeg bruger og så er jeg evig forvesset om af jeg skal skifte trænings metode og det er død besverligt og forvirne for Thuller.:roll:

 

når men kan i ikke fortelle let om vad i har fået udaf at gå til træning

det kan jo være jeg tar fejl i såfald er det ikke første gang,:-)

du får gode redskaber til at lave øvelse, får finpudset din timing i træning af forskellige ting.

Nye tips og ideer.

Omgang med andre hunde.

Er du heldig kan du finde en, mere eller mindre, fast legekammerat til tulle.

Evt. råd til nogle af de ting dig og tulle har problemer med, du nævner selv andre hunde.

Jeres forhold bliver bedre mht. respekt for hinanden og tillid.

 

Og det er ikke sikkert du skal skifte trænings metode, men kan være du finder ud af at jeres samarbejde og indlæring er bedre og mere produktivt med en anden indgangs vinkle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Jeg synes helt sikkert at du skulle begynde til træning...

 

Jeg ved at der er mange trænere der vil hjælpe dig med dit problem med andre hund. Det kan evt. være at I skal træne lidt væk fra de andre og stille og rolig komme tætter på.

Dit problem går i hvertifald ikke væk ved at blive hjemme...

 

Mange trænere har ikke kun en trænings metode, så det tror jeg ikke bliver et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er meget vigtigt at komme ud og lære noget, især med den første hund man har!

Selvfølgelig kan du være uheldig at finde et dårligt træningssted, men det er ret nemt at finde ud af: Bruger de vold, tvang, skæld-ud og straf - så skrid!

 

Hvis du træner et godt sted, vil du:

Se at du ikke er alene med de problemer du har

Lære nogle nye træningsmetoder, der virker

Opbygge et tillidsforhold til din hund

Have det sjovt sammen med din hund

Få styrket selvtilliden - både din og hundens

 

Jeg kan ikke komme i tanker om en eneste grund til at blive hjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Træning er ikke bare træning.

 

Det handler ikke kun om, hvad du kan få ud af det. Det handler lige så meget om, hvad din hund, får ud af det.

 

Jeg er selv instruktør, så det er ikke fordi jeg som sådan har brug for at gå til træning, da jeg godt ved hvad og hvordan jeg skal træne, men jeg gør det for min hunds skyld.

 

Han har brug for at komme ud blandt andre hunde. Han skal lære, at man faktisk også skal være på, selvom der er andre hunde til stede. Det skal ikke nødvendigvis gå op i leg , når man er sammen med andre. Han lærer at omgåes hunde i rolige og kontrolerede omgivelser.

 

Du får som ejer nogle værktøjer at arbejde med, og er det et godt sted du træner, så bliver der taget højde for den enkelte hund og dens behov, og instruktøren vil kunne komme med værktøjer DU kan bruge.

Nogle steder har de én metode, og virker denne metode ikke, så er det bare ærgerligt, så er det nok dig, der ikke kan finde ud af det. Sådan et sted, ville jeg hurtigt fravælge.

 

Dér hvor jeg selv træner, er der flere indhegninger, og folk med store/stærke trækkende hunde, eller folk der har hunde, der ikke kan så godt med andre, de kan komme ind bag én af indhegningerne, og blive aflastet lidt og som oftest ender det faktisk med, at disse hunde er sammen med de andre, fordi de langsomt og positivt erfare, at det er helt i orden, at de andre er der.

 

Langt de fleste steder, kan man komme ud og se på træningen, inden man beslutter sig om, det er dér man vil være, så mit råd vil nok være, at du tager ud og kigger, for at være sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er et sted under opstart her i helsingør som kaller sig hund og harmoni

er det et rimligt sted dider to som køre det er kon instroktøre er det godt nog.??. og syns i det virker seriøst nog ???. di skriver let på deres jemme side http://www.hundogharmoni.dk/index.php. er det et sted i ville gå.

 

Jeg synes da det lyder ganske godt - der står endda at de tilbyder træning specielt rettet mod hunde med uhensigtsmæssig adfærd over for andre hunde.

 

Men jeg har ikke personlig erfaring med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om ikke andet, så giver det dig et fantastisk forhold til din hund, at der er tidspunkter på ugen hvor det KUN handler om jeres samarbejde og intet andet...

 

Lige det sad jeg netop og tænkte:5up:

 

Jeg har fået sååå meget ud af at begydne til træning med "gamle" sheila.

 

Vi gik til træning da hun var unghund, men stoppede pga dårlige trænereog oplevelser i den forbindelse. Og siden kunne vi ikke rigtigt komme igang igen, fordi sheila ikke havde det godt med at være til træning..

 

Og jeg kunne jo selvfølgelig selv, men jeg eeelsker at kommer til træning.

 

Og nu, efter at have gået ved positiv træning, som træner efter vores "ånd", så har vi bare fået et endnu tættere forhold, og Sheila er blevet glad for at komme til træning igen:5up: Hun lytter meget mere til hvad jeg siger og det har ikke så meget at gøre med selve træningen, men det at vi mindst een gang om ugen er intensivt sammen, hvor samarbejde i den grad betaler sig. Dette smitter af resten af ugen;-)

 

Så hvis du, trådstarter, kan finde et sted med en veluddannet indstruktør, der kan hjælpe dig og lytter til dig, så kan det helt klart være en hjælp og noget jeg tror du vil nyde;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle de hunde jeg har gået til træning med har elsket det, når det var tid og træningstøjet kom på var de lykkelige, jeg var ikke i tvivl. Prøv det, hvis du er utilfreds med noget, så brok dig, bliver det ikke bedre så skift hold ;-)

 

Hvad jeg fik ud af træningen, hm, ALT, god kontakt var nok det vigtigste, og så var der det med at se andre og se hvordan de gjorde tingene

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg prøver dem men jeg skal lige have tulle til d dyr først da

der er nogle ting vi lige skal have på plas og tjegget.

 

har et stort efterslæb efter hånden:roll:.

 

ps m- martinsen. nu ville jeg lige spøre inden jeg fiser over til lysmesteren

og plager dem.

 

vad gør man ved en bevæelses senser som aldrig slugger men slugger og tenner der efter igen??. (ps den er ikke serlig gammel)

 

jeg har en fornemmelse af at det skylles den gnist som kommer når relækontakten åbner og slugger for droselspolen i armaturet som gir en

serlig høj spening over relækontakten og der skabes en gnist som forstyre den øvrige electronig i senseren . jeg har forsøgt af sette en støj kondensator over relæget og det virket men der

løber en ganske lille strøm over armaturet som er nog til af glimtendneren

forsøger af tenne røret og det ødelægger glimtenderen på langt sigt tror jeg.

 

vis den eneste mulighed er af købe en hel ny senser vad skal jeg så

købe vis jeg vil have det ikke sker igen:-).???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
jeg prøver dem men jeg skal lige have tulle til d dyr først da

der er nogle ting vi lige skal have på plas og tjegget.

 

har et stort efterslæb efter hånden:roll:.

 

ps m- martinsen. nu ville jeg lige spøre inden jeg fiser over til lysmesteren

og plager dem.

 

vad gør man ved en bevæelses senser som aldrig slugger men slugger og tenner der efter igen??. (ps den er ikke serlig gammel)

 

jeg har en fornemmelse af at det skylles den gnist som kommer når relækontakten åbner og slugger for droselspolen i armaturet som gir en

serlig høj spening over relækontakten og der skabes en gnist som forstyre den øvrige electronig i senseren . jeg har forsøgt af sette en støj kondensator over relæget og det virket men der

løber en ganske lille strøm over armaturet som er nog til af glimtendneren

forsøger af tenne røret og det ødelægger glimtenderen på langt sigt tror jeg.

 

vis den eneste mulighed er af købe en hel ny senser vad skal jeg så

købe vis jeg vil have det ikke sker igen:-).???

Nu er det jo din egen tråd, så det er vidst i orden der bliver spamet lidt :blink:

 

Det er svært lige at sige herfra, men det kan være, at det er lysfølsomheden der skal stilles i selve sensoren.

 

Det kan også være at det er noget elektronik i selve sensoren, det er ikke unormalt, specielt hvis det er en billig sensor. ;-)

Jeg ved ikke om det kan betale sig selv at lave det, da jeg aldrig selv har begivet mig ud i det, så jeg ved ikke hvad det egentlige problem i sensoren kan være. Det ville blive alt for dyrt for vores kunder, hvis vi skal bruge tid på at reperere sådan nogle ting, så vi skifter dem altid ud. :-D

 

Jeg har aldrig oplevet at det er selve armaturet der er skyld i, at det står og tænder og slukker, men derfor kan det jo godt være, der er noget galt med armaturet.

 

Der findes et hav af sensorer og i mange prisklasser. Dem vi bruger og anbefaler er typisk Servodan og JO-EL sensorer. Jeg kan personligt bedst lide JO-EL. Denne type:

 

150.jpg

 

 

En beskrivelse af den på billedet:

Sensor 150° hvid er udstyret med en speciel kraftig kontakt, og kan derfor tænde og slukke en samlet effekt på op til 1000W (glødelamper 1000W, energisparepærer 100W og lysstofrør 200W). Indstillelig lysfølsomhed og fri slukketid mellem 3 sek. og 10 min.

 

 

Spænding: 220-240V. Belastning: Glødelampe 1000W. lysstofrør 200W. energisparepære 100W., Kapslingsklasse: IP55, Mål: 92x65x85 mm., Synsvinkel: 150°, Rækkevidde: 4 m til hver side og 12 m frem, Slukketid: 3 sek. til 10 min., Eget forbrug: 0,5 W i timen.

 

Og husk nu at tilslutning skal foretages af en autoriseret el-installatør :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo din egen tråd, så det er vidst i orden der bliver spamet lidt :blink:

 

Det er svært lige at sige herfra, men det kan være, at det er lysfølsomheden der skal stilles i selve sensoren.

 

Det kan også være at det er noget elektronik i selve sensoren, det er ikke unormalt, specielt hvis det er en billig sensor. ;-)

Jeg ved ikke om det kan betale sig selv at lave det, da jeg aldrig selv har begivet mig ud i det, så jeg ved ikke hvad det egentlige problem i sensoren kan være. Det ville blive alt for dyrt for vores kunder, hvis vi skal bruge tid på at reperere sådan nogle ting, så vi skifter dem altid ud. :-D

 

Jeg har aldrig oplevet at det er selve armaturet der er skyld i, at det står og tænder og slukker, men derfor kan det jo godt være, der er noget galt med armaturet.

 

Der findes et hav af sensorer og i mange prisklasser. Dem vi bruger og anbefaler er typisk Servodan og JO-EL sensorer. Jeg kan personligt bedst lide JO-EL. Denne type:

 

150.jpg

 

 

En beskrivelse af den på billedet:

Sensor 150° hvid er udstyret med en speciel kraftig kontakt, og kan derfor tænde og slukke en samlet effekt på op til 1000W (glødelamper 1000W, energisparepærer 100W og lysstofrør 200W). Indstillelig lysfølsomhed og fri slukketid mellem 3 sek. og 10 min.

 

 

Spænding: 220-240V. Belastning: Glødelampe 1000W. lysstofrør 200W. energisparepære 100W., Kapslingsklasse: IP55, Mål: 92x65x85 mm., Synsvinkel: 150°, Rækkevidde: 4 m til hver side og 12 m frem, Slukketid: 3 sek. til 10 min., Eget forbrug: 0,5 W i timen.

 

Og husk nu at tilslutning skal foretages af en autoriseret el-installatør :blink:

 

det lyder let som den jeg har i forvejen men den ser ellers fin ud.:-D

jeg stusset let over det men 0.5w i timen er det det samme som 0.5W KONTINUELT.??

 

er di 200W så vor armaturene er fasekompenseret??.

 

er JO-EL det den hedder eller har den et langt nummer??

 

PS mit armatur fejler intet.:5up:(selvom det ser let slit ud inden i)

 

senseren skal ikke sede i en instalation så den klare jeg på ti minutter

som jeg har gjort så mange gange før.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
det lyder let som den jeg har i forvejen men den ser ellers fin ud.:-D

jeg stusset let over det men 0.5w i timen er det det samme som 0.5W KONTINUELT.??

En sensor køre med variabel effekt, så mit bud må være at det er en gennemsnitseffekt. Men må være dig svar skyldig.

 

er di 200W så vor armaturene er fasekompenseret??.

Det er både for armature med og uden fasekompensering.

 

er JO-EL det den hedder eller har den et langt nummer??
JO-EL er mærket på den, og den har jo højst tænkeligt et typenr. men det kan jeg altså ikke lige i hovedet :-D

PS mit armatur fejler intet.:5up:(selvom det ser let slit ud inden i)

 

senseren skal ikke sede i en instalation så den klare jeg på ti minutter

som jeg har gjort så mange gange før.:mrgreen:

Så er vi vidst ude i noget forsøgs noget. :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Og husk nu at tilslutning skal foretages af en autoriseret el-installatør :blink:

 

Ikke nødvendigvis..

 

Her i jylland, må vi selv lave alle installationer under 10KV.

Man skal bare ringe til den nærmeste aut. elbandit og få et klistermærke, så er det iorden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

En sensor køre med variabel effekt, så mit bud må være at det er en gennemsnitseffekt. Men må være dig svar skyldig.

 

Det er både for armature med og uden fasekompensering.

 

JO-EL er mærket på den, og den har jo højst tænkeligt et typenr. men det kan jeg altså ikke lige i hovedet :-D

Så er vi vidst ude i noget forsøgs noget. :blink:

 

er det nogle ting du ville under søge.???

 

syns enlig ikke det kan kalles for forsøg nærmere en lille praktisk anortning

:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ikke nødvendigvis..

 

Her i jylland, må vi selv lave alle installationer under 10KV.

Man skal bare ringe til den nærmeste aut. elbandit og få et klistermærke, så er det iorden :blink:

Ja det skulle da ikke undre nogen. Hvorfor får I ikke bare klistermærkerne sammen med skattekortet, det ville da være meget nemmere, så har I dem jo, når I får brug for dem. Eller skattekort er måske heller ikke noget I køre med. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
er det nogle ting du ville under søge.???

 

syns enlig ikke det kan kalles for forsøg nærmere en lille praktisk anortning

:-).

Jeg fandt den i JO-EL's varekatalog, og her kan du se bestillingsnummer og EANnr, så kan det nok ikke gå helt galt. :blink:

 

For at komme til sensoren, skal du trykke på:

 

Lysstyrring

Sensor

Sensor 150 (den øverste)

 

http://joel.des.dk/katalog/index.asp?language=da

 

 

God fornøjelse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja det skulle da ikke undre nogen. Hvorfor får I ikke bare klistermærkerne sammen med skattekortet, det ville da være meget nemmere, så har I dem jo, når I får brug for dem. Eller skattekort er måske heller ikke noget I køre med. :blink:

 

:hmm: Skattekort laver man da selv, hvis man skal holde børnefødselsdag!?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt den i JO-EL's varekatalog, og her kan du se bestillingsnummer og EANnr, så kan det nok ikke gå helt galt. :blink:

 

For at komme til sensoren, skal du trykke på:

 

Lysstyrring

Sensor

Sensor 150 (den øverste)

 

http://joel.des.dk/katalog/index.asp?language=da

 

 

God fornøjelse :5up:

 

super, den finder jeg TAK.:-D

 

PS un vi er ved af finde sager kan du osse finde en 50W drosselspole

til en HPL. sådan en kunne lysmesteren ikke skaffe og jeg mangler en.

og en 80W drossel osse til hpl.???

 

vis og jeg gentar vis det er helt umuligt af

skaffe kan jeg så bruge en 50W drossel til SOM-T til HPL uden det forkorter brande tiden på HPL en.??

 

det er så osse til hjemme fuskeri i stil med det på belled lige under

 

grand-dane-albums-blog-diverse-picture5378-p1000534.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
super, den finder jeg TAK.:-D

 

PS un vi er ved af finde sager kan du osse finde en 50W drosselspole

til en HPL. sådan en kunne lysmesteren ikke skaffe og jeg mangler en.

og en 80W drossel osse til hpl.???

 

vis og jeg gentar vis det er helt umuligt af

skaffe kan jeg så bruge en 50W drossel til SOM-T til HPL uden det forkorter brande tiden på HPL en.??

 

det er så osse til hjemme fuskeri i stil med det på belled lige under

 

Er det ikke SON-T du mener? (altså en natriumlampe)

 

Men du burde godt kunne få fat i nogle spoler, der passer. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte den nærmeste elektriker, for de kan få fat i dem til dig.

 

Jeg ville godt kunne undersøge det, men du ville alligevel ikke kunne bruge dette til noget, da jeg jo køber igennem vores grossister, hvor private ikke kan handle.

Så afsted til elektrikeren, så kan de hjælpe dig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke SON-T du mener? (altså en natriumlampe)

 

Men du burde godt kunne få fat i nogle spoler, der passer. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte den nærmeste elektriker, for de kan få fat i dem til dig.

 

Jeg ville godt kunne undersøge det, men du ville alligevel ikke kunne bruge dette til noget, da jeg jo køber igennem vores grossister, hvor private ikke kan handle.

Så afsted til elektrikeren, så kan de hjælpe dig. :5up:

 

jeg mener HPL som er højtrygs kviksølv det er den type jeg mangler drosselspoler til jeg har spoler til SON-T og SON..

 

den lysmester jeg var over hus har elektriggere til knyttet men di kunne

ikke skaffe det så jeg ved ikke helt vilke steder jeg skal opsøge???.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...