Hop til indhold

Freestyle


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Freestyle - Uden musik - det må da findes et sted ????

Nogen der ved hvor? Hvornår kan en hund meldes til konkurrencer - altså hvor gammel skal den være? Jodie er 8 mnd. nu men kan godt gennemføre et program nu (tror jeg) - Jeg kan bare slet ikke finde noget på nettet nogen steder. DCH hernede gør sig vist ikke meget i freestyle.

 

Nogen der kender websider jeg kan kigge på?

 

Lige nu har vi et program der indeholder dette:

 

Stå, zigzag, ind under mine ben, plads, bak sammen med mig, rundt begge veje, rundt om genstand langt fremme og tilbage til mig, zigzag mellem genstande, hente ting, kravle, bukke, pote, vinke, sidde på rumpen, hoppe op med forben på min arm, bliv, stop, slip, bak, gå pænt

 

Nogen der har forslag til andre ting ???? - Hun må ikke hoppe ret meget endnu.

Vi keder os lidt her i vintermånederne :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... der er desværre meget lang over til mig i jylland. Jeg holder ellers kurser i det.

 

Hvordan er det så med det der zig-zag-noget. Jeg tænker bare på at i agility må slalom ikke bruges før hunden er over et år (mener jeg det er)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Hvordan er det så med det der zig-zag-noget. Jeg tænker bare på at i agility må slalom ikke bruges før hunden er over et år (mener jeg det er)?

 

 

Jeg er ikke helt sikker på at jeg mener hvad det er du evt spørger om??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke helt sikker på at jeg mener hvad det er du evt spørger om??

 

Det jeg spørger om er: Er det sundt for hunden med zig-zag-øvelsen nu (8 måneder)?

 

Grunden til jeg spørger om det er, at i agility-sammenhæng må man ikke lave den øvelse der hedder slalom før hunden er 1 år (så vidt jeg lige husker).

 

Forstår du spørgsmålet nu? :-)

 

Men jeg kan jo også godt forestille mig at zig-zag mellem ben er knapt så belastende/koncentreret som en slalom-øvelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Ja jeg forstår godt spørgsmålet, jeg forstod bare ikke lige hvad det havde med emnet... men okay...

 

ja en hund på 8 mdr må gerne begynde at træne zig-zag mellem benene... Det er ikke særlig hårdt for dem.

 

Der er desuden en god måde at lære slalom til agility hvis man har en hvalp, som ikke er hård ved dem.

Ved at sætte pindene skrå så hunden faktisk løber lige igennem pindene... (det er lidt svært at forklare på skrift) men jeg håber at du forstår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg forstår godt spørgsmålet, jeg forstod bare ikke lige hvad det havde med emnet... men okay...

 

ja en hund på 8 mdr må gerne begynde at træne zig-zag mellem benene... Det er ikke særlig hårdt for dem.

 

Der er desuden en god måde at lære slalom til agility hvis man har en hvalp, som ikke er hård ved dem.

Ved at sætte pindene skrå så hunden faktisk løber lige igennem pindene... (det er lidt svært at forklare på skrift) men jeg håber at du forstår...

 

alle-metoden.... beskrevet her til nysgerrige :mrgreen:http://www.tweed.dk/agility.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg forstår godt spørgsmålet, jeg forstod bare ikke lige hvad det havde med emnet... men okay...

 

Det har såmænd "kun" det med emnet at gøre at jeg blev usikker på om det var sundt for hunden at lave zig-zag i en alder af 8 måneder - og da du skrev du havde noget at gøre med denne type hundesport, ja så spugte jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...