Hop til indhold

Naja på playdates


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Naja ankom her i torsdags, fordi jeg havde fået en aftale i hus med Nollike og Fox

:-D

 

Hun er jo ikke så tryg ved andre hunde, så vi gjorde et forsøg med at afhjælpe det, for hun vil gerne.

 

Og må sige det gik fint

:-D

 

Fredag gik det løs med Nollikes Noomi i Geelsskov, dog var Noomi lidt for vli i starten for Naja, men så gik det også fint bagefter. De fik ikke leget, men gik rundt og snuste og Naja vænnede sig ligesom til, at der var en hund omkring hende :blink:

 

Her kommer lige lidt billeder:

 

 

Så er vi allerede løs og klister-Naja var ikke meget for, at gå væk fra mig og Ditte (hendes "storesøster" :blink:).

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5542-img-5339.jpg

 

 

Dejlige Noomi

:lun:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5544-img-5341.jpg

 

Vi kan trisse rundt sammen, det er nu meget hyggeligt..

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5545-img-5342.jpg

 

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5546-img-5343.jpg

 

Her trisser de lidt rundt:

[media]

[/media]

 

Da Nollike og Noomi skulle videre blev vi lidt i skoven og Naja mødte hele fire hunde på én gang (vi blev omringet) og tog det faktisk rigtig pænt! De var så også små, men det plejer ikke være en hindring for at blive bange for hende.

 

Lidt efter forsøgte vi at få Naja til at gribe godbidder, men filmen blev ikke så lang (men hun havde grebet en del inden):

[media]

[/media]

 

Dagen efter (idag) stod den så på Sookie.

 

Og det var bare så godt! Naja var utroligt nok allerede mærkbart mere rolig efter i går og Sookie respekterede hendes signaler helt fint. De gik i lang tid bare og snuste sammen og Naja begyndte at kigge efter Sookie, for at se hvad hun mon lavede :blink:

 

 

Mon jeg kan komme helt op bag hende og snuse til den spændende bagdel - heeelt uden hun opdager det?

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5556-img-5354.jpg

 

Ja! Ja! Jeg kan godt hoppe så højt! Kom så med den godbid

:ivrig:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5560-img-5358.jpg

 

Åhr, Fox, kaster du ikke snart den godbid? Til mig - nej mig!

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5561-img-5359.jpg

 

Hvis jeg nu sniger mig liiige så stille, så opdager hun nok ikke, at jeg lige tager et snif...? (med tilhørende film)

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5570-img-5368.jpg

 

[media]

[/media]

 

Her snuste de faktisk til den samme plet samtidig - desværre var mine fjumrefingre for langsomme til at fange det:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5571-img-5370.jpg

 

Jeg har deeen!

:ivrig:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5584-img-5383.jpg

 

Jeg vil haaaa'!

:ivrig:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5583-img-5382.jpg

 

Og her er turen faktisk nærmest slut - men Sookie nåede at blive Najas bedsteste bedste hundeven

:mrgreen:

bernerazuro-albums-naja-d-19-2-21-2-2009-picture5586-img-5390.jpg

 

Men vil da lige slutte af med de sidste film :blink:

 

 

 

 

 

 

Som kan ses, endte det faktisk med, at Naja også blev modig (selvmo det stadig var lidt skræmmende :lol: ), men det er altså bare et rigtig flot fremskidt i forhold til den Naja, der ankom, når det kommer til hendes tilgang til nye hunde - der er kommet lidt mindre rejste børster og lidt mindre halen-mellem-benene og så kan hun dælme også selv lægge op til leg - selvom det stadig er lidt skræmmende, når opfordringen tages op :lol:

 

 

Og så lidt film fra hjemme i min have (kun Naja):

 

 

:mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

dejlige billeder - men hende den morgentrætte med uglet hår skulle nu have været klippet væk :oops:

 

Nej, pjat det var dejligt at se Naja begynde at lege og at se, at hun virkelig følte sig tryg ved Sookie:5up: Vi hjælper gerne en anden gang :mrgreen:

 

Haha, se det er jo plusset ved at være den, der holder kameraet :blink:

 

Jeg er i hvert fald hel med på at gøre det om igen - og tror både Naja og Ditte er tændt på det også :-D

 

Men gud hvor er jge træt efter to timer i skoven med Naja og så 1-1½ times kørsel til Lammefjorden - og så tilbage igen. Tror jeg sover godt i nat :sove: Og Naja sov sødt, straks jeg og Ditte var ude af døren igen ZzzzZzzz - update fra faren :lol:

 

Hold da op, der er jo underholdning til en hel aften i denne tråd :5up:

 

Håber det er god underholdning :blink:

 

Men det var bare så dejligt at se de skridt Naja tog! Men det er også imponerende så optimistisk hun er faktisk, nogle gange lidt for optimistisk. Sidst jeg passede hende var hun forbeholden over for en flok på fire hunde. Gav hende et par godbidder mens hun så på dem - og så løb hun der derover - for at stikke halen mellem benene, da de ville sige hej :stupid:

 

Så det er bare super godt, at hun kan få nogle venner, som hun følges med og så stille og rolig vænne sig til det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Arrrj hvor er det bare en skøn tråd. Sad og smilede hele vejen på Najas vegne og skønt at både Nollike og Fox ville hjælpe med deres hunde :-D

 

Bare Naja skulle flytte til Rødovre :blink:

 

tak for søde ord - men det er én af grundene til at jeg syntes HF er så fantastisk - man kan få hjælp med næsten alt :mrgreen:

 

Og ja, jeg syntes ogs Naja kulle flytte til Rødovre:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for søde ord - men det er én af grundene til at jeg syntes HF er så fantastisk - man kan få hjælp med næsten alt :mrgreen:

 

Og ja, jeg syntes ogs Naja kulle flytte til Rødovre:blink:

 

Ja HF er guld på mange områder :-D Og så var billederne af Sookie og Noomi jo heller ikke helt værst :lun:

 

:mrgreen:

 

Jaaaa til Rødovre og være storesøster for en kommende bernerbamse :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arrrj hvor er det bare en skøn tråd. Sad og smilede hele vejen på Najas vegne og skønt at både Nollike og Fox ville hjælpe med deres hunde :-D

 

Bare Naja skulle flytte til Rødovre :blink:

 

Jeg synes også bare et det er så dejligt, at der er sådan nogle søde mennesker herinde, der gider hjælpe :-D Og det var så dejligt at se Najas fremskridt :lun:

 

tak for søde ord - men det er én af grundene til at jeg syntes HF er så fantastisk - man kan få hjælp med næsten alt :mrgreen:

 

Og ja, jeg syntes ogs Naja kulle flytte til Rødovre:blink:

 

Ja, man kan nemmerlig altid få hjælp herinde :-D

 

Og jeg skylder både dig og Annette en stor tak :oops: Er bare så glad for, at I kunne finde tid til at Naja kunne møde jeres hunde :kys:

 

Jaaaa til Rødovre og være storesøster for en kommende bernerbamse :cool:

 

Biiig problem - hvis jeg får Naja inden bernerhvaps, så skal jeg ikke have bernerhvaps :megaked: Mine forældre synes det er for meget med to hunde i vores hus :cry:

 

Dejlige billeder :lun:

 

Men damn kvinde du har haft travlt, du glemte at nyde at hundene legede :mrgreen:

 

Jojo, jeg nåede at nyde det, kiggede mest på hundene og ikke så meget på kameraskærmen :-D Og jeg kan love dig for, at det er til at blive høj af at opleve :lun:

 

Det ser bare super ud og ser ud til at det gik rigtigt godt man kan nemt se det du siger med at hun slappede mere og mere af... Den forskæl ville jeg godt have set hos Elliot da vi gik med ham....

 

Ja, det var nemt at se, især for os der oplevede det hele "live" :-)

 

Er der noget jeg måske har misset? Hvem var Elliot?

 

Hvor skøn en tråd- tak for den. Og skønt at høre om hunde, som flytter sig og sine grænser. Det er altid skønt at høre om og dele succes. Det skal man også huske i hverdagen :-D

 

Det har du fuldstændig ret i :-D

 

Det her bliver noget jeg kan huske i lang tid og glædes over :-D Det var simpelthen så skønt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Biiig problem - hvis jeg får Naja inden bernerhvaps, så skal jeg ikke have bernerhvaps :megaked: Mine forældre synes det er for meget med to hunde i vores hus :cry:

 

Arrrrj æv :cry: Men har Najas ejer snakket om din overtagelse af hende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er meget lang tid siden, tror ikke det bliver aktuelt...

 

Det virker ikke som om de nogensinde har tænkt sig at gå af med hende mere og hvis det bliver aktuelt bliver det nok til Ditte eller hendes bror.

 

Nåh men så er der jo heller ikke et dilemma for dig, hvis man kan sige sådan. Så må du jo bare berige hendes liv fortsat, som du allerede gør, når det er muligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh men så er der jo heller ikke et dilemma for dig, hvis man kan sige sådan. Så må du jo bare berige hendes liv fortsat, som du allerede gør, når det er muligt :5up:

 

Trust me - I will :mrgreen:

 

Og jeg er mega spændt på, hvad hun kommer til at sige til en lille, livlig bernerhvalp :lol: Må håbe hun er blevet endnu mere tryg til den tid, så hun ikke bliver alt for skræmt - for i hendes øjne er selv små hunde farlige, hvis de er for livlige. Hun blev bange for en lille mikro-jack-russel her i forgårs - og den gik hende ikke engang til brystkassen. Har aldrig set så lille en jrt? Den var halv størrelse af Ling - det var måske en hvalp, synes bare ikke det lignede? Men kæft, den var hyper! :shock::lol: Og kær :lun: Den fandt jo ud af, at jeg havde culottegodbidder i lommen, så jeg var da bare super vildt meget interessant :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trust me - I will :mrgreen:

 

Og jeg er mega spændt på, hvad hun kommer til at sige til en lille, livlig bernerhvalp :lol: Må håbe hun er blevet endnu mere tryg til den tid, så hun ikke bliver alt for skræmt - for i hendes øjne er selv små hunde farlige, hvis de er for livlige. Hun blev bange for en lille mikro-jack-russel her i forgårs - og den gik hende ikke engang til brystkassen. Har aldrig set så lille en jrt? Den var halv størrelse af Ling - det var måske en hvalp, synes bare ikke det lignede? Men kæft, den var hyper! :shock::lol: Og kær :lun: Den fandt jo ud af, at jeg havde culottegodbidder i lommen, så jeg var da bare super vildt meget interessant :mrgreen:

 

Dejligt :5up: Jeg får ondt af mange hunde som Naja, der ikke får nok oplevelser og indhold i livet :( Men håber at hun vil nyde din kommende bamse, det er vel også en god ting at introducere hende nærmest med det samme. Selv Naja kan vel mærke at det er en bette hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt :5up: Jeg får ondt af mange hunde som Naja, der ikke får nok oplevelser og indhold i livet :(Men håber at hun vil nyde din kommende bamse, det er vel også en god ting at introducere hende nærmest med det samme. Selv Naja kan vel mærke at det er en bette hvalp :-D

 

Det satser jeg på og skal højst sandsynligt passe hende i uge 28. (:ivrig:) - og der satser jeg kraftigt, at bamsen er flyttet ind :-D Så det skal nok blive sjovt at se :lol:

 

Om ikke andet, så har vi gitter for ved trappen, så Naja kan få lidt fred, hvis det er nødvendigt, uden at der behøver være en lukket dør mellem dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt :5up: Jeg får ondt af mange hunde som Naja, der ikke får nok oplevelser og indhold i livet :( Men håber at hun vil nyde din kommende bamse, det er vel også en god ting at introducere hende nærmest med det samme. Selv Naja kan vel mærke at det er en bette hvalp :-D

 

Jeg har også vildt ondt af hende - det er sq synd, at hendes ejere ikke tør gå tur med hende!

 

De behøver ikke engang have snor på hende mere end lige de første ti meter, hvor de går væk fra "Dødens Landevej", som vejen så malende bliver kaldt og så kan de faktisk have hende fri. Hun adlyder prompte, hvis man kalder, det er helt vildt - og hvis man har culotte i lommen, så behøver man ikke engang kalde, så er hun der allerede :mums: Var der nogen der sagde labrador? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også vildt ondt af hende - det er sq synd, at hendes ejere ikke tør gå tur med hende!

 

De behøver ikke engang have snor på hende mere end lige de første ti meter, hvor de går væk fra "Dødens Landevej", som vejen så malende bliver kaldt og så kan de faktisk have hende fri. Hun adlyder prompte, hvis man kalder, det er helt vildt - og hvis man har culotte i lommen, så behøver man ikke engang kalde, så er hun der allerede :mums: Var der nogen der sagde labrador? :mrgreen:

 

Ja men mange labradorer lever jo desværre sådan :( De er jo stadig den mest populære race i DK. Bare fordi de er kendt som familiehunde, der ikke reagerer udadvendt, når de ikke bliver stimuleret nok :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...