Hop til indhold

Vitfoss


Adele
 Share

Recommended Posts

Jeg gik ind på deres hjemmeside og prøvede at finde ingrediensoplysninger.

 

Umiddelbart er jeg ikke imponeret over ingredienser, taget i betragtning af at vi snakker om et rovdyr.

 

Dog vil jeg ikke gå nærmere ind på protein-, fedt-, kulhydratforholdene, da jeg ikke er så klog på det område...

 

Her er hvalpefoderet (fiberhvalp, som de kalder det):

 

Råvarer:

Hvede

Majs

Byg

Kød fra fjerkræ

Fiskeprotein

Vegetabilsk olie

Animalsk fedt (svinefedt)

Grøntsager

Glukose

Forblanding *)

 

28,50 % Råprotein

14,20 % Råfedt

3,00 % Træstof

6,90 % Råaske

1,70 % Calcium

1,10 % Fosfor

0,40 % Natrium

0,10 % Magnesium

 

Det der står først, er der mest af osv... Det er ikke specielt uddybende hvilke kødtyper der er i heller (og så er de ikke engang tørret, dvs. det de har proppet i, består af ca. 70-80% vand), eller for den sags skyld hvilke grøntsager... Og så har de puttet sukker i?! Jaja, det fremhæver en god smag, men sukker har altså ikke noget at gøre i hundefoder...?!

 

Voksenfoder:

 

 

Råvarer:

Korn

Kød og animalske biprodukter

Vegetabilske biprodukter

Olie og fedtstoffer

Forblanding *)

Gær

Mineralstoffer

 

21,00 % Råprotein

14,00 % Råfedt

3,50 % Træstof

7,50 % Råaske

1,40 % Calcium

1,00 % Fosfor

0,35 % Natrium

 

Endnu værre end hvalpefoderet imo..

 

Men det var bare min uprofessionelle holdning - har jo ikke engang hund endnu :lol: Men det er ikke et foder jeg ville købe til min hvalp i hvert fald.

Link: http://www.vitfoss.dk/NR/rdonlyres/25EC52A8-8E5C-4C3D-9980-B17B2FDC7D03/0/Petfoodfolder071206.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik ind på deres hjemmeside og prøvede at finde ingrediensoplysninger.

 

Umiddelbart er jeg ikke imponeret over ingredienser, taget i betragtning af at vi snakker om et rovdyr.

 

Dog vil jeg ikke gå nærmere ind på protein-, fedt-, kulhydratforholdene, da jeg ikke er så klog på det område...

 

Her er hvalpefoderet (fiberhvalp, som de kalder det):

 

Råvarer:

Hvede

Majs

Byg

Kød fra fjerkræ

Fiskeprotein

Vegetabilsk olie

Animalsk fedt (svinefedt)

Grøntsager

Glukose

Forblanding *)

 

28,50 % Råprotein

14,20 % Råfedt

3,00 % Træstof

6,90 % Råaske

1,70 % Calcium

1,10 % Fosfor

0,40 % Natrium

0,10 % Magnesium

 

 

Det der står først, er der mest af osv... Det er ikke specielt uddybende hvilke kødtyper der er i heller (og så er de ikke engang tørret, dvs. det de har proppet i, består af ca. 70-80% vand), eller for den sags skyld hvilke grøntsager... Og så har de puttet sukker i?! Jaja, det fremhæver en god smag, men sukker har altså ikke noget at gøre i hundefoder...?!

 

Voksenfoder:

 

 

Råvarer:

Korn

Kød og animalske biprodukter

Vegetabilske biprodukter

Olie og fedtstoffer

Forblanding *)

Gær

Mineralstoffer

 

21,00 % Råprotein

14,00 % Råfedt

3,50 % Træstof

7,50 % Råaske

1,40 % Calcium

1,00 % Fosfor

0,35 % Natrium

 

Endnu værre end hvalpefoderet imo..

 

 

Men det var bare min uprofessionelle holdning - har jo ikke engang hund endnu :lol: Men det er ikke et foder jeg ville købe til min hvalp i hvert fald.

 

Link: http://www.vitfoss.dk/NR/rdonlyres/25EC52A8-8E5C-4C3D-9980-B17B2FDC7D03/0/Petfoodfolder071206.pdf

 

Hm, nådada. Tjah, jeg har ikke styr på det :rolleyes: Dog undrer det mig lidt at de sælger det hos en opdrætter, så. Men på den anden side er det jo heller ikke sikkert at de selv fodrer med det :hmm:Nå, jeg vil lige høre nogle flere genier, før jeg finder ud af noget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Jeg gik ind på deres hjemmeside og prøvede at finde ingrediensoplysninger.

 

Umiddelbart er jeg ikke imponeret over ingredienser, taget i betragtning af at vi snakker om et rovdyr.

 

Dog vil jeg ikke gå nærmere ind på protein-, fedt-, kulhydratforholdene, da jeg ikke er så klog på det område...

 

Her er hvalpefoderet (fiberhvalp, som de kalder det):

 

Råvarer:

Hvede

Majs

Byg

Kød fra fjerkræ

Fiskeprotein

Vegetabilsk olie

Animalsk fedt (svinefedt)

Grøntsager

Glukose

Forblanding *)

 

28,50 % Råprotein

14,20 % Råfedt

3,00 % Træstof

6,90 % Råaske

1,70 % Calcium

1,10 % Fosfor

0,40 % Natrium

0,10 % Magnesium

 

 

Det der står først, er der mest af osv... Det er ikke specielt uddybende hvilke kødtyper der er i heller (og så er de ikke engang tørret, dvs. det de har proppet i, består af ca. 70-80% vand), eller for den sags skyld hvilke grøntsager... Og så har de puttet sukker i?! Jaja, det fremhæver en god smag, men sukker har altså ikke noget at gøre i hundefoder...?!

 

Voksenfoder:

 

 

Råvarer:

Korn

Kød og animalske biprodukter

Vegetabilske biprodukter

Olie og fedtstoffer

Forblanding *)

Gær

Mineralstoffer

 

21,00 % Råprotein

14,00 % Råfedt

3,50 % Træstof

7,50 % Råaske

1,40 % Calcium

1,00 % Fosfor

0,35 % Natrium

 

Endnu værre end hvalpefoderet imo..

 

 

Men det var bare min uprofessionelle holdning - har jo ikke engang hund endnu :lol: Men det er ikke et foder jeg ville købe til min hvalp i hvert fald.

 

Link: http://www.vitfoss.dk/NR/rdonlyres/25EC52A8-8E5C-4C3D-9980-B17B2FDC7D03/0/Petfoodfolder071206.pdf

 

 

Det er ihvertfald ikke noget jeg kunne finde på at bruge.. For det første er der majs og hvede som ofte er kilder til allergi, og for det andet.. Det der står først, som Bernerazuro også siger, er der mest af.. Og dette burde være en kødkilde.. Jeg bruger selv Eaglepack, og det kan jeg varmt anbefalde!:5up: Hunden ÆÆÆÆÆÆLSKER det :mums: (Fik det anbefaldet af anne-marie)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det ser godt nok ikke helt godt ud :(

 

Sagen er den at jeg meget gerne vil finde noget godt foder, men Eaglepack er aaaalt for dyrt. Det er mine forældre der betaler, og så kan man sige hvad man vil, men de nægter altså at betale så meget.

 

 

Jeg bruger Kingsmoor og det er et hit :blink:

det er også forholdsvis billigt, giver knapt 400,- for 12 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Markus muhle, kan købes på zooplus.com og leveres til døren. ikke særligt dyrt kvalitetsfoder! (Kan ikke huske prisen, men det er altså rimelig billigt.

 

Uh, det lyder jo fint faktisk. Min far vil helst ikke betale mere end vi gør for Pedigree (:roll:) men det her har faktisk en lidt lavere kg-pris inklusiv forsendelse. Der der slet ikke problemer med at købe det derfra? Jeg tænkte at det måske kunne blive taget i tolden, eller noget (nu ved jeg så ikke hvor de sender fra,)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de synes stadig det er for meget. De bliver lokket af det billige foder :roll:

 

Jeg kan hilse og sige fra Najas (35kg tung labrador) ejere, at de fodrer med det her: http://www.propac.dk/index.html

 

Naja bruger næsten 1½ måned på at spise en pose på 15 kg og de har selv droppet det "billige", for det er sq ikke billigere i længden :blink: Du skal være velkommen til at sige det videre til dine forældre.

 

Indholdsmæssigt er foderet måske ikke i absolut tip top, men det er bedre end pedigree og diverse andre supermarkeds-mærker :-)

 

Pt. kan jeg selvfølgelig overhovedet ikke finde nogen forhandler af foderet, så du kunne få prisen på det, men det er vel egentlig også lidt underordnet, pointen i et godt hundefoder kom vist frem :rolleyes:

 

Men mener de siger, at det er mellem 400-500kr for de 15kg...

Link til indlæg
Del på andre sites

zooplus sender fra tyskland, og der er absolut ingen problemer med dem. de svarer på spørgsmål er søde og effektive. ingen told og ingen uventede udgifter.

Og foderet smager og lugter godt. Har selv smagt:oops:

 

Vi bruger det til godbidder når vi ikke har tørrret lever og det er meget populært herhjemme.

 

Makus muhle kan altså virkelig anbefales. også virkelig gode ingridienser og kvalitet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
zooplus sender fra tyskland, og der er absolut ingen problemer med dem. de svarer på spørgsmål er søde og effektive. ingen told og ingen uventede udgifter.

Og foderet smager og lugter godt. Har selv smagt:oops:

 

Vi bruger det til godbidder når vi ikke har tørrret lever og det er meget populært herhjemme.

 

Makus muhle kan altså virkelig anbefales. også virkelig gode ingridienser og kvalitet!

 

 

Hvilket foder bruger i som godbidder? Og er det bare www.zooplus.de?:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der Pro Pac lyder da ok i mine øre.. Ikke SUPER, men det er da fint hvis det skal være billigt, i forhold til prisen er det ok..

 

Jeg sagde heller ikke det var dårligt :blink:

 

Det produkt som jeg kiggede i, havde bare ikke lige kød som første ingrediens - og det er altså et af mine krav :lol: Og Naja fungerer også rigtig godt på det, så der er ikke noget der :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...