Hop til indhold

Hund nr.2 lille ver.stor


Gæst Sulle
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg har bestilt en lille hund,som jeg får her om 14 dage, men nu har jeg også en stor hund (labrador), og vil høre jer andre med 2 forskellige størrelser, hvad gjorde du når du ikke var hjemme? Var de bare sammen, eller havde du lavet en hvalpegård el. lign, så den kunne se og høre den store?

Hvordan introducere jeg dem for hinanden ?

Tager den store automatisk hensyn til den lille ?

Hvor mange dage skal jeg regne med det tager før de slapper af, og der er ro på ?

 

Nr. 1 hund er 2 år og meget legesyg stadig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først tillykke med nye lille vuf.

 

Det første møde vil jeg forslå sker på neutral grund. Da du skriver din store hund er meget legesyg er det nok også en god ide, at den er "krudtet" rigtig godt af så den ikke er for voldsom.

 

Nu skriver du ikke hvad race den nye hund er, for der er jo stor forskel på en Chihuahua hvalp og f.eks en Cavalier og det har jo en betydning for de forholdsregler du må træffe.

 

Jeg har en flatcoat og en yorki og der var en forskel på 29 kg da My flyttede ind. De første 4 uger var de slet ikke alene og derefter var My i hvalpegård når de var alene. Hvalpegården stod i stuen hvor Nikka altid sover, så de kunne se og høre hinanden. Efter en måned blev hvalpegården pillet ned.

Nikka har altid været yderst forsigtig med My så det har aldrig givet problemer, f.eks ligger hun sig altid ned når de leger og hun løber aldrig efter My. Hun var dog også 5 år og mere rolig end en hund på 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille nye

 

Da jeg fik lille Kenzo var der en forskeld på 55 kg , fra den store til den lille ny , de gamle var slet ikke et problem

 

Kenzo har set de 2 unge jeg har fra de var helt nye , og som blev født her, hvor vi har 2 beholdt 2 som også er dampbørn , nu en på 2 år og en på 8md , i starten gik det jo fint , men de blev hurtigt store og frække , det klarede lille Kenzo fint , blev det for volsomt snerrede han , og hjalp det ikke bed han sig fast i pelsen , så kunne de 2 banditter ikke fange ham , for han hang jo bare og fulgte med :lol:

 

Det kan somme tider godt gå lidt vildt til , men de er gode til at acceptere hinanden og stopper når en af dem ikke gidder mere , men jeg har så den fordel at der altid er en anden at overfalde :-D

 

Jeg tror de hurtigt finder ud af det sammen , og hvis den lille ny har et hellested , hvor den store lærer at der skal man ikke blande sig , så skal det nok gå uden de store problemer

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...