Hop til indhold

Pas på jeres kære


Lonny
 Share

Recommended Posts

Nu er små hunde blevet indbrudstyvenes fortrukne objekt at stjæle :shock:

 

Det er blevet populært for indbrudstyve at stæle de små racehunde, da de forholdsvis let kan videresælges :shock:

 

Så pas på jeres kære. og ved køb af en ny hund, så sørg for at sikre dig at den ikke er stjålet fra en anden :cry:

 

Her er nogle gode råd:

 

Gør det sværere for tyven at stjæle den - og nemmere at få den hjem.

 

1 Sørg for at øremærke din hund, enten med chip eller tatovering. Det gør den nemmere at finde igen.

 

2 Sæt ALDRIG din hund foran en butik eller et center.

 

3 Hav altid nye billeder liggende hjemme. Så er det nemmere at efterlyse hurtigt.

 

4 Ring til politiet med det samme, hvis din hund er væk.

 

5 Bliver din hund stjålet foran en butik, så tjek om der er videoovervågning.

 

6 Hundene sælges ofte videre. Køb derfor kun hund hos en kennel

 

og her er linket til artiklen: http://www.bt.dk/article/20090224/krimi/702250003/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Det er forfærdeligt at man skal gå og frygte sådan for sin hund :cry:!

 

Jeg er mega rad når jeg skal ud og finde lejlighed (mest fordi jeg er en person som bliver MEGET påvirket af ting som sker omkring mig).. Det ender med at der kommer hundrede af låse på min dør, samt at værelset min hund er i bliver lydtæt, så hunden ikke kan høres hvis han gør osv.. :cry:!

 

Det er mega træls at det skal være sådan.. Frygteligt!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forfærdeligt at man skal gå og frygte sådan for sin hund :cry:!

 

Jeg er mega rad når jeg skal ud og finde lejlighed (mest fordi jeg er en person som bliver MEGET påvirket af ting som sker omkring mig).. Det ender med at der kommer hundrede af låse på min dør, samt at værelset min hund er i bliver lydtæt, så hunden ikke kan høres hvis han gør osv.. :cry:!

 

Det er mega træls at det skal være sådan.. Frygteligt!! :cry:

 

Det er nemt at beskytte sig inde fra, men udefra er det lidt svært mht. låse og sådan. Med mindre man får tilladelse af boligforeningen til at indstallere flere nøgle låse i sin dør. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Det er nemt at beskytte sig inde fra, men udefra er det lidt svært mht. låse og sådan. Med mindre man får tilladelse af boligforeningen til at indstallere flere nøgle låse i sin dør. :(

 

Ja, det er jo det :(! Og det er vildt træls.. Men jeg vil helt sikkert gøre hvad jeg kan for at beskytte ham.. Men desværre er det jo ikke altid nok..

 

Forstår virkelig bare ikke at folk kan gøre sådan noget !! Kan blive helt arrig.. Ville da hellere have at de så tog alle mine ting som bærbar, fjernsyn, telefon osv.. Men sku da ikke min hund :cry:! Syge Idioter er de :oops:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja.. Og man må da på en eller anden måde kunne gøre noget, så det bliver svære at sælge dyr? Mener at jeg har læst noget et sted.. Noget med at man kunne gøre så man skulle have alle de der papirer på dyret.. Kan ikke lige huske hvilke papirer :/, men vidst noget som Vibeke fra DDK har skrevet om?? ..

 

Men der vil selvfølgelig altid være nogle der forfalsker papirer og folk som ikke vil rette sig efter at være mere forsigtige når de køber dyr .. Men sådan vil det jo altid være.. så hvis man havde en lov der sagde det, ville noget af det måske forsvinde??

 

Ved godt at det ikke er bare sådan lige og at udbuddet af bl.a. hunde ville blive mindre, men hvis prisen faldt gevaldigt på dyrene, så ville de nok ikke være så eftertragtet?? Det er vel fordi at de er nået op og koste de der 10.000 - 12.000.. Ved så også godt at det er dyrt at have små hvalpe og sådan.. Meen ihhj.. Ved altså ikke hvad man kan gøre.. men noget må der være :cry:!!

 

Men i bund og grund ville det mest sikre være, at købe hos kenneler? .. Altså så man ikke risikerer at købe sjålne hvalpe.. Men igen.. Nogle kenneler handler jo også med disse :cry:!! Heeelllpppp!! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen det er jo det :(

 

Hvis man vil købe en ældre hund, så er dyrenes beskyttelses internater absolut at foretrække. Men fjolserne vil ikke lade folk adoptere, hvis de ikke bor i hus :roll:

 

Og opdrættere kan være MEGET selektive ang. hvem de sælger deres hvalpe til. Og det er jo sådan set også fint, men bare ærgeligt for dem der så ikke kan købe en "ordentlig" hund. Og derfor køber hos en hundehandler, eller et andet suspekt sted :(

 

Hvis man vil ha en hund, så får man en hund. Men hvis nu internater var lidt fleksible så kunne det være færre "dårlige" hunde blev solgt :blink:

 

(bare mine tanker om det emne)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja.. Det er sandt.. Kan sagtens forstå at kennelerne vælger med omhu.. men kan også sagtens se det fra køberens side.. For hvis jeg ville have en hund.. så købte jeg det da.. Og hvis det ikke kunne blive i en kennel, så blev det et andet sted.. Men ville dog ALDRIG købe et sted jeg synes er mistænkeligt.. Dengang jeg valgte Elliot var det også ved privat, men der var godt nok mange annoncer på salg af hunde som jeg gik henover fordi at annoncen så vildt mistænkelig ud.. :roll: men ja..

 

Hvis man bare kunne starte et slags dyrepoliti.. ´Man kunne sige at til at starte med er det bare nogle folk som frivilligt i deres fritid tager sig af sager om bortløbne/stålne/osv. dyr.. Og hvis det så fungerede godt og folk ville have det udvidet til et mere rigtigt dyrepoliti, så kunne man sige at der skulle et beløb til, for at lønne personalet, da man jo ikke har mulighed for at arbejde gratis..

 

men det er sku svært.. Jeg gad i hvert fald godt! Hvis jeg havde tiden/pengene osv til det, så gad jeg godt melde mig da :-)! Hvis jeg kunne redde liv / gøre nogle dag og hverdag meget bedre, så ville det helt klart være det værd! :roll:.. Men det er jo en smagssag.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Ja.. Det er sandt.. Kan sagtens forstå at kennelerne vælger med omhu.. men kan også sagtens se det fra køberens side.. For hvis jeg ville have en hund.. så købte jeg det da.. Og hvis det ikke kunne blive i en kennel, så blev det et andet sted.. Men ville dog ALDRIG købe et sted jeg synes er mistænkeligt.. Dengang jeg valgte Elliot var det også ved privat, men der var godt nok mange annoncer på salg af hunde som jeg gik henover fordi at annoncen så vildt mistænkelig ud.. :roll: men ja..

 

Hvis man bare kunne starte et slags dyrepoliti.. ´Man kunne sige at til at starte med er det bare nogle folk som frivilligt i deres fritid tager sig af sager om bortløbne/stålne/osv. dyr.. Og hvis det så fungerede godt og folk ville have det udvidet til et mere rigtigt dyrepoliti, så kunne man sige at der skulle et beløb til, for at lønne personalet, da man jo ikke har mulighed for at arbejde gratis..

 

men det er sku svært.. Jeg gad i hvert fald godt! Hvis jeg havde tiden/pengene osv til det, så gad jeg godt melde mig da :-)! Hvis jeg kunne redde liv / gøre nogle dag og hverdag meget bedre, så ville det helt klart være det værd! :roll:.. Men det er jo en smagssag.. :-)

 

 

Jeg ville da helt klart også melde mig! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

´Man kunne sige at til at starte med er det bare nogle folk som frivilligt i deres fritid tager sig af sager om bortløbne/stålne/osv. dyr..

 

Der findes et initiativ i USA der hedder Action 81, som søger at koordinere indsatsen omkring stjålne dyr, og i høj grad ligner det du peger på.

Det link jeg ville have postet blev afvist som spam, så søg selv på google, og tilføj "stolen pets".

En af ulemperne ved Dansk Hunderegister er at man ikke kan markere en hund stjålet, således at enhver der lige tjekker straks kan se at noget er galt.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er chipmærket og jeg synes det har været uhyggeligt nemt at få hende over i mit navn alle steder, uden gammel ejer har været inde over (jeg har ikke stjålet hende, jeg har fået hende, gammel ejer var bare ikke vildt hurtig til at skrive under på papirerne) - så jeg er lidt skeptisk til hvor god en sikkerhed mærkningen er :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Petrine er chipmærket og jeg synes det har været uhyggeligt nemt at få hende over i mit navn alle steder, uden gammel ejer har været inde over (jeg har ikke stjålet hende, jeg har fået hende, gammel ejer var bare ikke vildt hurtig til at skrive under på papirerne) - så jeg er lidt skeptisk til hvor god en sikkerhed mærkningen er :???:

 

 

Ja, det burde ikke være muligt at man bare kan ændre det navn som står under mærkningen... Hvis man har den regel at have mærkning for at gøre det lidt mere sikkert og finde frem til ejerne, så skal det sku også være i orden.. og er det ikke hvis man bare kan skifte navnet på ejeren ud lettere end noget andet :neutral:!

 

Men der er selvf. situationer hvor det er "godt" at man bare kan skifte navnet ud, uden underskrift..

 

Men det er helt sikkert ikke i orden, da det jo så er sådan lidt ligemeget med en mærkning i forhold til om den er stjålet.. Selvf. er det fint at hvis den er løbet bort, at man så kan finde adr. osv. på ejer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det burde ikke være muligt at man bare kan ændre det navn som står under mærkningen... Hvis man har den regel at have mærkning for at gøre det lidt mere sikkert og finde frem til ejerne, så skal det sku også være i orden.. og er det ikke hvis man bare kan skifte navnet på ejeren ud lettere end noget andet :neutral:!

 

Men der er selvf. situationer hvor det er "godt" at man bare kan skifte navnet ud, uden underskrift..

 

Normalen bør være at der skal en underskrift fra tidligere ejer/sælger til. Men denne kan jo være død, eller der kan være andre grunde til at det ikke er muligt. Jeg har da selv været en tur omkring deres tro og love erklæring, det gik faktisk alt for nemt. Det kunne man måske godt supplere med at det i den situation kun kan gøres genne f.eks. en dyrlæge, og "køber" der skal vise billedlegitimation.

For at kunne spore svindel ville det være godt hvis DHR kunne gemme "historikken", bare et år tilbage, men det kan de jo heller ikke. Da DHR blev oprettet skulle det jo kunne køre på DKK's daværende Fred Flintsone EDB anlæg, hvor al systemudvikling koster en formue.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Normalen bør være at der skal en underskrift fra tidligere ejer/sælger til. Men denne kan jo være død, eller der kan være andre grunde til at det ikke er muligt. Jeg har da selv været en tur omkring deres tro og love erklæring, det gik faktisk alt for nemt. Det kunne man måske godt supplere med at det i den situation kun kan gøres genne f.eks. en dyrlæge, og "køber" der skal vise billedlegitimation.

For at kunne spore svindel ville det være godt hvis DHR kunne gemme "historikken", bare et år tilbage, men det kan de jo heller ikke. Da DHR blev oprettet skulle det jo kunne køre på DKK's daværende Fred Flintsone EDB anlæg, hvor al systemudvikling koster en formue.

 

Hilsen Kim

 

 

Ja, men ja.. Det er træls og ville ønske at der kunne gøres noget som du siger! og burde man ikke kunne trække oplysningerne ud af det og gemme det på en ekstern harddisk og så få et nyt system i stedet for et der koster en formue at udvikle ? :neutral::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh.. Jeg får simpelthen dårlige nerver af at læse den slags...

 

Jeg tror seriøst min tilværelse ville falde fra hinanden hvis der var nogen der tog min hund...

 

Jeg har det på samme måde :( var hjemme hos min mor i 3 dage omkring jul, hvor min papegøje skulle være alene hjemme fordi hun havde en fugleven som selskab.

 

Men jeg var bare et nervevrag, hele julen :confused: tanken om at der var nogen der ville bryde ind i min lejlighed og stjæle min elskede pip :cry:

Det var der heldigvis ikke :engel: men var squ så nervøs.

 

Min mor sagde godt nok, at der ikke var nogen der turde stikke af med hende :rolleyes: hun er nemlig farlig overfor alle andre end mig og min lillebror :blink::lol:

 

Men næste gang, tager jeg altså tøsen MED på juleferie :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...