Hop til indhold

et tip!


Gæst pjevs
 Share

Recommended Posts

det er bare et tip! lav en agillity-bane i haven! det gjorde mig og min veninde idag! slalom var bambus-pinde, vippe et bræt med mursten under, spring var to jernrør, og noget snor! der var også flere! fantasi! :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
det er bare et tip! lav en agillity-bane i haven! det gjorde mig og min veninde idag! slalom var bambus-pinde, vippe et bræt med mursten under, spring var to jernrør, og noget snor! der var også flere! fantasi! :-P

 

Ja det er altid godt med en god fantasi og at afprøve forskellige ting, men jeg bliver altså nødt til at advare på det kraftigste mod at lave agilityforhindringer på denne måde!!!

 

Agilityforhindringer er nøje gennemtænkte og lavet efter at hunden ikke må kunne komme til skade på dem.

Bambuspinde splinter let og kan gøre stor skade på hunde.

Snore hører ingen steder hjemme på en ag-bane og slet ikke på et spring!

Mht vippen så er det vigtig at den er stabil og det kan et bræt og en mursten sammen altså ikke være....

 

Ved godt det er et rigtigt øv-indlæg, men en skadet hund er endnu mere øv :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ja, jeg glæder mig godt nok til at gå til rigtig agillity... det var nok mest fordi at jeg glædede mig jeg lavede det... :megaked:

 

Du kan også roligt glæde dig - agility er sjovt :5up:

 

Der er en masse grundlæggende arbejde, som du kan (og skal) lave uden forhindringer - var det ikke noget, som du kunne bruge ventetiden på?!

 

Fx. at hunden er vant til at sidde, stå, gå og løbe på både venstre og højre side af dig, at du kan stille den et sted og at den bliver der, til den får en fremad eller kom kommando af dig og så den løber til den side af dig du vil have den til.

Du kan også stille et target, så hunden lærer at løbe fremad alene (start evt med et låg eller en bøtte med en godbid eller et stykke legetøj ovenpå) som hunden så løber ud til - er det legetøj så lær hunden at komme hen til dig og så leger i med det i et par sekunder - senere stiller du dig mellem target og hund, så hunden først 'tjekker ind' hos dig og umiddelbart derefter fortsætter til target.

En god træning er også at hunden lærer at stå, sidde, ligge mens du løber rundt om den og først bevæger sig på din kommando.

 

Der er masser af muligheder at træne uden forhindringer - og det er grundarbejdet der giver en god agilityhund!

 

Som du selv er inde på - det er kun fantasien der sætter grænserne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

I Maxi Zoo og ZooZity, kan man købe agillityudstyr, hvis det er..

Det har jeg gjort. Jeg har slalumbane, et lige spring og et langt rør

hvor halvdelen ikke er sat op, så man ikke kan se igennem.

Mangler et rundt spring og vippen, som er ret dyr, men jeg fik min onkel til, at lave en, som virker helt fint..:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...