Hop til indhold

hjælp,min gravhund er bleven så gammel.


Gæst sandraia
 Share

Recommended Posts

Gæst sandraia

Ja, som titlen beskriver.

 

vi har en gravhund på ca 5 år.

og her for et par uger siden fik vi en hvalp, som er 4 mdr nu.

 

Og lige plutslig er Rasmus (gravhunden) bleven rigtig ,rigtig gammel...

(min mand synes det startede i desember, da vi var nødt til at aflive vor kat, jeg ved ikke rigtig)

Men vi kan bare merke nu, at han ikke er som han har været.

 

Han er også totalt vil-døv og gidder ingenting.

 

jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre..

 

bliver det bedre igen, eller hvad??

 

Når min far er her nede med hans hund er rasmus ligsom en hvalp., det var han ihvertfald i december, da de var her sidst. og nu er han bare gammel og sur.

 

nogen der har råd til en desperat hundeejer??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som titlen beskriver.

 

vi har en gravhund på ca 5 år.

og her for et par uger siden fik vi en hvalp, som er 4 mdr nu.

 

Og lige plutslig er Rasmus (gravhunden) bleven rigtig ,rigtig gammel...

(min mand synes det startede i desember, da vi var nødt til at aflive vor kat, jeg ved ikke rigtig)

Men vi kan bare merke nu, at han ikke er som han har været.

 

Han er også totalt vil-døv og gidder ingenting.

 

jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre..

 

bliver det bedre igen, eller hvad??

 

Når min far er her nede med hans hund er rasmus ligsom en hvalp., det var han ihvertfald i december, da de var her sidst. og nu er han bare gammel og sur.

 

nogen der har råd til en desperat hundeejer??

SOm det første ville jeg tage ham med til dyrlægen.. Hvis han har ondt fx i ryggen så er en hvalp pisseirriterende for at sige det mildt.. Og den eneste måde en hund kan sige fra på er at være "gammel og sur"..
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dyrlægen ikke kan finde noget, så ville jeg tænke i retning af følelser.

 

Hvis det startede omkring, hvor katten blev aflivet, så kan det være en sorgproces og ja, jeg tror på, at dyr kan sørge over tabet af en kammerat.

 

Hvis det er er startet omkring, hvor hvalpen flyttede ind, så ville jeg tænke lidt over hvor meget tid I bruger på hvalpen kontra "den gamle". Den kan være en kedelig oplevelse for en voksen hund at få en hvalp som kammerat, da man er tilbøjelig til at give hvalpen mere opmærksomhed end den gamle.

 

Og så er der altid den mulighed, at hvalpen er møgirreterende overfor den gamle og at den ikke får fred nok kontra hvad den er vant til.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
SOm det første ville jeg tage ham med til dyrlægen.. Hvis han har ondt fx i ryggen så er en hvalp pisseirriterende for at sige det mildt.. Og den eneste måde en hund kan sige fra på er at være "gammel og sur"..

 

Jamen hvis vi f.eks kaster en bold, uden at bølle er der, så løber han i fuld "galop" (:lol:) men det er når vi er inde..

altså han kommer ikke bare sådan lige til os, og bruger laaang tid påatrejse sig.

 

men jo. kan da være han skal en tur til dr.dyr så..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Hvis dyrlægen ikke kan finde noget, så ville jeg tænke i retning af følelser.

 

Hvis det startede omkring, hvor katten blev aflivet, så kan det være en sorgproces og ja, jeg tror på, at dyr kan sørge over tabet af en kammerat.

 

Hvis det er er startet omkring, hvor hvalpen flyttede ind, så ville jeg tænke lidt over hvor meget tid I bruger på hvalpen kontra "den gamle". Den kan være en kedelig oplevelse for en voksen hund at få en hvalp som kammerat, da man er tilbøjelig til at give hvalpen mere opmærksomhed end den gamle.

 

Og så er der altid den mulighed, at hvalpen er møgirreterende overfor den gamle og at den ikke får fred nok kontra hvad den er vant til.

 

MVH

Wivian.

 

 

god pointe...

men jeg vil sige at jeg synes vi er gode til at bruge lige meget tid på dem.

rasmus får også en eller to ture om dagen, alene, uden bølle, og omvendt.

(dette er også for at træningen bliver nemmere med bølle)

 

men jo. kan godt være han sørger over katten, og ikke lige synes bølle er kanon.. hihi..

 

but what to do???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Er bølle den hund du har på din avatar? Det ligner en shar pei, altså en ret stor hund. Bølle er sikkert allerede større end rasmus så og har ikke styr på sine bevægelser.

 

Rasmus kan måske godt holde til at løbe efter en bold, men få afsindige smerter i ryggen hvis der stødes til ham - altså hvis bølle vil lege. Derfor kan det være han er rolig/passiv indendøre og ikke nærmer sig jer - fordi han har fundet ud af at det bringer ham i kontakt med bølle. En hvalp jager hvad der bevæger sig hurtigt så hvis rasmus løber hen ad gulvet kan det trigge bølle til at løbe efter ham, bumpe ind i ham og lægge poterne på hans ryg. Ligeledes når han kontakter jer: bølle vil jo selvfølgelig være med hvor der sker noget så han holder sig væk fra jer af frygt for at opleve smerten.

 

Mit forslag: Dyrlæge først og hvis dyrlægen siger der ikke er noget: hundekiropraktor!

 

 

håber I kan finde hoved og hale mit indlæg: min ryg tager livet af mig i dag, så jeg kan ikke rigtig koncentrere mig så meget om andet end smerten :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Er bølle den hund du har på din avatar? Det ligner en shar pei, altså en ret stor hund. Bølle er sikkert allerede større end rasmus så og har ikke styr på sine bevægelser.

 

Rasmus kan måske godt holde til at løbe efter en bold, men få afsindige smerter i ryggen hvis der stødes til ham - altså hvis bølle vil lege. Derfor kan det være han er rolig/passiv indendøre og ikke nærmer sig jer - fordi han har fundet ud af at det bringer ham i kontakt med bølle. En hvalp jager hvad der bevæger sig hurtigt så hvis rasmus løber hen ad gulvet kan det trigge bølle til at løbe efter ham, bumpe ind i ham og lægge poterne på hans ryg. Ligeledes når han kontakter jer: bølle vil jo selvfølgelig være med hvor der sker noget så han holder sig væk fra jer af frygt for at opleve smerten.

 

Mit forslag: Dyrlæge først og hvis dyrlægen siger der ikke er noget: hundekiropraktor!

 

 

håber I kan finde hoved og hale mit indlæg: min ryg tager livet af mig i dag, så jeg kan ikke rigtig koncentrere mig så meget om andet end smerten :rolleyes:

 

 

Ja, bølle er blanding af sharpei og schaefer.. (sjov blanding)

 

jeg vil tage jeres råd til mig, og få rasmus til dyrlæge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, bølle er blanding af sharpei og schaefer.. (sjov blanding)

 

jeg vil tage jeres råd til mig, og få rasmus til dyrlæge...

Men sådan en stor hvalp sammen med en gravhund så skal i passe rigtigt godt på jeres gravhund, sådan en kæmpe hvalp til en gravhund er voldsomt!

 

Iskal passe meget på ham, overfor voldsom leg, hoppen op på ham osv..

 

Jeg tror han er deprimmeret og måske magtesløs over kæmpetingen.

 

En kiropraktor er en rigtig god ide, hvalpen kan meget let skade en gravhund, der er ret sårbar fysisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...