Hop til indhold

Åbne egen butik


Gæst Assist4dogs
 Share

Recommended Posts

Gæst Assist4dogs

Hej

 

Jeg vil bare høre om der er andre end mig der går og tænker på at åbne sin egen butik??

 

Jeg går selv og leger med en super ide jeg har fået, men ved ikke helt om jeg tør at tage springet.

Det skal selvfølgelig være en butik med ting til hunde, sammen med et træningssted og evt. hundepasning...

Men det er nok bare en dum ide der aldrig bliver til noget...

 

Jeg vil dog gerne høre om der evt er andre der går med en lille drøm om at eget sit eget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Nej det tænker jeg ikke på..

 

Men det ville da være super hvis du åbnede din egen! :-) Men du skal self. tjene på det, ellers er der ikke noget ved det, eller..? :neutral:

 

Men hvad havde du tænt dig at sælge? Foder, legetøj, halsbånd osv..? Og vil da gerne høre lidt mere om den der træningsplads :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Ja, jeg har faktisk. Men kun ved "drømme-tanken".

Jeg kunne godt drømme om at åbne en butik til hund/kat, hvor tingene er lidt lækre end dem jeg oftes ser i diverse dyreforretninger.

Med hjemmebagte hundekiks til alle hundene der kommer ind og hilser :mrgreen:.

Så ville jeg gerne lave hundesenge på bestilling i butikken, hvor kunderne selv kan vælge stof/mønster/fyld.

Butikken skulle ligge centralt, hvor folk ofte går forbi.

 

- Så...Væk med de typiske halv-lurvede kurve og bamser der ligner noget fra genbrugsen, og ind med de lidt lækre ting - uden at det bilver for eksklusivt !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Ja der skal selvfølgelig være ALT til hunde og deres ejere...

 

Træningen skulle være så man enten kan komme og træne for sig selv (med hjælp fra en træner), på fx agilitybane, flyball, frisbee osv.

Eller gå til hundetræning på hold...

 

Jeg ved bare heller ikke om der er et marked for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Ja, jeg har faktisk. Men kun ved "drømme-tanken".

Jeg kunne godt drømme om at åbne en butik til hund/kat, hvor tingene er lidt lækre end dem jeg oftes ser i diverse dyreforretninger.

Med hjemmebagte hundekiks til alle hundene der kommer ind og hilser :mrgreen:.

Så ville jeg gerne lave hundesenge på bestilling i butikken, hvor kunderne selv kan vælge stof/mønster/fyld.

Butikken skulle ligge centralt, hvor folk ofte går forbi.

 

- Så...Væk med de typiske halv-lurvede kurve og bamser der ligner noget fra genbrugsen, og ind med de lidt lækre ting - uden at det bilver for eksklusivt !

 

Åhh ja det er lige sådanne noget jeg har tænkt på...

 

Et sted hvor kunderne kan få en rigtig god vejledning, i fx hvordan tingene virker og hvad der er bedst.

Altså et sted hvor vejledning er vigtigt... da jeg synes at mange dyrehandler "bare" sælger tingene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Åhh ja det er lige sådanne noget jeg har tænkt på...

 

Et sted hvor kunderne kan få en rigtig god vejledning, i fx hvordan tingene virker og hvad der er bedst.

Altså et sted hvor vejledning er vigtigt... da jeg synes at mange dyrehandler "bare" sælger tingene...

 

 

ENIG! Ikke alle, men de fleste gør.. Fx vores Bonnie Dyrecenter, hun rådgiver og er ærlig! Hun er ikke den type der bare skal have penge og sælge.. Self prøver hun at sælge, men hun er mere den ærlige end sælgeren! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
ENIG! Ikke alle, men de fleste gør.. Fx vores Bonnie Dyrecenter, hun rådgiver og er ærlig! Hun er ikke den type der bare skal have penge og sælge.. Self prøver hun at sælge, men hun er mere den ærlige end sælgeren! :5up:

 

Det er rart at høre at noget går op i hvad de sælger...

 

Problemet er nok også mest store steder som fx plantorama. Plus at det er folk med en butiksuddannelse de ansætter ikke en der har forstand på det de sælger. Og det er altså ikke helt det samme at sælge tøj som at sælge dyr... eller ting til dem.

 

Vi har rigtig ofte hørt dårlige råd fra dem der står i dyrehandler.. især når de sælger fisk... men det er jo ikke deres skyld, de ved som regl ikke bedre...

 

Nu har jeg en lille bitte butik allerede.. og jeg oplever ofte at mine kunder har fået en dårlig og forkert oplysning om produktet og at der derfor mange gange er nød til at købe et andet produkt der passer til dem... Jeg kan godt forstå at noget synes at det er dyrt at have hund (dyr)...

Link til indlæg
Del på andre sites

ENIG! Ikke alle, men de fleste gør.. Fx vores Bonnie Dyrecenter, hun rådgiver og er ærlig! Hun er ikke den type der bare skal have penge og sælge.. Self prøver hun at sælge, men hun er mere den ærlige end sælgeren! :5up:

Det er også den erfaring jeg har med Bonnie Dyrecenter :5up: F.eks købte jeg på et tidspunkt en Furminator, og fandt ud af at den slet ikke egnede sig til mine hunde. Jeg kunne bare aflevere den, og så fik jeg pengene tilbage uden nogle problemer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Åhh ja det er lige sådanne noget jeg har tænkt på...

 

Et sted hvor kunderne kan få en rigtig god vejledning, i fx hvordan tingene virker og hvad der er bedst.

Altså et sted hvor vejledning er vigtigt... da jeg synes at mange dyrehandler "bare" sælger tingene...

Jeg synes de fleste dyrhandlere giver en god og fylestgørende vejledning der hvor jeg kommer

 

og at dyrhandleren bare sælger tingene ja selvfølgelig det er deres måde at overleve på

de kan ikke kun overleve på vejledning og informationer, og hvis en hundeejer ikke ved hvad h*n skal have

ja så er det jo nærliggende at spørge ind til hunden og sælge det hundehandleren så forstår ved kundens ønsker

 

og ville ikke selv åbne en handel da nye forhandlere ikke kan hamle op med de eksisterende butikker prismæssigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

åh hvad mangler jge i vores lokale? hmmm flere muligheder for transport med hunden - altså ikke kun bittesmå gucci-tasker - jeg skal fx bruge en taske/kasse der kan klappes sammen, sættes på cyklen, have med i toget, bussen, bilen osv og det er bare UMULIGT at få i holstebro :roll: og jeg vil helst have den i hånden før jeg køber.

 

HURRTA-produkter!!! Det må være et must! :mrgreen:

 

hmm hvad ellers? Jo, rigtig gode træningsgodbidder - ikke kun de sædvanlige "80 % tilsætningsstoffer, der ser giftige ud":mrgreen:

 

ooooooooggg legetøj til mental-aktivering MÅ enhver dyrehandler have en portion af!

 

Det er rart at høre at noget går op i hvad de sælger...

 

Problemet er nok også mest store steder som fx plantorama. Plus at det er folk med en butiksuddannelse de ansætter ikke en der har forstand på det de sælger. Og det er altså ikke helt det samme at sælge tøj som at sælge dyr... eller ting til dem.

 

Vi har rigtig ofte hørt dårlige råd fra dem der står i dyrehandler.. især når de sælger fisk... men det er jo ikke deres skyld, de ved som regl ikke bedre...

 

Nu har jeg en lille bitte butik allerede.. og jeg oplever ofte at mine kunder har fået en dårlig og forkert oplysning om produktet og at der derfor mange gange er nød til at købe et andet produkt der passer til dem... Jeg kan godt forstå at noget synes at det er dyrt at have hund (dyr)...

 

ja, fiskene lider nok mest under ekspedienternes uvidenhed - her den anden dag hørte jeg følgende samtale mellem ekspedient og kunde:

"vi har 30 fisk i vores akvarie - halvt platy og halvt guppy, men vi vil gerne have nogle lidt større også hvis det kan være der"

"hvor stort er akvariet?"

"20 l" (til ikke fiskekyndige: der skulle MAX være 8-10 fisk i den størrelse akvarie når det nu var nogen der ikke havde forstand på fisk der har det og det ville nok være for mange:shock:)

"jaeh, så skal det ikke være for stort - et par scalarer måske" (scalarer skal IKKE i et akvarie under 180 l :megaked:)

"ok - vi tager de største for vi gider ikke vente på de bliver store"... blablabla så havde jeg fået nok :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
ja, fiskene lider nok mest under ekspedienternes uvidenhed - her den anden dag hørte jeg følgende samtale mellem ekspedient og kunde:

"vi har 30 fisk i vores akvarie - halvt platy og halvt guppy, men vi vil gerne have nogle lidt større også hvis det kan være der"

"hvor stort er akvariet?"

"20 l" (til ikke fiskekyndige: der skulle MAX være 8-10 fisk i den størrelse akvarie når det nu var nogen der ikke havde forstand på fisk der har det og det ville nok være for mange:shock:)

"jaeh, så skal det ikke være for stort - et par scalarer måske" (scalarer skal IKKE i et akvarie under 180 l :megaked:)

"ok - vi tager de største for vi gider ikke vente på de bliver store"... blablabla så havde jeg fået nok :shock:

 

NEJ DET GJORDE DE BARE IKKE! :megaked: Har selv akvarie, og det der gør mig ked/sur :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
åh hvad mangler jge i vores lokale? hmmm flere muligheder for transport med hunden - altså ikke kun bittesmå gucci-tasker - jeg skal fx bruge en taske/kasse der kan klappes sammen, sættes på cyklen, have med i toget, bussen, bilen osv og det er bare UMULIGT at få i holstebro :roll: og jeg vil helst have den i hånden før jeg køber.

 

HURRTA-produkter!!! Det må være et must! :mrgreen:

 

hmm hvad ellers? Jo, rigtig gode træningsgodbidder - ikke kun de sædvanlige "80 % tilsætningsstoffer, der ser giftige ud":mrgreen:

 

ooooooooggg legetøj til mental-aktivering MÅ enhver dyrehandler have en portion af!

 

 

 

ja, fiskene lider nok mest under ekspedienternes uvidenhed - her den anden dag hørte jeg følgende samtale mellem ekspedient og kunde:

"vi har 30 fisk i vores akvarie - halvt platy og halvt guppy, men vi vil gerne have nogle lidt større også hvis det kan være der"

"hvor stort er akvariet?"

"20 l" (til ikke fiskekyndige: der skulle MAX være 8-10 fisk i den størrelse akvarie når det nu var nogen der ikke havde forstand på fisk der har det og det ville nok være for mange:shock:)

"jaeh, så skal det ikke være for stort - et par scalarer måske" (scalarer skal IKKE i et akvarie under 180 l :megaked:)

"ok - vi tager de største for vi gider ikke vente på de bliver store"... blablabla så havde jeg fået nok :shock:

 

 

Stakkels fisk.. det er SÅ tragisk at nogen giver sådanne råd.. eller retter er ligeglad med hvor fiskene kommer hen...

Det er synd for både fiskene men også ejeren, da de får en dårlig oplevelse da fiskene nok bare dør.

Trist trist... Dog vil jeg sige at når man køber dyr bør man nok selv sætte sig ind i hvordan dyret skal passe, hvor meget plads de kræver osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Det er også den erfaring jeg har med Bonnie Dyrecenter :5up: F.eks købte jeg på et tidspunkt en Furminator, og fandt ud af at den slet ikke egnede sig til mine hunde. Jeg kunne bare aflevere den, og så fik jeg pengene tilbage uden nogle problemer :-D

 

Ja man kan heldigvis få pengene tilbage når det er ting det drejer sig om... det er lidt noget andet når det er dyr der dør...

jeg ved godt at mange giver pengene tilbage hvis fx fisk dør indenfor 48 timer... men så dør fisk pga evt dårlig vejledning og uvidenhed (både fra kunde og sælger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk taget springet, og åbnet min egen lille butik, med hunde/katte udstyr + lidt til gnavere ;)

Jeg havde selv lokalerne, og har brugt ca. 200.000,- til varer + div.

der bliver ikke solgt dyr i biksen, da jeg ikke har den fornødne viden om pasning af div., andet end hund/kat.

Det der er hårdt, er at kunne tilbyde dine kunder, noget de ikke kan købe i nærheden, de er jo vant til at handle et sted, du skal finde ud af, hvad der sælges i nærheden, og kunne tilbyde, lige det ekstra, der gør at de kommer igen.Og ,mange skal have de mest underlige ting, man overhovedet ikke havde overvejet at sælge.Idag kom der én, der ville have shampoo til deres hest??

Der er dage hvor jeg tænker på, om det i det hele taget, og nogensinde kommer til at løbe rundt. De dage hvor der bare ikke kommer kunder, og regningerne jo alligevel skal betales.

Men det er MIN butik, selv de dage hvor der er stille, og jeg lukker af, glæder jeg mig til at åbne dagen efter.

Gå du bare igang, men hav tålmodighed, det er hårdt arbejde, at blive kendt i området, uanset om det er en strøg butik, eller en butik lidt længere væk end godt er. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Men det er MIN butik, selv de dage hvor der er stille, og jeg lukker af, glæder jeg mig til at åbne dagen efter.

Gå du bare igang, men hav tålmodighed, det er hårdt arbejde, at blive kendt i området, uanset om det er en strøg butik, eller en butik lidt længere væk end godt er. ;)

 

Øv det vil jeg også... må man spørger hvor du bor....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg tror det er MEGET svært at få til at løbe rundt, specielt i disse tider, hvor man dagligt hører minimum 10 'eksperter' udtale at "det bliver VIRKELIG slemt, dette her" (krisen).

 

Vi (Dansk Dyreværn Århus) drev i mange år en butik i Århus (Dyrenes Butik i Bruunsgade), vi skrev så fint, at 'overskuddet gik til dyrene', men sandheden var desværre til tilsidst, at underskuddet gik FRA dyrene, og så var der ikke andet at gøre end at lukke.

 

Jeg tror der er mange ting at tænke på. Folk i dag vil have at tingene skal være lette, det vil f.eks. sige, at en 'fysisk' butik, skal have en god beliggenhed. Dyrenes Butik havde en hæderlig beliggenhed og - en sindssygt dyr husleje, men jeg har på fornemmelsen, at beliggenheden skulle have været endnu bedre for at det kunne fungere, det vil sige enten på strøget eller få meter inde af en sidegade til strøget, ellers gider mange bare ikke gå efter det.

 

Du skal også tænke på, at der er kommet mange nye store kæder i de seneste år, PetWorld og MaxiZoo, for bare at nævne to - de kan naturligvis indkøbe større mængder og dermed opnå rabatter som små butikker slet ikke kan komme i nærheden af.

 

Og så må vi jo heller ikke glemme internettet. Jeg har en fornemmelse af, at rigtigt mange nu handler hundeting på nettet.

 

Har man (du) en virkeligt god ide/koncept, skal jeg da ikke være så pessimistisk at jeg helt udelukker det kan lade sig gøre, men problemet er bare at man kun kan få svaret ved at prøve... og svaret kan let blive meget dyrekøbt, både i tid, penge og bekymringer.

 

Undskyld lyseslukningen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er sørgeligt, at bankerne kommer så langt ud, det er jo peanuts, i forhold til div. store firmaer, godt jeg startede inden krisen, og at jeg har en bedre halvdel, der tjener for 2, ellers havde jeg jo nok, måttet finde på noget andet.

Nu er der jo heldigvis stadig, rigtig mange mennesker der, godt kan lide at gå ind i en fysisk butik, og få en snak med på vejen, og som synes at det er dejligt, at man kan huske deres dyr, hvilket foder de plejer at få, og hvad de købte sidste gang. Skal der købes seler,liner og halsbånd, er det jo smart, at Fido kan komme med ind i butikken og prøve, så jeg skal nok overleve, det bliver nok aldrig en guldgrube, men et dejligt arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg havde seriøse planer om at åbne en butik for bare et par måneder siden. Havde aftale med en masse forhandlere, havde fået forhandler ret på nogle produkter fra USA og fundet den sødeste lille butik til en rimelig husleje.

 

Desværre brast drømmen da banken sagde nej :(

 

Ikke for at være en lyseslukker:

det er rimelig svært at få bankerne med på at financiere noget i øjeblikket og konkurrencen er ekstrem hård da rigtig mange har åbnet butikker og især webbutikker; mange små butikker har svært ved at klare sig og underskud skal påregnes de første par år.

 

Men tro mig jeg forstår din drøm, ville stadig så gerne åbne min egen butik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Jeg havde seriøse planer om at åbne en butik for bare et par måneder siden. Havde aftale med en masse forhandlere, havde fået forhandler ret på nogle produkter fra USA og fundet den sødeste lille butik til en rimelig husleje.

 

Desværre brast drømmen da banken sagde nej :(

 

Ikke for at være en lyseslukker:

det er rimelig svært at få bankerne med på at financiere noget i øjeblikket og konkurrencen er ekstrem hård da rigtig mange har åbnet butikker og især webbutikker; mange små butikker har svært ved at klare sig og underskud skal påregnes de første par år.

 

Men tro mig jeg forstår din drøm, ville stadig så gerne åbne min egen butik.

 

Ja jeg ved godt at det bliver svært...

 

Jeg tror også at jeg er kommet frem til at jeg skal finde en at starte op sammen med... både fordi så står man ikke alene, men den ide jeg har tænkt mig er ikke kun en butik og så kræver det lidt at man er to... eller flere.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface

Trådstarter:Hvor bor du henne af i landet? :-)

 

 

Ja, jeg har faktisk. Men kun ved "drømme-tanken".

Jeg kunne godt drømme om at åbne en butik til hund/kat, hvor tingene er lidt lækre end dem jeg oftes ser i diverse dyreforretninger.

Med hjemmebagte hundekiks til alle hundene der kommer ind og hilser :mrgreen:.

Så ville jeg gerne lave hundesenge på bestilling i butikken, hvor kunderne selv kan vælge stof/mønster/fyld.

Butikken skulle ligge centralt, hvor folk ofte går forbi.

 

- Så...Væk med de typiske halv-lurvede kurve og bamser der ligner noget fra genbrugsen, og ind med de lidt lækre ting - uden at det bilver for eksklusivt !

 

:5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja, jeg kunne også vildt godt tænke mig at starte en dyre-butik op :roll:! Altså med dyreting.. og så kunne det også være vildt fedt hvis det kunne udvides med at der var andre funktioner, så som hundepasning eller andet :roll::mrgreen:! men ville aldrig turde starte det alene, da jeg tror at det er en HÅRD omgang sådan at starte sådan noget.. :-) Men jeg synes at der er nogle ting jeg mangler i de butikker som blandt andet er her i Odense :).. Der er lidt godt i hver butik, men kunne godt bruge det samlet, men det er jo selvfølgelig en sagsmag.. Men ville rigtig gerne arbejde med dyr og sådan.. og så kunne man have sit egen hund med på arbejd, for ligesom at give butikken en lidt mere seriøs stemning?

 

Altså jeg kan vildt godt lide butikken, Zoom, som er åbnet ude hos os og det er fordi at de blandt andet har nogle gode ting, men også fordi at de selv har deres hunde med og de virker meget mere seriøse og kommer hen og snakker og kommer med tips osv hvis man er lidt i tvivl om noget.. i forhold til Bonny's eller hvad den hedder.. Der kommer de hverken hen eller noget og aner ikke noget om nogle af tingene :roll:!

 

Og ville gerne have noget i stilen med Zoom, i hvert fald service-mæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...