Hop til indhold

Hunden ligger nu midt i det hele


Gæst jenna
 Share

Recommended Posts

Da jeg fik Bine for 14 dage siden, satte jeg hendes kurv i en lille mini baggang vi har. Det blev til hendes værelse. Der har hun fred og ro (og jeg har fred for hende :lol: )

I dag da jeg kom hjem, havde hun slæbt sin stof kurv ud midt på gulvet i gangen, sammen med alle sine madbolde og kødben. :D

Nu skulle jeg åbenbar ikke længere bestemme hendes sovested 8)

Det er lidt upraktisk med en hundekurv mid på gulvet, lige der hvor jeg går når jeg skal igennem huset. Så mon ikke jeg flytter den ind til siden i morgen

 

Hvad med din hund? Bestemmer den selv hvor hundekurven skal stå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, sådan en demonstration ville jeg også tage alvorligt, steder kan godt være dårlige, have en dårlig energi eller noget, dejligt at du lytter til hende :)

 

Mine må ligge hvor de vil, i møbler, i min seng, på deres egne steder, vi har en madras på gulvet, en hundepude og en kurv :D

 

Jeg blander mig ikke, og de hører mig aldrig sige ''gå hen i din kurv'' :)

 

Og alligevel eller måske derfor, har jeg meget nemme hunde som ikke genere nogen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Hvis din hund ikke kommer i møbler og senge syntes jeg det er en god ide med nogle hundepuder eller kurve flere steder i huset. De fleste hunde elsker at sove under bordet i køkkenet og da helst i en kurv eller på en pude, men prøv at læse hunden lidt hvor den gerne vil være, og husk selvskab selv når man sover er dejligt, så bare ikke ud og ligge ligge i baggangen når man er lidt træt.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo kan ikke selv rykke rundt på sin seng, for det er en fletkurv på ben og den er ret tung. Men han har sin egen plads i sofaen og kan frit benytte min seng.

 

Det eneste jeg har indrettet efter ham, er et lammeskind som ligger i entrèen foran døren ind til stuen. Der vil han altså ligge når han skal gnave ben... færdig arbejde. At jeg så er ved at tage den på røven hverandet øjeblik, fordi alt hans skrammel ligger dèr, det er en biting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Tøserne har en fælles kurv som står fast i stuen men er som regelt kun legetøj der ligger i den da jinnie synes at der skal det ligge.. Meeen når det så er sagt kan der godt ligge et kødben eller en bamse som mor her lige kan skvatte over.. :roll:

 

Tøserne sover/ligger lige hvor det passer dem, om det så er i sofaén, stolen, gulvet eller sengen. Plads skal de nok finde :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har også ligget hvor det har passet dem.

 

Jeg har hynder (½ sengehynder) flere steder i huset og hvis Pelle viser han vil ligge andre steder, lægger jeg en hynde dér.

 

Stjerne ville partout ligge i min lille entré, så der måtte jeg sætte en kurv ud for ellers lå hun på de kolde flilser. Det blev hendes foretrukne sted :)

 

Det er hunden, som skal sove og derfor mener jeg også, den må bestemme hvor den ligger bedst ift. energi, temperatur, ro, udsigt m.v.

 

Og ellers er sofa og seng tilgængelige, nå ja lænestolen bliver også brugt ind imellem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffi har liggepladser i hvert rum i huset. Vi har testet stederne med fleecetæpper og kurve, som nemt kan flyttes rundt på.

Så på den måde bestemmer hun selv.

Men som decideret sovested vælger hun næsten altid tasken som står i entréen. Det er et rum vi alle passerer mange gange om dagen. Fra entréen har hun udsigt til soveværelse, computerbord, stue og alrum. Og vi skal passere entreen for at komme på badeværelset.

Jeg har prøvet at sætte en taske ind i stuen. Men der bruger hun den ikke.

Nå ja, og så sover hun i sengen om natten.

 

Jeg tror på at hunden bedst selv kan fornemme hvor de -for dem- gode liggepladser er.

Link til indlæg
Del på andre sites

:D hvor hyggeligt at læse om jeres vovsers sovevaner.

 

Jeg prøver at holde døren til vores bagerste rum lukket. Det er et rum jeg aldrig selv er i, da der ikke er gulvtæppe (jeg kan ikke lide den rå beton)

Men hvad gør Bine? Åbner døren og ligger sig der ud. Nu har jeg acepteret at hun åbenbart har behov for at ligge langt væk fra det hele.

Jeg har selvfølgelig lagt nogle hundetæpper derned, men dem slæber hun bare rundt med i hele huset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde sover inde i stuen, om natten. Men ellers bestemmer de helt selv og har adgang overalt. De kan bedst lide at sove i sengen eller sofaerne, så dem flytter de ikke rundt med :lol: Ellers har de forskellige huler rundt omkring i stuen. Dem får de ikke selv lov til at bestemme placeringen af. Men jeg har tjekket for træk osv. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I min gang står der 2 læderstole. Jeg har flere gange lagt mærke til at den ene stod lidt skævt nogle gange, men tænkte at det nok var bine der var kommet til at skubbe til den, når hun kigger ud af vinduet.

Men næ nej, forklaringen kom i dag:

 

P1010085-2.jpg[/img]

 

Normalt vil jeg slet ikke aceptere hunde i mine møbler (ja jeg er en ond hundemor) Men har nu besluttet at det nu er bines stol

Link til indlæg
Del på andre sites

I min gang står der 2 læderstole. Jeg har flere gange lagt mærke til at den ene stod lidt skævt nogle gange, men tænkte at det nok var bine der var kommet til at skubbe til den, når hun kigger ud af vinduet.

Men næ nej, forklaringen kom i dag:

 

P1010085-2.jpg[/img]

 

Normalt vil jeg slet ikke aceptere hunde i mine møbler (ja jeg er en ond hundemor) Men har nu besluttet at det nu er bines stol

Sødt :D Mine elsker vindueskarmen i stuen...så her har de fået et dejligt blødt tæppe at ligge på. De bruger dog primært vinduet om sommeren,ellers er det kun hurtig udkigspost når "mor og far" kommer hjem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...