Gæst alouiseba Skrevet Marts 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Marts 4, 2009 Hej ville lige høre hvad jeres mening er om dette? hvad er bedst? kan man evt. blande så det ene måltid består af dåse og det andet af tør eller skal man helst holde sig til det ene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 Jeg ville kun holde mig til tørfoderet:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 Hej ville lige høre hvad jeres mening er om dette? hvad er bedst? kan man evt. blande så det ene måltid består af dåse og det andet af tør eller skal man helst holde sig til det ene? Altså, før jeg begyndt på at bruge BARF til min Trunte, der brugte jeg tørfoder som hun så fik i løbet af dagen, og så fik hun paté én gang om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 (rettet) har nogle spørgsmål Hvilken race? Alder? Hvilke foder mærker tænker du på? Selv bruger jeg tørkost som fast fodder. Bruger pate til kong bold, marv stykker, fylder dem op og i fryseren med dem. enten lørdag eller søndag får han et stykke råt af en eller anden art, evt. en halv kylling.:mums: Redigeret Marts 4, 2009 af guanomo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 Altså, før jeg begyndt på at bruge BARF til min Trunte, der brugte jeg tørfoder som hun så fik i løbet af dagen, og så fik hun paté én gang om dagen. Altså paté én gang om dagen, oven i tørfoderen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 Altså paté én gang om dagen, oven i tørfoderen:-) Hvilken hund har du og hvilket foder er det du vil bruge? Det hele afhænger meget af kvaliteten, jeg blander selv hjemmelavet hundemad, men lidt tørfoder og giver ben også. Tidliger ehar jeg også blandet fx pateer i tørfoder Men vil altså gerne høre lidt mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Marts 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2009 Hej ville lige høre hvad jeres mening er om dette? hvad er bedst? kan man evt. blande så det ene måltid består af dåse og det andet af tør eller skal man helst holde sig til det ene? Hej og velkommen til , hvis jeg ikke har sagt der før Jeg ville ikke vælge vådfoder af den grund, at det er sindsygt dyrt og du betaler for en masse vand. Skulle jeg vælge mellem de to ting så blev det helt klart tørfoder. Hvis du ikke er endda meget godt inde i nærings deklarationer og kan tyde en varedeklaration på en pose foder. Og hvis du ikke gider sætte dig meget ind i en hunds foder behov ´, så ville jeg passe meget på med at fodre med begge dele. Tørfoderet er afstemt til at dække hundens behov for alt det den skal bruge til at udvikle sig rigtigt eller ordentligt om du vil. Hvis du blander alt muligt forskelligt, så kan du ikke vide fra hvilken del der er noget den eventuelt ikke kan tåle. Du kan ikke vide hvor du skal skære ned hvis den bliver overvægtig og sidst men ikke mindst så har du overhovedet ingen garanti for at hundens basale behov opfyldes. Hvad du ender med at vælger for så vidt ligegyldigt. Men til syvende og sidst så er det færdige tørfoder langt det nemmeste. Og du er sikker på at din hund næppe vil mangle noget. Jeg fodrer selv med rå foder men jeg vil ikke prøve at få dig med på den tilgang til fodring. Da det virkelig kræver en indgående viden på området. Der er her i forum også den mulighed at du i fodertråden finder den herinde så berømte/ berygtede tråd om hjemmelavet foder. I mine øjne er den lige så god som det tørfoder man køber set rent indholdsmæssigt. Dog med den fordel at du ved hvad der kommer i. Jeg ville så ikke bruge den da jeg ikke finder at den indeholder de ting min hund har behov for, eller rettere den indehoilder ting som min hund IKKE har behov for. Men det er en anden historie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Oscar Cairn Terriern Besvaret Marts 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2009 Der er her i forum også den mulighed at du i fodertråden finder den herinde så berømte/ berygtede tråd om hjemmelavet foder. I mine øjne er den lige så god som det tørfoder man køber set rent indholdsmæssigt. Dog med den fordel at du ved hvad der kommer i. Jeg ville så ikke bruge den da jeg ikke finder at den indeholder de ting min hund har behov for, eller rettere den indehoilder ting som min hund IKKE har behov for. Men det er en anden historie. Og hvilke er det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Marts 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2009 Jeg ville aldrig bruge vådfoder til mine dyr af fare for de fik problemer med tænderne (tandsten og tandkødsbetændelse). Jeg ville kun bruge det som en snack i en kong red som der er en, der nævner. Vådfoder er da vist også en del dyrere + fyldt med vand... så der er vist slet ikke noget godt at sige. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts