Hop til indhold

klø,kradse,kløe-helt til blods..


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Mine puffer kløer rigtig meget i hovedet og på halsen når jeg lige har klippet dem, og deres hud er så irriteret og rød...

Min lille Luna har nu kradset sig selv helt hudløs på halsen så hun bløder og Aske har kradset sig rundt om munden.

De bliver klippet hver 14. dag fordi deres pels vokser hurtigt ud i hovedet. Men deres hud bliver super irriteret...

Min mand og jeg snakkede om at jeg skal lade det være og lade dem vokse skæg til hverdag og så bare klippe dem lige inden en udstilling, hva sys i???

Eller findes der noget jeg kan smørre dem med eller et eller andet så deres hud ikke bliver irriteret og kløer??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
lad være og klip dem i bund?

 

men lyder altså som om du gør noget forkert, jeg har ingen erfaring med det, men det lyder altså vildt det du beskriver. :shock: stakkels hunde..

 

Jamen jeg klipper dem bare med en hunde-klippemaskine, ikke det store i det... Men det er første gang jeg prøver at deres hud er så irriteret som den er nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Mine puffer kløer rigtig meget i hovedet og på halsen når jeg lige har klippet dem, og deres hud er så irriteret og rød...

Min lille Luna har nu kradset sig selv helt hudløs på halsen så hun bløder og Aske har kradset sig rundt om munden.

De bliver klippet hver 14. dag fordi deres pels vokser hurtigt ud i hovedet. Men deres hud bliver super irriteret...

Min mand og jeg snakkede om at jeg skal lade det være og lade dem vokse skæg til hverdag og så bare klippe dem lige inden en udstilling, hva sys i???

Eller findes der noget jeg kan smørre dem med eller et eller andet så deres hud ikke bliver irriteret og kløer??

 

Jeg kender nu heller ikke så meget til trimmeracerne. Men det skader vel ikke at lade være med at klippe dem og så se hvad der sker. Men at klippe dem lige op til en udstilling ville jo nok være mindre smart hvis nu de klør igen.

 

Prøv at snakke med en prof. trimmer om det er et problem de kender til eller dyrlægen.

 

Men under alle omstændigheder skal du vel have fjernet den gene de har lige pt. så de ikke bliver helt tosset af alt det kløen.

 

Måske årstiden også har noget at sige, vores hud bliver jo også (eller mange af os) mere irreteret nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg klipper dem bare med en hunde-klippemaskine, ikke det store i det... Men det er første gang jeg prøver at deres hud er så irriteret som den er nu..

Nå okay :-)

 

Kunne være bladene er sløve og hiver nogle hår ud så huden bliver irriteret?

 

Evt. ring til dr.dyr eller som tanten skriver, hør en prof trimmer af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Nå okay :-)

 

Kunne være bladene er sløve og hiver nogle hår ud så huden bliver irriteret?

 

Evt. ring til dr.dyr eller som tanten skriver, hør en prof trimmer af.

 

Jeg taler med dr. dyr, som tanten skriver så skal vi alligevel have fjernet genen. Min klipper er forholdsvis ny, jeg har prøvet at de er blevet en smule irriteteret efter klipning hvor jeg bare lige har smurt med noget aloevera-gel og så var det ovre, jeg har aldrig prøvet som nu...

Jeg klipper dem som jeg har fået forevist af de to steder hvor jeg har købt Luna og Aske. De viste hvordan man klipper helt i bund, men det kan være Luna og Aske ikke kan tåle at blive klippet helt i bund hver 14. dag. Jeg tænker at jeg vil prøve at nøjes med at klippe dem med en saks...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler med dr. dyr, som tanten skriver så skal vi alligevel have fjernet genen. Min klipper er forholdsvis ny, jeg har prøvet at de er blevet en smule irriteteret efter klipning hvor jeg bare lige har smurt med noget aloevera-gel og så var det ovre, jeg har aldrig prøvet som nu...

Jeg klipper dem som jeg har fået forevist af de to steder hvor jeg har købt Luna og Aske. De viste hvordan man klipper helt i bund, men det kan være Luna og Aske ikke kan tåle at blive klippet helt i bund hver 14. dag. Jeg tænker at jeg vil prøve at nøjes med at klippe dem med en saks...

Okay :-)

Rart at høre at du har gjort dit forarbejde grundigt :5up:

 

Håber i finder en go løsning for jer og hundene.

Lad os endelig høre hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Når (og hvis) du engang finder årsagen er jeg da sikker på du gerne må dele herinde - det kunne jo være der var en anden der pludselig oplevede det samme som du gør. :-D

 

Held og lykke og god bedring til vovserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika har også kløet meget, men det er så ikke lige på grund af klipning,

jeg fik et godt og billigt råd af min doktor dyr, giv din hund 3 - 4 fiskeolie piller hver dag,

og se om ikke det hjalp, Laika har ikke kløet sig siden,

et godt råd til en 20 kr. om måneden,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Nu har Luna været ved dr.dyr, det er hende der har det værst, hun har simpelthen kradset sig helt hudløs så det bløder, Askes hud er kun lidt rød...

Men det er hotspot Luna har fået. Pga. min klipper, der er nok et hår der har kommet i klemme da jeg klippede hende og så har hun kløet og så er ravagen ellers kommet.

Jeg fik meget ros af dyrlægen fordi jeg selv havde renset med en mild klorhedixin opløsning og smurt med aloevera-gel så det var allerede begyndt at hele, så dyrlægen behøvede ikke behandle hende yderligere end at jeg bare fik noget salve med hjem at smørre hende med. Dyrlægen sagde at hvis jeg ikke havde begyndt at behandle det selv, ville hun være blevet nødt til at behandle det, men det var der ingen grund til nu. Så skal bare smørre to gange dagligt og lige rense inden jeg smørrer og så ellers holde øje med det. Aske skal jeg indtil videre bare holde øje med at hans ikke begynder at udvikle sig, men det tror jeg ikke det gør for han klør næsten ikke mere. Men nu har jeg besluttet at prøve at nøjes med at klippe dem med saks, så de ikke bliver klippet helt ned og så er der ingen hår som kan komme i klemme i klipperen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror ikke du skal sm¢re den. Med hesteklippere sm¢rer man med olie under klipningen for skærenes skyld, og jeg tænkte bare at hvis du brugte olie kunne det være det der irriterede pelsen.

De trimmer jeg har haft/fået til mig selv og den vi havde (mine forældre) flugte der også lidt olie med, så skærrerne kørte bedre.

 

Det kunne sagtens være det, mener faktisk godt man kan bruge lidt madolie eller symaskine olie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror ikke du skal sm¢re den. Med hesteklippere sm¢rer man med olie under klipningen for skærenes skyld, og jeg tænkte bare at hvis du brugte olie kunne det være det der irriterede pelsen.

De trimmer jeg har haft/fået til mig selv og den vi havde (mine forældre) flugte der også lidt olie med, så skærrerne kørte bedre.

 

Det kunne sagtens være det, mener faktisk godt man kan bruge lidt madolie eller symaskine olie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Jeg har lidt svært ved at forstå lige nu, men er også lige stået op...

Jeg har haft klipperen i ca. 2 mdr. og jeg har ikke smurt den, skal jeg smørre den, måske med madolie???

Det irritation de har fået kan måske skyldes at skærerne kører dårligt fordi jeg aldrig har smurt den???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Jeg har lidt svært ved at forstå lige nu, men er også lige stået op...

Jeg har haft klipperen i ca. 2 mdr. og jeg har ikke smurt den, skal jeg smørre den, måske med madolie???

Det irritation de har fået kan måske skyldes at skærerne kører dårligt fordi jeg aldrig har smurt den???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt svært ved at forstå lige nu, men er også lige stået op...

Jeg har haft klipperen i ca. 2 mdr. og jeg har ikke smurt den, skal jeg smørre den, måske med madolie???

Det irritation de har fået kan måske skyldes at skærerne kører dårligt fordi jeg aldrig har smurt den???

Det kunne være pga. en smørelse der mangler, min teori, ikke noget jeg ved, men hvis man ikek smøre den af og til, vil bladene slide mere på hinanden og bevægelse imellem dem vil blive "træng". og der er smørelse på vil de glide bedre.

Mener faktisk min mor smurte sin klipper dengang vi havde pudler :hmm:men det er 15 år siden snart...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...