Hop til indhold

Agility uden endt hvalpe kursus..??


stellz
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

 

Jeg har gået i lang tid og leget med tanken om agility, fik det anbefalet af en ven, da Akira har rigtig meget krudt i røven, og hun mente det ville være rigtig godt for hende.. de havde selv haft glæde af det..

 

Men landet ligger sådan at vi ikke har afsluttet hvalpe træning( 3mdr). da kæresten blev send på nordsøen, skulle jeg overtage, jeg fik desværre dårlig ryg, og kunne ikke holde til det.. (det at der er 10 andre hunde, og hun rykker gevaldigt, for at komme hen til dem).

 

Har tænkt på at starte på ny, når jeg kan(går stadig med dårlig ryg). men Hun kan de fleste ting, af det man lærer derude..

 

Men kan man godt komme på agility hold, uden afsluttet hvalpe hold..?? det er dch der kører begge dele..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på flere ting, den første og vigtigste: hvor gammel er Akira? Jeg kan kun finde hvalpebilleder af hende på din profil :-D og du kan ikke løbe agility før hun er minimum 1 år gammel.... halvandet hvis hun er en stor race...

 

Derudover er de eneste krav som sådan, at den basale lydighed er på plads. Det vil sige, at hunden skal lystre uden snor, blive hvor den får besked på og kunne koncentrere sig om dine signaler selvom der er andre hunde tilstede... også uden snor på!

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er 1 år og 2 måneder..

ved godt der er en aldrsgrænse på, for hvornår..

 

hmm.. lydighed og lydighed.. hun lystre, når et passer hende..:-D

 

Ej, synes det er ret godt på plads, med hendes lydighed... Vi har hende næsten aldrig snor, hvor vi bor.. så hun er meget opmærksom på os, og ret god til at stoppe når hun skal osv..

 

Men er så nødt til at vente, til jeg også kan holde til det.. for det blir mig der skal gå med hende til det..

 

DE billeder der er inde af hende, er fra i sommers, og hun er faktisk ikke større.. og blir ikke større.. hun er en schæfer/lab..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Jeg synes at du skal tage lidt mere lydighed... et er at hunden kan øvelserne når I er hjemme enten i stuen eller i haven. det er noget helt andet at kunne det sammen med mange andre hunde...

Det med at hun trækker hen mod de andre hunde, skal da nok på plads før du starter til agility, da dette nok vil blive et problem fx når hunden skal løbe frit rundt på banen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Jeg synes at du skal tage lidt mere lydighed... et er at hunden kan øvelserne når I er hjemme enten i stuen eller i haven. det er noget helt andet at kunne det sammen med mange andre hunde...

Det med at hun trækker hen mod de andre hunde, skal da nok på plads før du starter til agility, da dette nok vil blive et problem fx når hunden skal løbe frit rundt på banen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg træner starter man med et lydighedshold først. de har et specifikt agilitylydighedshold. Holdet er for unghunde som endnu ikke er klar til rigtig agility.

Jeg tror ikke man SKAL have endt hvalpetræning, så ville mange jo aldrig kunne komme videre, men basal lydighed og at hunden er vant til at være sammen med andre hunde er jo vigtigt inden man skal slippe hunden på en bane.

 

Vi starter selv til lydighedsagility her om et par uger. Her trænes fremadsendelse og indkald etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg træner starter man med et lydighedshold først. de har et specifikt agilitylydighedshold. Holdet er for unghunde som endnu ikke er klar til rigtig agility.

Jeg tror ikke man SKAL have endt hvalpetræning, så ville mange jo aldrig kunne komme videre, men basal lydighed og at hunden er vant til at være sammen med andre hunde er jo vigtigt inden man skal slippe hunden på en bane.

 

Vi starter selv til lydighedsagility her om et par uger. Her trænes fremadsendelse og indkald etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Der hvor vi gik havde dch et begynder hold, hvor man også træner lydighed. Det er bare super hunden bliver meget opmærksom og så kommer lydighed også meget nemmere.

 

Der er efterhånden mange steder det tilbyder denne mulighed...

 

Jeg starter selv et hold op med begynder sport med din hund... hvor man sammen med lydighed får intro til fx. agility, flyball, frisbee, spor, dogdansning... osv...

 

Det er nok sådanne et begynderhold du skal prøve at finde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg træner starter man med et lydighedshold først. de har et specifikt agilitylydighedshold. Holdet er for unghunde som endnu ikke er klar til rigtig agility.

Jeg tror ikke man SKAL have endt hvalpetræning, så ville mange jo aldrig kunne komme videre, men basal lydighed og at hunden er vant til at være sammen med andre hunde er jo vigtigt inden man skal slippe hunden på en bane.

 

Vi starter selv til lydighedsagility her om et par uger. Her trænes fremadsendelse og indkald etc.

 

Det lyder meget i stil med det hvalpe-agility Karla og jeg starter her i slutningen af marts... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikke min ryg kan holde til at slæbe ind og ud.. og det ved jeg man skal heroppe.. Det lyder bare så spændende når folk fortællerom det, og tror lige det ville være noget for Akira, især sådan noget som assist4dogs skriver.. lyder så fedt..

 

undskyld mit sene svar.. havde helt overset min egent råd.. hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...