Gæst jeanett25 Besvaret Juni 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2009 Hej Michelle. Først og fremmest :5up: fordi du vil prøve og gøre livet lettere og bedre for Lucky - det er stort! Mht til din aktivering og planlægning, så ved jeg ikke om du benytter dig af de metoder jeg vil foreslå mv - hvis du allerede gør kan du jo bare ignorere det jeg foreslår. But here it goes; Brug positiv forstærkning. Dvs, fx når din mor og søskende kommer og besøger dig skal du først og fremmest sikre dig at de respekterer Lucky´s grænser. Han skal belønnes (med godbidder fx) når han forholder sig afslappet. Altså skal du nå og aflede ham inden han begynder og pive, bide mv. Lad ikke gæsterne snakke med ham før han er rolig og kun hvis han selv søger kontakt. Ellers skal du bare lade ham observere. Gør gåture til noget positivt. Hav lækre godbidder med eller legetøj han elsker og motiver ham til og ville gå. Start med små korte ture, hvor du er sikker på du orker og motivere ham hele vejen og hvor der ikke er så meget ståhej. Sørg for at han får et godt forhold til din stedfar. Måske kan du sørge for han vil have lidt tid sammen med ham i haven mens du er væk. Det kan være med til og få ham til og føle sig tryg i huset når du ikke er der. Tisseriet indendørs kan opstå af flere ting. Er symptomerne de samme som før, må du arbejde forfra på samme måde. Er mønsteret et andet må du prøve og analysere hvorfor og arbejde derudfra. Ernæringen spiller en vigtigere rolle end man lige tror. Det at han lever af rester og vådfoder kan give en ustabil tarmflora (særligt fordi maden hver dag varrierer meget) desuden er det tvivlsomt om han er dækket ind med vitaminer og mineraler, hvis ikke han dagligt får et tilskud. Du kunne jo prøve og fodre ham med tørfoder af god kvalitet alene ved måltider og så bruge mere lækre ting som godbidder. Hvis du ikke er så meget til det, kan du hvis du ved noget om det, eller sætter dig ind det, fodre med råt. Jeg synes ligeledes det kunne være en god ide og købe bøger af irene eller lone greva. De bruger især positiv forstærkning i deres træningsmetoder. Jeg håber du har mod til og fortsætte lidt endnu Meget held og lykke skal du ha´ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts