Hop til indhold

Foderskift til Bento Kronen


Adele
 Share

Recommended Posts

Ja for søren, så kom vi endelig væk fra Pedigree. I går var vi i miljøfoder i Viborg, og kigge på hundemad. Vi endte med at købe 15 kg. af et foder, som hedder Bento Kronen- skulle ifølge forhandleren være et godt foder, til ikke så mange penge. Og det koster ganske vidst heller ikke mere en pedigree, så det er fint!

 

Indtil videre kan Sherlock godt lide det. Her til morgen puttede jeg lidt af det gamle hundemad og lidt af det nye i en skål hver for sig, og stilte det foran ham. Og mindsandten om ikke han helst ville have det nye. Nu håber jeg bare at han fungerer godt på det!

 

Hvis i har nogle erfaringer omkring foderet, vil jeg gerne høre det. Jeg har kigget lidt på nettet, og har indtil nu ikke fundet kritik af det nogle steder, men ros på flere sider. Så mon ikke det er fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke det foder du beskriver der, men sørg for at skifte ham langsomt over på det nye for at forebygge dårlig mave :blink: Du giver ham mest af det gamle og lidt af det nye blandet i og efterhånden giver du mere og mere af det nye og mindre af det gamle for til sidst at være helt ovre på det nye :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke det foder du beskriver der, men sørg for at skifte ham langsomt over på det nye for at forebygge dårlig mave :blink: Du giver ham mest af det gamle og lidt af det nye blandet i og efterhånden giver du mere og mere af det nye og mindre af det gamle for til sidst at være helt ovre på det nye :-D

 

Selvfølgelig :-D Eller, jeg kom faktisk til kun at give ham det nye, i første portion i går :oops: Mens hans mave er vidst ikke så sart, for der har ikke været noget med den endnu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
http://www.foder-butikken.dk/shop/bento-kronen-growth-202p.html

 

Jeg kan ikke finde en hjemmeside, da producenterne ikke går særligt meget op i markedsføring. Også derfor det ikke er så kendt.

- Det et godt ikke det jeg bruger, men samme mærke.

 

Kan ikke lide at risdelen kommer før køddelen.. Da der så er mest ris i :roll:

Og der er også hvede i? Ofte årsag til allergi..

 

EDIT: Ikk hvede i lige det produkt, men i de andre er der hvede i..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg lige til at tænke på noget.

 

Sherlock gider ikke rigtig æde, når vi blander Pedigree og Bento Kronen sammen. Jeg tror godt han gad hvis det kun var Bento Kronen, men jeg ved det ikke. Han gad jo trodsalt ikke spise Pedigree før, hvis ikke der var noget ekstra smag på. Og nu til spørgsmålet.

 

Ville det skade at lave en brat overgang, til Bento? Jeg ved godt at det anbefales at lave skiftet over et par dage, men i går kom jeg jo til at blande det 50/50, og der var ingen ændring på afføringen. Det er sådan set bare ren utålmodighed, men altsååår. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Så kom jeg lige til at tænke på noget.

 

Sherlock gider ikke rigtig æde, når vi blander Pedigree og Bento Kronen sammen. Jeg tror godt han gad hvis det kun var Bento Kronen, men jeg ved det ikke. Han gad jo trodsalt ikke spise Pedigree før, hvis ikke der var noget ekstra smag på. Og nu til spørgsmålet.

 

Ville det skade at lave en brat overgang, til Bento? Jeg ved godt at det anbefales at lave skiftet over et par dage, men i går kom jeg jo til at blande det 50/50, og der var ingen ændring på afføringen. Det er sådan set bare ren utålmodighed, men altsååår. :mrgreen:

 

Kan kun sige prøv.. :-)

Hvis han får dårlig mave er det min skyld! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Det er en smule bedre end pedigrre, men ikke meget :-)

 

 

 

Hvis du vil have et bedre foder, men prismæssigt overkommeligt så ville jeg vælge dette her http://www.henne-pet-food.dk/

 

Det er optimal hvalpe skal have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med det Natue's Harvest, har I overvejet det? http://petfoods.dk/?traeid=729

 

Jeg aner intet om foderet, men ved et hurtigt kig ser det ganske fint ud synes jeg :-) Har dog kun kigget på Puppy og Ocean Fish udgaverne. Og så er det forholdsvist billigt samtidig.

 

Men som sagt, jeg kender det overhovedet ikke og faldt kun lige over det og kom til at tænke på dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linksne. Jeg har kigget på det, men mine forældre vil helst være fri for, at skulle bestille hjem over nettet

 

Gider i lige kigge på det her?

http://www.medalashunde.dk/20981172

 

Jeg er klar over hvis det ikke er super godt, men er det dårligere eller bedere end Bento Kronen?

 

Det er ellers det nemmeste at bestille over nettet hvis man har dankort i hvert fald:)

 

men Nutra sælges nu altså i butikker:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linksne. Jeg har kigget på det, men mine forældre vil helst være fri for, at skulle bestille hjem over nettet

 

Gider i lige kigge på det her?

http://www.medalashunde.dk/20981172

 

Jeg er klar over hvis det ikke er super godt, men er det dårligere eller bedere end Bento Kronen?

 

dårligere!

 

Bento Kronen er nok ikke helt skidt... Kan han lide det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ellers det nemmeste at bestille over nettet hvis man har dankort i hvert fald:)

 

men Nutra sælges nu altså i butikker:mrgreen:

 

Tjah, men de finder det besværligt, at det skal komme med posten, osv. Men, gider du ikke kigge på linket jeg sendte ? :mrgreen:

 

De finder det besværligt alligevel. Jeg ved ikke helt

Link til indlæg
Del på andre sites

dårligere!

 

Bento Kronen er nok ikke helt skidt... Kan han lide det?

 

Ikke engang særligt godt. :???: Han har ikke ville spise sin aftensmad til aften, og morgenmad kom også kun lige ned. Det bekymrer mig lidt...

 

Er det ikke noget med, at unghunde ikke spise så meget? Tror du det bliver bedere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke engang særligt godt. :???: Han har ikke ville spise sin aftensmad til aften, og morgenmad kom også kun lige ned. Det bekymrer mig lidt...

 

Er det ikke noget med, at unghunde ikke spise så meget? Tror du det bliver bedere?

 

jo unghunde kan være småtspisende, kig hellere på om han kaster sig over noget andet mad..om det simpelthen er fordi han ikke kan lide det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...